Skocz do zawartości

Mocowanie napędu gazu w DA 50R


robas69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mogę w DA 50R zamontować popychacz gazu jak na zdjęciu (tam DLA 56). Chodzi mi o to czy sama dźwignia w silniku na to pozwoli i mechanikę przeniesienia napędu. Nie mam silnika w ręce, a ze zdjęć trudno jest dojść do właściwych wniosków. Bardzo zależy mi ze względu na wyważenie modelu na przeniesieniu serwa gazu na wręgę silnikową.

ae1aa82f6ddf3ea3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak łatwo to nie ma. Oś przepustnicy jest z dwóch stron zfrezowana na płasko i dźwignie można przestawić o 180 stopni. Trza dorobić nową dźwignię i do tego sprytnie odsadzoną aby nie wlazła w oś lub dźwignię ssania. Odległość między osiami to coś koło 14 mm a więc trochę za mało aby się zmieściła dźwignia gazu. Chyba, ze będzie miała 13 mm długości. Albo ustawić trza ją w drugą stronę tzn w kierunku silnika.

 

http://www.toni-clark.com/english/motoren/da50r/da_standoffs_intaketrumpet.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, bardzo Ci dziękuję. W tzw. >międzyczasie< oglądałem zdjęcia ze sklepu w Anglii i właśnie zauważyłem, że dźwignia, nawet jeżeli będzie ją można przełożyć (a można tylko o 180 st.) to będzie kolidować ze ssaniem. Chyba sobie go daruję (jest teoretyczne nowy na A... za 1950 pln) i zobaczę jeszcze jak będzie z DLA 56 tak jak na zdjęciu. Mam niestety problem z Miss Morava (też na zdjęciu) i chciałem go odrobinę zmniejszyć przeniesieniem serwa gazu na wręgę silnikową. Problem oczywiście z wyważeniem. Jest też kolejny zonk z oddziaływaniem drgań przenoszonych przez wręgę na silnik :wacko: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem. Od czego drgania przenoszą się na silnik ??? Jeśli chodziło Ci o drgania, które generuje silnik i które oddziałowują na serwo to się nie przejmuj zbytnio. Ja mam serwo gazu zamocowane na bocznej ściance domku zaraz za wręgą silnikową i nic się nie dzieje, a drgania w tym miejscu są chyba niewiele mniejsze niż bezpośrednio na wrędze.W wielu modelach takie są mocowania serwa. Ważne jest tylko aby serwo było jakieś lepsze. Zauwazyłem,że dużo modelarzy używa do gazu serwa używane i niepewnej jakości ryzykując rozbicie modelu z powodu awarii "gazu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem. Od czego drgania przenoszą się na silnik ???

Marek, oczywiście zamiast silnika powinno być serwo :ph34r: . Dziękuję. Zastanawiałem się później czy przekładając dźwignię o 180 st. mechanika przeniesienia napędu z serwa nie będzie prawidłowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeniesienie napędu z serwa będzie przecież takie same tylko ,że z drugiej strony. Trzeba tylko sprawdzic czy przestawiona dźwignia nie będzie kolidować z krućcem paliwa lub dźwignią ssania. nie mogę tak dokładnie tego sprawdzić gdyż mam utrudniony dostep do zamontowanego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, patrząc na zdjęcie poniżej

187483bdcff79999.jpg

jeżeli przestawię dźwignię o 180 st. przy założeniu, że jej ruch nie będzie kolidował ze ssaniem (nie wiem jakie są wysokości słupków dźwigni) powinno być dobrze bo w takiej pozycji gaz jest na minimum, a serwo ściągając dźwignię do dołu będzie powodować wzrost obrotów. Wężyk można puścić górą żeby nie kolidował (dźwignia będzie schodzić do dału zdjęcia). Chyba, że źle wnioskuje, a mam tylko zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu ssanie jest wyłączone a gaz na minimum. Przy włączonym ssaniu dźwignia przesówa się do tyłu o około 60 st. Dźwignia gazu przesuwa się też do tyłu w położenie gaz max.Przestawiając dźwignię gazu o 180 st. na minimum jest z tyłu a na max. z przodu. Koliduje więc z cięgnem ssania jeśli będzie wyprowadzone do przody a także z wężęm paliwa chyba, że wygnisz ją w "Z" i odsadzisz od gaźnika. Takie przłożenie tej dźwigi nie umożliwi zrobienia napędu ze zdjęcia . Trza zrobić nową dźwignię pzestawioną mniej więcej o 90 st. i dodatkowo jeszcze "Z"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawiając dźwignię gazu o 180 st. na minimum jest z tyłu a na max. z przodu. Takie przłożenie tej dźwigi nie umożliwi zrobienia napędu ze zdjęcia . Trza zrobić nową dźwignię pzestawioną mniej więcej o 90 st. i dodatkowo jeszcze "Z"

Tak Marek, niestety masz rację. Teraz to widzę :( .

 

Niestety rysunek Artura jest u mnie tylko krzyżykiem - nie wyświetla się :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Marek, niestety masz rację. Teraz to widzę :( .

 

Niestety rysunek Artura jest u mnie tylko krzyżykiem - nie wyświetla się :( .

Może coś masz w ustawieniach ? teraz w domu na drugim komputerze dobrze się wyświetla,Marek też widzi moją twórczość, sprawdź Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak sądzicie - z czego zrobić dodatkowe belki (widoczne na pierwszym zdjęciu w temacie) do przedłużenia tulei silnika. Muszą mieć 2 cm -> cztery warstwy sklejki 5 mm czy może jakiś jednolity klocek drewna, np. bukowego? Nowe otwory będą blisko starych (do innego silnika) - wypełnić je kołkami twardego drewna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.