Andrzej68IX Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Witam wszystkich użytkowników tych wspaniałych silników i pytam, czy KAŻDY silnik ZDZ 40 musi mieć podane ciśnienie przewodem z karteru ? Pytam, bo silnik z deklem (z gaźnikiem) ma otwór na ten króciec zalany żywicą. Posiadam drugi taki dekiel do którego dorobiłem mosiężny króciec i już chciałem to wszystko przełożyć do silnika ale.... Kiedy przykręcę od wewnątrz tarczę sterującą dopływem mieszanki do karteru śrubą M6 (wskazaną długopisem) wtedy zatykam całkowicie dolot powietrza z tego mosiężnego króćca i znów jestem na początku drogi - czy ten króciec jest potrzebny, a może moja śruba M6 jest nieoryginalna i powinna mieć otwór w środku do podawania podciśnienia ? Silnik odpala i gaśnie - wypala tylko to co mu zassam. Pozdrawiam Andrzej
Nielot Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Mam dwa ZDZ-ty 50 i 80 i żaden nie ma króćca na ciśnienie- podciśnienie z skrzyni korbowej do pompy paliwa w gaźniku bo kanał ciśnienia w tych silnikach (widać go na Twoich zdjęciach) jest w innym miejscu (kołnierz mocowania gaźnika).Ten wkęt to zabezpieczenie śruby mocującej dysk sterujący, chyba że Twoja 40-a ma oddzielnie podawane sterowanie pompą paliwową w gaźniku (w co wątpię) a na zdjęciach tego silnika w necie widać że nie . 50rv ma ten wkręt, 80 rvj też ma ten wkręt i nie jest to króciec do sterowania pompą paliwa w gaźniku.
Andrzej68IX Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Dziękuję za odpowiedź, ale w takim razie co mam podłączyć (a może zaślepic) do tego drugiego króćca wychodzącego z gaźnika - widoczny na zdjęciu.
Andrzej68IX Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Dziękuję Ci "f-150" - pomogło.
Nielot Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Metrowy wężyk i wrzucić w kadłub Właśnie tak ! hm, lub nic nie podłączaj. To zależy gdzie "wypadnie" ci położenie gaźnika i jak silnik bądzie zachowywał się w locie.Skoki ciśnienia wpływają na główną membranę sterującą w gaźniku a te zależą do "położenia" gaźnika w modelu.Ale jak by nie pisać "wężyk nie zaszkodzi" ale nie zawsze jest konieczny.
andrzej351 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 witam!mam ten silnik w modelu CAP 232.na deklu silnika oraz gaźniku nie ma żadnych "udziwnień".silnik ma założone śmigło drewniane 20X8.zespół ten współpracuje bardzo dobrze.bez zająknięcia wchodzi na obroty ale mam z nim jeden problem... nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny żeby go uruchomić muszę 1 do 3 razy podlać trochę paliwa bezpośrednio w gaźnik.jak odpali to chodzi idealnie w pełnym zakresie obrotów.wie ktoś gdzie tkwi przyczyna takiego zachowania? dodam że gaźnik czyściłem. mam jeszcze pytanie w kwestii śmigła,czy mogę założyć śmigło TURNIGY 3D o rozmiarze 21x6? silnik nie będzie miał za ciężko? pozdrawiam!
ZARZU Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny żeby go uruchomić muszę 1 do 3 razy podlać trochę paliwa bezpośrednio w gaźnik.jak odpali to chodzi idealnie w pełnym zakresie obrotów.wie ktoś gdzie tkwi przyczyna takiego zachowania? Już kiedyś było na ten temat: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/4949-zdz-40-problem-z-zaplonem/
andrzej351 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 dzięki ZARZU za pomoc.niebawem po zimowej przerwie zamontuję silnik z powrotem do modelu i zacznę testy. podpowie ktoś jeszcze coś na temat tego śmigła TURNIGY? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17651__Turnigy_3D_Gas_Wood_Propeller_21x6.html
Mellon-68 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 podpowie ktoś jeszcze coś na temat tego śmigła TURNIGY? http://www.hobbyking...eller_21x6.html Dla mnie bardzo dobre (no może nie aż tak, ale dobre+) smigło - sprawne. Używam 20x6, którym kręci RCG 30 - i super jest. Wada jedna - miękkie jest. POZDR.>
Rekomendowane odpowiedzi