Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"Wojując" z moją kosą spalinową natrafiłem na bardzo przejrzysty opis dzialania gaźnika membranowego, ktory jak myślę, może się przydać "benzyniarzom", zwlaszcza posiadaczom przerobionych na lotnicze silników od kos i tym podobnych..

http://www.zamacarb....hGuide_2007.pdf

Przyjemnej lektury...

 

a tu szczegółowe opisy działania i lista części poszczególnych odmian gaźników f-my Walbro

http://www.lawnmower...albro-Parts.asp

 

i spis typów gaźników do poszczególnych silników

http://carburetor-ma...ation-Guide.pdf

 

 

poza tym

http://www.ereplacem...716_142779.html

http://www.ereplacem...978_142979.html

http://www.drystacked.com/Walbro%20Carburetor%20Theory%2027Jun2010.pdf

http://www.drystacked.com/misc.html

 

http://webspace.webr...adaptation.html

http://www.wind-drif...l/wg8walbro.php

http://www.scooterma...rviceManual.pdf

http://www.google.pl....46226182,d.ZG4

http://nkn.com/natio...fWalbro0708.pdf

Opublikowano

Z pewnością zasłużyłby tym kolega na miejsce w modelarskim niebie... emot16.gif

 

Tym bardziej, że polskich materiałów na ten temat praktycznie nie ma, a instrukcje do narzędzi z takowymi zazwyczaj kończą się na "podreguluj śrubką.."

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Fajna lektura :) Romanie, a czy masz jakieś źródła na temat porzeróbki silnika ? Planuję w tym od piły, co do którego mi pomagałeś zamienić zapłon na elektroniczny i chwilowo utknąłem na konstrukcji sprzęgła. Do odpalania chciałbym użyć rozrusznika od quada lub malucha, ale nie wiem jak zbudować sprzęgło by odpalony silnik nie zamienił rozrusznika w śmigło :) :) Próbowałem odpalać wiertarką, ale ciężko idzie .. Wracając do zapłonu (nie znam się jeszcze zbytnio, więc wybacz głupie pytania) czy jest on jakoś synchronizowany z pozycją tłoka czy jest to najzwyczajniej podawana iskra ze stałą częstotliwością ?

Opublikowano
czy jest on jakoś synchronizowany z pozycją tłoka

 

oczywiście jak każdy silnik iskrowy musi mieć iskrę podana w odpowiednim dla położenia tłoka i obrotów momencie (z odpowiednim, regulowanym wyprzedzeniem) Materiałów na temat zapłonu iskrowego w ogóle, jest w necie multum. np

http://pl.wikipedia....82onie_iskrowym

 

z tym, że w silnikach modelarskich ze względu na dużą wagę klasycznego iskrownikowego układu zapłonowego (cewka, wirnik iskrownika)

new_homie_1tn_1.jpg

 

stosuje się najczęściej elektroniczny układ z czujnikiem Halla który jest nadajnikiem impulsów położenia wału i aktualnych obrotów sczytywanych z tego czujnika przez procesor elektroniki. Czujnik Halla najczęściej pobudza niewielki magnes pastylkowy wprasowany lub wklejony w aluminiową piastę śmigła

(okrągła kropka na piaście na zdjęciu poniżej)

 

Fk18122.jpg

 

oczywiście położenie tego magnesu musi być odpowiednie do położenia GZP wału, a w stosunku do niego ustawia sie czujnik, który ma (jak widać na zdjęciu) pewną możliwość przestawiania kątowego na śrubkach mocujących (do regulacji wyprzedzenia statycznego zapłonu) Dokładne wyprzedzenie ustawia elektronika.

 

Rozrusznik samochodowy byłby strasznie ciężki, zresztą ma do tego silnika za dużą moc, i wymaga dużego akumulatora z ciężkimi grubymi kablami do zasilania. Niewygodnie byłoby targać cały ten majdan na lotnisko

To już lepiej byłoby dać "szarpankę" (jak w piłach czy kosach),

510158139_648.jpg

a najlepiej taki ręczny rozrusznik jak np ten http://www.rcradioco...ize-gas-engines na aku żelowe

 

Ale jak widzę o silnikach iskrowych masz kolego (bez urazy) dość mierne pojecie, więc zanim przejdziesz do praktyki, musisz zagłębić się bardziej w teorii... po prostu szkoda by było, by niepowodzenia zgasiły zapał..

Co do materiałów, to na tych stronach znajdziesz sporo wiedzy..

http://www.modelmoto...120-degree.html

http://www.forum.mod...pic.php?t=28866

http://www.rcfaq.com...NES/WEEDIES.HTM

https://www.google.p...iw=1198&bih=744

http://wackerengines.com/

( https://www.google.p...iw=1198&bih=744 )

Opublikowano

No to ktoś mi głupot naopowiadał, że niby w Maluchu iskra idzie ze stałą częstotliwością ;) stąd było moje pytanie z niedowierzaniem, że to akurat "załapie". Urazy żadnej nie mam, a pojęcie mam marne, jak zauważyłeś, co nie ukrywam, ale zaplecze i predyspozycje duże, praktykę buduję na podstawach zdobywanej teorii. Wychodzę z założenia, że kto pyta nie błądzi, a pytać to żaden wstyd :) ..... no a ze zgaszeniem zapału u mnie nie tak łatwo, więc dalej w to będę brnął.

 

Dziękuję za kolejną porcję cennych informacji i gorąco pozdrawiam !

Opublikowano
niby w Maluchu iskra idzie ze stałą częstotliwością

tak dobrze to nie ma, bo i obroty byłyby stałe.

 

O ile pamiętam w Maluchu zrezygnowano z rozdzielaczowego aparatu zapłonowego (z palcem rozdzielacza)

62_1228592766.jpg

 

i kopułką z 2 przewodami do świec d5c9507926c1084fmed.jpg

 

bardzo prymitywnym zresztą, bez podciśnieniowego, z odśrodkowym ciężarkowym jedynie mechanizmem wyprzedzenia zapłonu

zaplon.jpg

 

na rzecz bezrozdzielaczowego

aparatzaplonowy.jpg

 

z dwubiegunową cewką, który podawał iskrę jednocześnie do obu cylindrów (w jednym był w tym czasie koniec suwu sprężania, a w drugim koniec wydechu spalin, i tak na przemian), co było bardziej niezawodne i praktyczne

55_1264633302.jpg50_1264633316.jpg

 

praktykę buduję na podstawach zdobywanej teorii. Wychodzę z założenia, że kto pyta nie błądzi, a pytać to żaden wstyd :) ..... no a ze zgaszeniem zapału u mnie nie tak łatwo, więc dalej w to będę brnął.

 

sam też jestem w wielu dziedzinach samoukiem, a uczyć się, szukać wiedzy, i eksperymentować, jak najbardziej uważam za pozytywne i godne pochwały.

Tak więc trzymam kciuki, oraz służę pomocą (na ile oczywiście potrafię)..

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.