Andrzej68IX Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Witam wszystkich użytkowników tych wspaniałych silników i pytam, czy KAŻDY silnik ZDZ 40 musi mieć podane ciśnienie przewodem z karteru ? Pytam, bo silnik z deklem (z gaźnikiem) ma otwór na ten króciec zalany żywicą. Posiadam drugi taki dekiel do którego dorobiłem mosiężny króciec i już chciałem to wszystko przełożyć do silnika ale.... Kiedy przykręcę od wewnątrz tarczę sterującą dopływem mieszanki do karteru śrubą M6 (wskazaną długopisem) wtedy zatykam całkowicie dolot powietrza z tego mosiężnego króćca i znów jestem na początku drogi - czy ten króciec jest potrzebny, a może moja śruba M6 jest nieoryginalna i powinna mieć otwór w środku do podawania podciśnienia ? Silnik odpala i gaśnie - wypala tylko to co mu zassam. Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Mam dwa ZDZ-ty 50 i 80 i żaden nie ma króćca na ciśnienie- podciśnienie z skrzyni korbowej do pompy paliwa w gaźniku bo kanał ciśnienia w tych silnikach (widać go na Twoich zdjęciach) jest w innym miejscu (kołnierz mocowania gaźnika).Ten wkęt to zabezpieczenie śruby mocującej dysk sterujący, chyba że Twoja 40-a ma oddzielnie podawane sterowanie pompą paliwową w gaźniku (w co wątpię) a na zdjęciach tego silnika w necie widać że nie . 50rv ma ten wkręt, 80 rvj też ma ten wkręt i nie jest to króciec do sterowania pompą paliwa w gaźniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej68IX Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Dziękuję za odpowiedź, ale w takim razie co mam podłączyć (a może zaślepic) do tego drugiego króćca wychodzącego z gaźnika - widoczny na zdjęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Metrowy wężyk i wrzucić w kadłub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej68IX Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Dziękuję Ci "f-150" - pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Metrowy wężyk i wrzucić w kadłub Właśnie tak ! hm, lub nic nie podłączaj. To zależy gdzie "wypadnie" ci położenie gaźnika i jak silnik bądzie zachowywał się w locie.Skoki ciśnienia wpływają na główną membranę sterującą w gaźniku a te zależą do "położenia" gaźnika w modelu.Ale jak by nie pisać "wężyk nie zaszkodzi" ale nie zawsze jest konieczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 witam!mam ten silnik w modelu CAP 232.na deklu silnika oraz gaźniku nie ma żadnych "udziwnień".silnik ma założone śmigło drewniane 20X8.zespół ten współpracuje bardzo dobrze.bez zająknięcia wchodzi na obroty ale mam z nim jeden problem... nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny żeby go uruchomić muszę 1 do 3 razy podlać trochę paliwa bezpośrednio w gaźnik.jak odpali to chodzi idealnie w pełnym zakresie obrotów.wie ktoś gdzie tkwi przyczyna takiego zachowania? dodam że gaźnik czyściłem. mam jeszcze pytanie w kwestii śmigła,czy mogę założyć śmigło TURNIGY 3D o rozmiarze 21x6? silnik nie będzie miał za ciężko? pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZARZU Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny żeby go uruchomić muszę 1 do 3 razy podlać trochę paliwa bezpośrednio w gaźnik.jak odpali to chodzi idealnie w pełnym zakresie obrotów.wie ktoś gdzie tkwi przyczyna takiego zachowania? Już kiedyś było na ten temat: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/4949-zdz-40-problem-z-zaplonem/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 dzięki ZARZU za pomoc.niebawem po zimowej przerwie zamontuję silnik z powrotem do modelu i zacznę testy. podpowie ktoś jeszcze coś na temat tego śmigła TURNIGY? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17651__Turnigy_3D_Gas_Wood_Propeller_21x6.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 podpowie ktoś jeszcze coś na temat tego śmigła TURNIGY? http://www.hobbyking...eller_21x6.html Dla mnie bardzo dobre (no może nie aż tak, ale dobre+) smigło - sprawne. Używam 20x6, którym kręci RCG 30 - i super jest. Wada jedna - miękkie jest. POZDR.> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi