Skocz do zawartości

Dobry, tani silnik 3,5 KM


boruta

Rekomendowane odpowiedzi

Już jakiś czas temu chodziło mi to po głowie.

Mianowicie posiadam i bardzo się z niego ciesze pocket bike :)

Mam 110kg i z moim ciężarem wyciągam na nim 60km/h

 

Silniki nie są może najlepszej jakości, ale kosztują (nowe) 85zł, a z pełnym wyposażeniem (iskrownik, magneto-koło zamachowe, starter, obudowa) 200plnów

Po sprzedaniu na aukcjach zbędnych rzeczy mamy silnik o pojemności 49ccm i mocy 3,5 KM za ok. 120-150zł.

Są to wysokoobrotowe silniczki z głowicą zintegrowaną z cylindrem. Wydaje mi się, że identyczne, jak od większych pił spalinowych.

Dodam, że po sezonie zajeżdżania go na wszystkie sposoby, nadal pali bez problemu i nie grzeszy małą mocą.

Należałoby tylko przerobić gaźnik na bezpływakowy i odciążyć trochę ze zbędnego aluminium.

 

Co sądzicie o tych silnikach?

Czy ktoś już próbował?

Do jakiego modelu się nadają? (w tym momencie mam tylko trenerka i 3d ok. 1500mm 9ccm, ale może kiedyś...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się być ciekawą alternatywą dla kosiarek i podkaszarek. Problem w tym, że ze wstępnych oględzin wygląda na to, że ma aż nadto zbędnego w silniku lotniczym metalu... Nie pozostaje nic innego jak przeprowadzić eksperyment. Kupić, przerobić, przetestować i pochwalić się kolegom co można z tego wycisnąć i na jak długo starczy...

 

Tutaj jest jeszcze jeden:

http://moto.allegro.pl/item283446804_kompletny_silnik_do_mini_pocket_mini_cross_49_cm.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpada sprzęgło odśrodkowe, obudowa, łopaty wentylatora na kole zamachowym, które można dodatkowo stoczyć, starter z 'grzechotką'(chociaż bałbym się odpalać go za śmigło) i część metalu potrzebnego na uchwyty itp. Zostaje cylinder, skrzynia korbowodowa i koło zamachowe/magneto, a to w sumie nie za wiele.

Układ zapłonowy ma najprostszą konstrukcje, więc jest dość niezawodny.

Chętnie pobawiłbym się z nim, ale nie mam go gdzie na razie zamontować :/

 

a tutaj lepsze zdjęcia

http://moto.allegro.pl/item283968200_silnik_mini_pocket_mini_scigacz_quad_50_ccm_nowy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zamachowe czy magneto chyba też nie są lubiane w silnikach lotniczych. Poza tym pozostaje jeszcze nierozwiązany problem z gaźnikiem. No i sama cena i koszt ewentualnej przeróbki (a trochę jej jest). Silniki benzynowe przecież nie tylko można kupować w Polsce. Silnik lotniczy 45ccm kosztuje od 500zł z przesyłką do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje cylinder, skrzynia korbowodowa i koło zamachowe/magneto, a to w sumie nie za wiele.

Żeby ocenić ile jest do odchudzenia, wystarczy zobaczyć proporcje tych "dodatków" w tanim chińskim silniku lotniczym (może o takim myślał marcin133):

https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/catalog/FTL45.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpada sprzęgło odśrodkowe, obudowa, łopaty wentylatora na kole zamachowym, które można dodatkowo stoczyć, starter z 'grzechotką'(chociaż bałbym się odpalać go za śmigło) i część metalu potrzebnego na uchwyty itp. Zostaje cylinder, skrzynia korbowodowa i koło zamachowe/magneto, a to w sumie nie za wiele.

Układ zapłonowy ma najprostszą konstrukcje, więc jest dość niezawodny.

Chętnie pobawiłbym się z nim, ale nie mam go gdzie na razie zamontować :/

 

Przykręcić można zawsze do drzwi :) i zobaczyć ile zakręci.

Trzeba dorobić jeszcze adapter na śmigło i do tłumika oraz zrobić coś z tym nieszczęsnym gaźnikiem.... Chociaż biorąc pod uwagę, że jest on zamocowany dokładnie po drugiej stronie cylindra to by się ładnie układał pod maską samolotu w pozycji poziomej. Myślę, że obróbka skrawaniem i czas poświęcony w celu odchudzenia tego silnika do zastosowań wyczynowych może przewyższyć cenę wspomnianego Chinczyka z UH. Może do jakiegoś wolnolatającego górnopłata (ala Piper) o masie ok 7-8 kg, gdzie udział ciężaru silnika nie będzie duży, to się nada w tym stanie jak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hallo Boruta .pocket bicke po przerobce daje ok 7,5 Kg ciagu,z zaplonem magnetycznym.Mozna go za male pieniadze RASOWAC (EBAY).Przerobilem kilkanascie tych silnikow , ktore do dzis sa w uzytku.Bez ekranowania nie sieja zaklocen.Ale zapalac trzeba starterem.Wersje z zaplonem elektronicznym maja wiekszy potencjal.Pali od reki . Silniki niesa wysilone dlatego zywotne ok 800do 1000 godzin przy MIX 1/30.Stosuje gazniki bezplywakowe typu WALBRO / TILOTSON / ZAMA / BING / DELLORTO o przekroju VENTURI ok 12 mm.Swiece wymieniam na BRISK 17, albo OREGON 17. Lozyska nalezy tez wymienic na C3 do silnikow spalinowych (wiekszy luz promieniowy)np-NSK/NTN/SRI-6202.Lejek ssacy na gazniku ok 3cm poprawia bieg jalowy i nie pluje.Powodzenia przy przerobce zyczy HENRY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.