RomanJ4 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 "Wojując" z moją kosą spalinową natrafiłem na bardzo przejrzysty opis dzialania gaźnika membranowego, ktory jak myślę, może się przydać "benzyniarzom", zwlaszcza posiadaczom przerobionych na lotnicze silników od kos i tym podobnych.. http://www.zamacarb....hGuide_2007.pdf Przyjemnej lektury... a tu szczegółowe opisy działania i lista części poszczególnych odmian gaźników f-my Walbro http://www.lawnmower...albro-Parts.asp i spis typów gaźników do poszczególnych silników http://carburetor-ma...ation-Guide.pdf poza tym http://www.ereplacem...716_142779.html http://www.ereplacem...978_142979.html http://www.drystacked.com/Walbro%20Carburetor%20Theory%2027Jun2010.pdf http://www.drystacked.com/misc.html http://webspace.webr...adaptation.html http://www.wind-drif...l/wg8walbro.php http://www.scooterma...rviceManual.pdf http://www.google.pl....46226182,d.ZG4 http://nkn.com/natio...fWalbro0708.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Super sprawa. Jak znajdę trochę czasu to może przetłumaczę. na pewno bardzo się przyda innym kolegom. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Z pewnością zasłużyłby tym kolega na miejsce w modelarskim niebie... Tym bardziej, że polskich materiałów na ten temat praktycznie nie ma, a instrukcje do narzędzi z takowymi zazwyczaj kończą się na "podreguluj śrubką.." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corsair LZ Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 To też warte uwagi, do kolekcji linków: http://wem.walbro.com/distributors/servicemanuals/ServiceManual.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Fajna lektura Romanie, a czy masz jakieś źródła na temat porzeróbki silnika ? Planuję w tym od piły, co do którego mi pomagałeś zamienić zapłon na elektroniczny i chwilowo utknąłem na konstrukcji sprzęgła. Do odpalania chciałbym użyć rozrusznika od quada lub malucha, ale nie wiem jak zbudować sprzęgło by odpalony silnik nie zamienił rozrusznika w śmigło :) Próbowałem odpalać wiertarką, ale ciężko idzie .. Wracając do zapłonu (nie znam się jeszcze zbytnio, więc wybacz głupie pytania) czy jest on jakoś synchronizowany z pozycją tłoka czy jest to najzwyczajniej podawana iskra ze stałą częstotliwością ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 czy jest on jakoś synchronizowany z pozycją tłoka oczywiście jak każdy silnik iskrowy musi mieć iskrę podana w odpowiednim dla położenia tłoka i obrotów momencie (z odpowiednim, regulowanym wyprzedzeniem) Materiałów na temat zapłonu iskrowego w ogóle, jest w necie multum. np http://pl.wikipedia....82onie_iskrowym z tym, że w silnikach modelarskich ze względu na dużą wagę klasycznego iskrownikowego układu zapłonowego (cewka, wirnik iskrownika) stosuje się najczęściej elektroniczny układ z czujnikiem Halla który jest nadajnikiem impulsów położenia wału i aktualnych obrotów sczytywanych z tego czujnika przez procesor elektroniki. Czujnik Halla najczęściej pobudza niewielki magnes pastylkowy wprasowany lub wklejony w aluminiową piastę śmigła (okrągła kropka na piaście na zdjęciu poniżej) oczywiście położenie tego magnesu musi być odpowiednie do położenia GZP wału, a w stosunku do niego ustawia sie czujnik, który ma (jak widać na zdjęciu) pewną możliwość przestawiania kątowego na śrubkach mocujących (do regulacji wyprzedzenia statycznego zapłonu) Dokładne wyprzedzenie ustawia elektronika. Rozrusznik samochodowy byłby strasznie ciężki, zresztą ma do tego silnika za dużą moc, i wymaga dużego akumulatora z ciężkimi grubymi kablami do zasilania. Niewygodnie byłoby targać cały ten majdan na lotnisko To już lepiej byłoby dać "szarpankę" (jak w piłach czy kosach), a najlepiej taki ręczny rozrusznik jak np ten http://www.rcradioco...ize-gas-engines na aku żelowe Ale jak widzę o silnikach iskrowych masz kolego (bez urazy) dość mierne pojecie, więc zanim przejdziesz do praktyki, musisz zagłębić się bardziej w teorii... po prostu szkoda by było, by niepowodzenia zgasiły zapał.. Co do materiałów, to na tych stronach znajdziesz sporo wiedzy.. http://www.modelmoto...120-degree.html http://www.forum.mod...pic.php?t=28866 http://www.rcfaq.com...NES/WEEDIES.HTM https://www.google.p...iw=1198&bih=744 http://wackerengines.com/ ( https://www.google.p...iw=1198&bih=744 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 No to ktoś mi głupot naopowiadał, że niby w Maluchu iskra idzie ze stałą częstotliwością stąd było moje pytanie z niedowierzaniem, że to akurat "załapie". Urazy żadnej nie mam, a pojęcie mam marne, jak zauważyłeś, co nie ukrywam, ale zaplecze i predyspozycje duże, praktykę buduję na podstawach zdobywanej teorii. Wychodzę z założenia, że kto pyta nie błądzi, a pytać to żaden wstyd ..... no a ze zgaszeniem zapału u mnie nie tak łatwo, więc dalej w to będę brnął. Dziękuję za kolejną porcję cennych informacji i gorąco pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 niby w Maluchu iskra idzie ze stałą częstotliwością tak dobrze to nie ma, bo i obroty byłyby stałe. O ile pamiętam w Maluchu zrezygnowano z rozdzielaczowego aparatu zapłonowego (z palcem rozdzielacza) i kopułką z 2 przewodami do świec bardzo prymitywnym zresztą, bez podciśnieniowego, z odśrodkowym ciężarkowym jedynie mechanizmem wyprzedzenia zapłonu na rzecz bezrozdzielaczowego z dwubiegunową cewką, który podawał iskrę jednocześnie do obu cylindrów (w jednym był w tym czasie koniec suwu sprężania, a w drugim koniec wydechu spalin, i tak na przemian), co było bardziej niezawodne i praktyczne praktykę buduję na podstawach zdobywanej teorii. Wychodzę z założenia, że kto pyta nie błądzi, a pytać to żaden wstyd ..... no a ze zgaszeniem zapału u mnie nie tak łatwo, więc dalej w to będę brnął. sam też jestem w wielu dziedzinach samoukiem, a uczyć się, szukać wiedzy, i eksperymentować, jak najbardziej uważam za pozytywne i godne pochwały. Tak więc trzymam kciuki, oraz służę pomocą (na ile oczywiście potrafię).. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi