motyl Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 To mikołaj przysłał mi paczke z częściami do szybowca. Rdzenie do skrzydełek 2 komplety i kadłubik Kadłubik troszke do szpachlowania ale już coś widac Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 I co dalej ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 A dalej było tak i teraz znów tak kadłub sądze że już jest wystarczająco wyszpachlowany, przecie nie musi się świecić jak ..... Teraz pora n askrzydełaka, musze tylko poprawić rdzenie i będzie OK. We wtorek będ emiał info co do forniru czy będzie 0,4 czy 0,6. może koło piątku dotrze to wolną chwilką w sobote jak dorwe się do piły poprawie rdzenie i może w przyszłym tyg okleje pierwsze rdzenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 A co chcesz w nich poprawić - ja wszystko robie nożem jak juz ... Jak bedziesz cos wiedział na temat forniru 0.4 to pisz na gg odrazu Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 A co chcesz w nich poprawić - ja wszystko robie nożem jak juz ... Jak bedziesz cos wiedział na temat forniru 0.4 top pisz na gg odrazu Na gg od razu a tutaj ciut później poproszę Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 A co chcesz w nich poprawić musze łupki przeciąć i odciąć na listwe natarcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Ba nie pomyślałem - a mogłem to przeciez zrobić - natarcie odetniesz łątwo ostrym nozem tapicerskim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 ERT myślenie nei boli Ale każdy uczy się na błędach ja robie to pierwszy raz w życiu i zdałem się na twoje doświadczenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Tzw. brak komunikacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 Tzw. brak komunikacji Spoko da sie rade od czegoś trzeba zaczać na przyszłość będizemy wiedzieli co i jak Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Te rdzeńki to jakie? Jaki profil i powierzchnia płata będzie? Model jakie będzie miał przeznaczenie? 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 11, 2006 Author Share Posted December 11, 2006 Te rdzeńki to jakie? Jaki profil i powierzchnia płata będzie? Model jakie będzie miał przeznaczenie? 8) AG455 i RG15 DLG i zbocze a rozpietość około 1,5m Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 I jak ci idzie ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Robisz 2 osobne modele czy jeden , który bedzie miał tylko płat zmieniany? Jestem bardzo ciekaw jak ci rg 15 wyjdzie i jak się on sprawdzi na zboczu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 20, 2006 Author Share Posted December 20, 2006 RG15 idealny na zbocze ale jak mi wyjdzie to nie wiem. Narazie nic nie robie bo musze talibooma zakupić, i chyb aodrazu 2 a do jednego kolegi uśmeichąć się po jeszce jeden kadłub. Brak czasu praca i praca, Extry nawet nie dotykam od tygodnia Mam policzone juz stateczniki do DLG ale n azbocze mi się takowe nie podobają wole V:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted February 26, 2007 Author Share Posted February 26, 2007 Jak że zaszpachlowałem EXTRE i małego FOXa, nei miałem co dłubać zabrałem się za oklejanie rdzenie balsą No jako ze robie to pierwszy razto nie wiem jak to wyjdzie i już n astarcie zrobiłęm kilak baboli A mianowicie z braku balsy spód pokryty jest balsą 2mm, góra 1,5mm ( cały chcaiłem pokruć 1,5mm) Kolejny babol to nie zaCaponowałem balsy przed klejeniem :/ Dałem dźwigary z rowingu węglowego po pobu stronach, kleiłem na żywice z mikrobalonem Całość wsadzona w łupke i przyciśnięta 80litrami wody. Jutro zobaczymy efekt. Nie chciał by ktoś policzyc mi stateczników V do tego modelu ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 widze zainteresowanie tematem małe, ale dalej ciągne swoje Dziś wydłubałem płaty po klejeniu ważyłe 155g jedno 73g drugie 82g. No to szybciutko do piwnicy i piłujemy tniemy i kleimy. obszlifowałem naddatki i wkleiłem listwy na spływ i natarcie, oraz obciołem końcówki na wklejenie zakończenia, ale to jutro. Płaty jak na foto oba ważą nie oszlifowane 168g. jedno 80 drugie 88g ciekaw jestem czy to będiz elatać chciałbym zmeiścić się z wagą kompletu na 350g, ale jakoś cienko to widze przy tak szybko rosnacej wadze płata Pytanie jeszcze jedno jak pokryc płat ?? japonka i lakier czy foloą Oracover ? I zastanawiam się nad statecznikami czy robić DLG ( w sumie polatał bym prawie pod blokiem) czy robić V i .........gdzi etym latac ?? Na hol zbytnio się nie nadaje, zbocza pod ręką nie mam a najbardziej przypadło mi do gustu usterzenie V Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Ja bym robił dlg. Żeby polatać przed blokiem , na boisku i wszedzie gdzie sie da. Mój bobol daje rade wszędzie dlg jako tako i na zboczu jest fajowy. Po co robiić sobie model tylko na zbocze skoro można mieć uniwersalny. Sam w malinowym szybolu zrobiłem ogon dlg mimo iż waży 600g (termiki raczej z rzutu niezłapie ale wiedziałem o tym od początku). Moge nim jednak rzucic dlg. Co mi to daje - choćby to że na nie znanym zboczu ,lub przy niepewnym wietrze rzut dlg daje mi wysokosć. Ta wykosokość to bezpieczeństwo, że nawet jak nie będzie nosić to kożystając z zapasu wyskosci model bezpiecznie wyląduje. Nie znając Rewala - klifu bałem się rzucić model hlg , teraz mając model dlg nieboje się rzucić go nigdzie. To wlaśnie sobie cenie w dlg - start z pewnej wyskości i przez to wieksze bezpieczeństwo dla modelu. Co do płata to można okleic folią albo pomalować choćby tak: http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=932&start=15&sid=26dabe764717458a389aaf69d56bdaf9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek_W Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 O ile się znam na medycynie, to wytrzymałość drewna na ściskanie jest mniejsza niż na rozciąganie. Trzeba było grubszą pokryć górę. Chyba że zamierzasz więcej latać na plecach. Tak w ramach treningu przed Foxem... Generalnie pokrycie przynajmniej 0,5 mm za grube. Pisze żeby Ci nie było smutno że nikt nie czyta admina ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Tomek_W, pokrycie wiem ze za grube. ale jak pisałem zabrałem sie za to z nudów. i to były jedyne najciensze deski:) przyszlifuje jeszcze troch i bedzie git Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.