Wojciech Wiatr Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Dzięki, na zdjęciach wszystko wygląda lepiej :devil: ale i w realu nie jest najgorzej, do poprawki mam tylko kierunek :ass: nie za bardzo się postarałem, pierwszy raz wziąłem się za lakierowanie i jazdę z papierem wodnym no ale teraz wiem co i jak :idea: Jeszcze może ktoś się wypowie co do ułożenia kadłuba w wyważeniu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 ja zawsze ustawiam lekko do dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Wracam do anteny. Tak zwijając przewód, skróciłeś na pewno zasieg. Zawsze trzeba rozpatrywać przypadek skrajny- jeśli on jest nieskuteczny, wszelkie pośrednie stadia będą też nie najlepsze. Nie mówię o dopasowaniu do częstatliwości. Tu będzie prawie bez różnicy, ale też. Muszę poszukać w swoich notatkach. Gdzieś miałem na ten temat. A wyważanie, jeśli ma być w równowadze, to tylko poziomo. Jak na wadze, jeśli szalka lekko zwisa, to juz jedna strona ciąży. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michau Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Ja też zawsze ustawiam do dołu lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 10 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Witam, co do tematu anteny to zmieniłem nieco jej ułożenie w kadłubie i wygląda to teraz tak jest ona znacznie luźniej nawinięta wiec nie powinno być problemu z zasięgiem, nie zamierzam latać dalej niż 1 km :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michau Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Jeśli model skończony to czas na oblot, może na lotnisku w Krośnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Całkiem możliwe narazie pogoda nie sprzyja no i trzeba znaleźć czas :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Korzystając z "FANTASTYCZNEJ" :evil: pogody dokończyłem prace nad nosidełkiem do modelu, kilka fotek Jak narazie nie zanosi się na stabilizacje pogody, chyba jeszcze przyjdzie poczekać na obloty :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 No i stało się, dziś udało mi się oblatać ptaszka a raczej rakietę :shock: . Wypuszczenie z reki nie dało żadnego efektu wiec podjąłem ryzyko lotu na silniku i poszedł w górę, wznoszenie może nie imponujące jakieś 30 stopni ale reakcja na ster wysokości szokująca, małe ruchy drążkiem powodowały gwałtowne wznoszenie i opadanie no i bardzo skuteczne lotki. Po pierwszym bardzo nerwowym i nie pewnym locie zmieniłem wychylenia na sterze wysokości, ograniczyłem je do 40%, jakieś 3 może 4 stopnie w dół i do góry. Drugi lot nieco spokojniejszy. opanowałem reakcje na ster wysokości i nerwy jeszcze nigdy nie miałem takiego poziomu adrenaliny :jupi: model na locie ślizgowym troszkę skręcał mi w prawo wiec lekka korekta trymerem i poprawa sytuacji, największym problemem jest jak narazie lądowanie, nie mogę sobie obliczy z jakiej wysokości i z jak daleka robić podejście bo model nie ma za bardzo ochoty na lądowanie, przelatując nad głową ok 4 m wydaje świszczący dźwięk jak dla mnie bardzo przyjemny wywołany zapewne szczelina miedzy lotkami a skrzydłem i tak sobie odlatuje ze 100 metrów a pewnie mógł by i dalej bo lądowałem pod górkę o nachyleniu jakieś 20 stopni przy praktycznie bezwietrznej pogodzie. Po tych wstępnych ustawieniach i kilku startach widzę że muszę trochę chyba wytrymować ster wysokości bo model w locie ślizgowym dość szybko nabiera prędkości kosztem wysokości, co do środka ciężkości to chyba zostawię to co jest 86 mm od krawędzi natarcia bo nie mam zbytnio gdzie w kadłubie manewrować pakietem. Ogólnie model jest bardzo czuły na stery, bardzo lubi prędkość (muszę pomyśleć o klapach ) no i w tym tygodniu mam dość latania :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Może problem z lądowaniem rozwiązały by lotko-hamulce. Ja ustawiam obie lotki pow. 45 stopni do góry z jednoczesnym trymem wysokości. Model straci prędkość i wysokość można do przykleić. Nie jest to co prawda motyl ale zdaje egzamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Jeśli masz nerwowe reakcje na sterach to ustaw sobie expo. Tak z +/- 50% (+/- bo w jednych aparaturach na plusie jest zmniejszenie czułości a w innych na minusie, w Hitecu raczej jest to minus). Zrób testy z nurkowaniem i będziesz wiedział czy SC jest w miarę poprawnie czy trzeba go zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Na test czy środek ciężkości jest ok przyjdzie czas przy następnych lotach, mam nadzieje mniej nerwowych :faja: ale z tego co narazie pokazał model w locie nie jest źle. Co do wychyleń to na wysokości zmniejszyłem zakres wychyleń do 40% i loty były dużo spokojniejsze, co do wychylenia lotek w górę to może być problem bo wkleiłem zawiasy tak aby uzyskać jak najmniejszą szczelinę lotka skrzydło ok 1 mm no i lotki do góry idą tylko na 30 stopni :ass: . Będę musiał pomyśleć o klapach :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Kolejny lot wykonany, tym razem bardziej spokojnie i mogłem się cieszyć lataniem :faja: , co do środka ciężkości to muszę przesunąć baterię bardziej do tyłu, po wprowadzeniu modelu do nurkowania przechodzi do pompowania, tak samo zachowuje się w locie ślizgowy ma lekka tendencję do pompowania, poza tym wszystko ok na pakiecie 3S 2200 mAh polatałem 40 minut to chyba nieźle, latałem wieczorem przy bardzo lekkim wietrze, muszę zakupić nowe baterie do aparatu to wstawię parę fotek :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 co do środka ciężkości to muszę przesunąć baterię bardziej do tyłu, po wprowadzeniu modelu do nurkowania przechodzi do pompowania, tak samo zachowuje się w locie ślizgowy ma lekka tendencję do pompowania Jedno wyklucza drugie. Jeżeli nie trymujesz do lotu ślizgowego a kąty zaklinowania płatów prawidłowe, kąt wychylenia steru wysokości zerowy i model pompuje w locie ślizgowym - bateria ku przodowi. Jeżeli trymujesz do prawidłowego lotu ślizgowego a po wprowadzeniu w nurkowanie model pompuje - bateria ku tyłowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Co do lotu ślizgowego to była tylko minimalna tendencja może spowodowana tym że latałem pod wiatr a model tylko tracił prędkość a nie opadał i miałem wrażenie pompowania, czyli z tego co zrozumiałem wytrymować model do prawidłowego lotu ślizgowego a potem zrobić test z nurkowaniem i w razie potrzeby przesunąć pakiet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Test z nurkowaniem ? Co to za pomysł z tym testem. Nigdy nie robiłem takich testów. Ze środkiem cięzkości w takim modelu z pływajacą wysokościa jest tak ze jak chcesz żeby latał wolniej przesuń srodek cięzkosci z 5mm do przodu i skoryguj nurkowanie trymerem wysokości. Model zacznie latać na większym kącie zaklinowaia płata bedzie miał większy opór i bedzie latał wolniej i miał spokojniejsze reakce na stery. Jeśli chcesz mieć mały pocisk przesuwasz środek cięzkości w tył jednocześnie trymując (oddając wysokości). Czy podczas projektowania skrzydeł policzyłeś skręcenia ? Przy tak sporym zwężeniu płata wyjdzie tam ok 2 stopnie. Do lądowania przydadzą się lotko-hamulce ,tylko dla pełnego otwarcia trzeba wykonać korektę dyferencjału lotek na odwrotny ,czyli lotka która idzie w dół na mieć maksymalny ruch a ta która ma iść w góre praktycznie nie wykonuje ruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 czyli z tego co zrozumiałem wytrymować model do prawidłowego lotu ślizgowego a potem zrobić test z nurkowaniem i w razie potrzeby przesunąć pakiet. Dokładnie tak. Najpierw oblatuje się i ustawia model z ręki by poprawnie leciał. Dopiero wtedy robi się próbę nurkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Witam no to może parę obiecanych fotek z lotów a jak obczaję jak wstawić film to i to się może uda zaprezentować, ale najpierw muszę go odchudzić :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 No i jeszcze kawałek filmu troszkę trzęsło operatora :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Lata poprawnie i widzę że jest kolega zadowolony z modelu więc czego więc wszystko ok .Teraz trzeba sie z nim poznać bardziej dokladnie i stanowić jedność ,osobiście choruję na śmigłowstręt szybowcowy ale brak zbocza do zboczenia usprawiedliwia obecność śmigiełka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.