Jump to content

spalony regulator??


dareksa2
 Share

Recommended Posts

witam

Dziś zajechałem na lotnisko włączam radio podłączam baterie do regulatora. Daje gazu a silnik sie powoli obraca i ,,tyka'' spaliłem regulator?? dodam że wczoraj wieczorem latałem i wszystko było w porządku proszę o pomoc .

Link to comment
Share on other sites

Podłącz inny silnik do regulatora. Jeśli będzie działał to nie wina regulatora.

Sprawdź przewody między regulatorem, a silnikiem. Któryś z drucików mógł się urwać przy silniku.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Witaj,

 

przewinięcie silnika pomogło , żaden z kabli nie był oberwany . Zamykam//

 

ajajaj wykrakałem tak przewinąłem że po locie z regulatora dym poszedł :((( co zrobić ;/

 

Witaj,

 

nie obraź się, ale jak byś od początku kupił dobry silnik i regulator (markowy droższy sprzęt) - to byś latał z uśmiechem na twarzy, a nie reanimował silnik i w końcu spalił regulator.

Policz sobie koszty tego silnika, spalonego regla, Twojego czasu na tym forum, czasu poświęconego na przewijanie silnika. Pomyśl o ryzyku co mogło się wydarzyć w locie,,,

Fakt w wieku 17 lat czasu jest często sporo a kasy mniej, ale w przyszłości jak dojdzie więcej obowiązków będzie raczej odwrotnie.

Wtedy bezawaryjny sprzęt zagwarantuje Ci poprostu frajdę z latania.

 

Póki co postaraj się wypośrodkować. Ja od początku mojej modelarskiej przygody kupowałem lepsze wyposażenie, a później przekłądam to tylko do następnych modeli. Wszystko dalej działą. Czyli wydane więcej pieniędzy, ale raz. W innych dziedzinach to też się sprawdza.

 

Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

witam

Dziś zajechałem na lotnisko włączam radio podłączam baterie do regulatora. Daje gazu a silnik sie powoli obraca i ,,tyka'' spaliłem regulator?? dodam że wczoraj wieczorem latałem i wszystko było w porządku proszę o pomoc .

 

To w Hajnówce jest lotnisko? :)

Link to comment
Share on other sites

nie obraź się, ale jak byś od początku kupił dobry silnik i regulator (markowy droższy sprzęt) - to byś latał z uśmiechem na twarzy, a nie reanimował silnik i w końcu spalił regulator.

 

Są modelarze i latacze.

 

Policz sobie koszty tego silnika, spalonego regla, Twojego czasu na tym forum, czasu poświęconego na przewijanie silnika. Pomyśl o ryzyku co mogło się wydarzyć w locie,,,

 

Kolega latał na lotnisku (a może na "lotnisku", Zefirek, to nie ma znaczenia), więc o ryzyku pomyślał. Zdobyte doświadczenie na pewno zaprocentuje. Może się zdziwisz, ale w fabrykach i serwisach pracują normalni ludzie, a nie cudotwórcy. Kiedyś, gdzieś trzeba się wszystkiego nauczyć. 17lat to najlepszy wiek na tego typu zabawy. Być może wpłynie to na prawdziwe życiowe decyzje.

 

Są goście, co naprawiają regulatory. Na miejscu Darka bym regulator otworzył i pooglądał, może upalona ścieżka albo jakieś zwarcie i spalony opornik. Jak poszedł dym, to już go bardziej nie zepsuje. Nasze hobby to może być też dłubanie przy elektronice. Obrać, fotka i na forum. Ktoś powie co robić.

 

Oczywiście inne musi być podejście do modeli 1kg z pianki, a inne do 25kg.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Nasze hobby to może być też dłubanie przy elektronice. Obrać, fotka i na forum. Ktoś powie co robić.

 

Zgadzam się z całą Twoją wypowiedzią, a przy okazj - do Wszystkich - , choć trochę nie w temacie:

Podkusiło mnie po 2 latach używania Spektrum DX6i, żeby rozkręcić apkę i zobaczyć czy coś się w środku nie pozmieniało... Pierwszy raz zrobiłem to zaraz po zakupie (zakłądałem "grzechotkę"). Przyznam, że się leko zdziwiłem. Jest taka "taśma przewodów" jak stare taśmy w komputerach do dysków ATA, choć oczywiście dużo mniejsza. Niepokojące było, że wysunęła się o ok 1/3 z mocowania... Pojęcia nie mam jak!

 

Generalnie przegląd przed lotem i co jakiś czas serwis modelu i osprzetu powinien być stałym nawykiem.

Jeszcze jedno: Cierpliwość to święta rzecz ! Zawsze warto 5 razy zmierzyć, przyłożyć i się zastanowić a dopiero kleić, ciąć, czy wiercić itp. Piszę z doświadczeń przy moich poczatkach.

Link to comment
Share on other sites

Pojęcia nie mam jak!

 

W czasach studenckich dorabiałem w serwisie komputerowym. Były 2 grupy komputerów jakie trafiały na serwis:

1. Umarł w pierwszym tygodniu (nie wygrzał się)

2. Wypięła się jakaś taśma.

 

Ilość przypadków 2 była tak duża, że zdecydowaliśmy się otwierać wszystkie komputery przed sprzedażą (pracowałem w sklepie, nie w montowmi) i kleić taśmy kroplą hot glue. Przypadek nr 2 nie występował.

 

Co do przypadku nr 1 (śmierć w 1 tyg.)

Używam stale 5 regulatorów, oczywiście najtańszych, do samochodów i samolotów. Dwa samochodowe (na dwa, czyli 100%) umarły zaraz po podłączeniu do aku. Wiedziałem o tym, była to ich typowa bolączka. Następne sztuki działają już 2 rok. W strasznych warunkach.

Podobnie umarł jeden z regulatorów samolotowych. Zawsze zanim coś poleci jest przeze mnie testowane na ziemi. Gaz na max - 20s - sprawdzenie temperatury, kolejne 20s i kolejne sprawdzenie. I tak min 2 pakiety. Wówczas albo się spali, albo odkręci się co (nie)miało się odkręcić.

Silnik w Bixlerze po takiej zabawie (wówczas jeszcze nie dawkowałem po 20s) po 2 min. osiągnął 150C - prawie go zabiłem. ESC dodatkowo wylądował na zewnątrz kadłuba.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.