robas69 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Czy mogę w DA 50R zamontować popychacz gazu jak na zdjęciu (tam DLA 56). Chodzi mi o to czy sama dźwignia w silniku na to pozwoli i mechanikę przeniesienia napędu. Nie mam silnika w ręce, a ze zdjęć trudno jest dojść do właściwych wniosków. Bardzo zależy mi ze względu na wyważenie modelu na przeniesieniu serwa gazu na wręgę silnikową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Jak nie pozwoli mechanika to zawsze można dorobić nową dźwignię tak jak mam w swojej Extruni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Dźwignia gazu w DA 50 ustawiona jest w pionie i porusza się koło 30 stopni w tył i przód. Można dorobić drugą aby poruszała się tak jak na zdjęciu czyli w poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 A czy w DA 50 dźwignię można przykręcić w innym położeniu na osi obrotu (na zdjęciach widać wkręt) tak by ruch przud tył wzdłuż osi silnika zamienić na góra-dół (w poprzek osi silnika)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Tak łatwo to nie ma. Oś przepustnicy jest z dwóch stron zfrezowana na płasko i dźwignie można przestawić o 180 stopni. Trza dorobić nową dźwignię i do tego sprytnie odsadzoną aby nie wlazła w oś lub dźwignię ssania. Odległość między osiami to coś koło 14 mm a więc trochę za mało aby się zmieściła dźwignia gazu. Chyba, ze będzie miała 13 mm długości. Albo ustawić trza ją w drugą stronę tzn w kierunku silnika. http://www.toni-clark.com/english/motoren/da50r/da_standoffs_intaketrumpet.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Marek, bardzo Ci dziękuję. W tzw. >międzyczasie< oglądałem zdjęcia ze sklepu w Anglii i właśnie zauważyłem, że dźwignia, nawet jeżeli będzie ją można przełożyć (a można tylko o 180 st.) to będzie kolidować ze ssaniem. Chyba sobie go daruję (jest teoretyczne nowy na A... za 1950 pln) i zobaczę jeszcze jak będzie z DLA 56 tak jak na zdjęciu. Mam niestety problem z Miss Morava (też na zdjęciu) i chciałem go odrobinę zmniejszyć przeniesieniem serwa gazu na wręgę silnikową. Problem oczywiście z wyważeniem. Jest też kolejny zonk z oddziaływaniem drgań przenoszonych przez wręgę na silnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Trochę nie rozumiem. Od czego drgania przenoszą się na silnik ??? Jeśli chodziło Ci o drgania, które generuje silnik i które oddziałowują na serwo to się nie przejmuj zbytnio. Ja mam serwo gazu zamocowane na bocznej ściance domku zaraz za wręgą silnikową i nic się nie dzieje, a drgania w tym miejscu są chyba niewiele mniejsze niż bezpośrednio na wrędze.W wielu modelach takie są mocowania serwa. Ważne jest tylko aby serwo było jakieś lepsze. Zauwazyłem,że dużo modelarzy używa do gazu serwa używane i niepewnej jakości ryzykując rozbicie modelu z powodu awarii "gazu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Trochę nie rozumiem. Od czego drgania przenoszą się na silnik ??? Marek, oczywiście zamiast silnika powinno być serwo . Dziękuję. Zastanawiałem się później czy przekładając dźwignię o 180 st. mechanika przeniesienia napędu z serwa nie będzie prawidłowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Przeniesienie napędu z serwa będzie przecież takie same tylko ,że z drugiej strony. Trzeba tylko sprawdzic czy przestawiona dźwignia nie będzie kolidować z krućcem paliwa lub dźwignią ssania. nie mogę tak dokładnie tego sprawdzić gdyż mam utrudniony dostep do zamontowanego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Marek, patrząc na zdjęcie poniżej jeżeli przestawię dźwignię o 180 st. przy założeniu, że jej ruch nie będzie kolidował ze ssaniem (nie wiem jakie są wysokości słupków dźwigni) powinno być dobrze bo w takiej pozycji gaz jest na minimum, a serwo ściągając dźwignię do dołu będzie powodować wzrost obrotów. Wężyk można puścić górą żeby nie kolidował (dźwignia będzie schodzić do dału zdjęcia). Chyba, że źle wnioskuje, a mam tylko zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Na zdjęciu ssanie jest wyłączone a gaz na minimum. Przy włączonym ssaniu dźwignia przesówa się do tyłu o około 60 st. Dźwignia gazu przesuwa się też do tyłu w położenie gaz max.Przestawiając dźwignię gazu o 180 st. na minimum jest z tyłu a na max. z przodu. Koliduje więc z cięgnem ssania jeśli będzie wyprowadzone do przody a także z wężęm paliwa chyba, że wygnisz ją w "Z" i odsadzisz od gaźnika. Takie przłożenie tej dźwigi nie umożliwi zrobienia napędu ze zdjęcia . Trza zrobić nową dźwignię pzestawioną mniej więcej o 90 st. i dodatkowo jeszcze "Z" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Tak na szybko zrobiłem dźwignię rysunkową gazu jako przykład do przymocowania do oryginalnej, hm może da to jakiś obraz do zmiany kierunku ruch gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Można i tak zrobić.Mniej więcej tyle samo roboty co zrobienie osadzonej bezpośrednio na wale prostej dźwigni z przesunięciem ok.90 st. Kurcze dlaczego ja nie umiem tak rysowac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Przestawiając dźwignię gazu o 180 st. na minimum jest z tyłu a na max. z przodu. Takie przłożenie tej dźwigi nie umożliwi zrobienia napędu ze zdjęcia . Trza zrobić nową dźwignię pzestawioną mniej więcej o 90 st. i dodatkowo jeszcze "Z" Tak Marek, niestety masz rację. Teraz to widzę . Niestety rysunek Artura jest u mnie tylko krzyżykiem - nie wyświetla się . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Tak Marek, niestety masz rację. Teraz to widzę . Niestety rysunek Artura jest u mnie tylko krzyżykiem - nie wyświetla się . Może coś masz w ustawieniach ? teraz w domu na drugim komputerze dobrze się wyświetla,Marek też widzi moją twórczość, sprawdź Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Czy dodatkową (kątową) dźwignię jaką zapropnował Artur można wykonać z laminatu gr. 1,0 mm czy powinien być grubszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 1mm troche mało(brak sztywnosci) 2mm to minimum najlepiej to dural;tekstolit z plytek drukowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Pisząc o laminacie myślałem o materiale, na którym wykonywane są płytki drukowane - pokrytym jednostronnie warstwą miedzi. Czyli kupuję grubszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 mozesz skleic dwie takie warstwy na jakis epoxydowy klej i wyciac wtedy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Jak sądzicie - z czego zrobić dodatkowe belki (widoczne na pierwszym zdjęciu w temacie) do przedłużenia tulei silnika. Muszą mieć 2 cm -> cztery warstwy sklejki 5 mm czy może jakiś jednolity klocek drewna, np. bukowego? Nowe otwory będą blisko starych (do innego silnika) - wypełnić je kołkami twardego drewna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi