Skocz do zawartości

Zeonach 20cc nie pali


rast
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z silnikiem Zenoach 20cc. Silnik w ogóle nie chce zagadać. Kompresja jest, świeca dobra, iskra jest, aku dobrze naładowane. Nawet jak podleje świece benzyną to nawet nie próbuje zagadać. Możliwe, że moduł jest uszkodzony pomimo, ze iskra jest?

 

Dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba mimo walniętego modułu iskra nadal moze być(?). Oczywiście słabsza ale tego może nie dostrzec niewprawne oko. Może poprzednik uszkodził moduł kręcąc śmigłem gdy nie był uziemiony czy jakoś tak.

Ja też mam ten silnik tylko jego wcześniejsza wersję pod nazwą Kalt 200 - bez zapłonu. Odpala momentalnie;

post-33-0-61381000-1370768306_thumb.jpg

Napisałeś, że nie ma możliwości przesunac czujnika - to jak masz ustawic zapłon? Czy na twojej fotce w miejscu czerwonego koła to własnie nie jest mocowanie i regulacja czujnika? Przesunięcia w prawo i lewo sa minimalne ale są.

post-33-0-42273200-1370768803_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minimalne ruchy można zrobić, ale wtedy czujnik ustawia się pod pewnym kątem do magnesu (nie jest prostopadle) i nie wiem czy tak może być ustawiony. Chyba zamówię sobie tester zapłonu - zawsze się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc dziś udało mi się uruchomić silnik, wygląda na to, że jednak wina słabej kompresji. Nalałem na tłok oleju, rozprowadziłem do cylindrze, nadlałem benzyną i zagadał, niestety na tym się skończyło. Czy wymiana pierścienia pomoże, czy nowy zestaw tłok-cylinder?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla pewności chciałbym sprawdzić kompresję, macie jakieś sposoby na pomiar w warunkach domowych?, np. takim manometrem do sprawdzania ciśnienia w kołąch samochodowych?

Jak przebiega taki pomiar, z olejem czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzania kompresji służy podobny manometr jak do kół tylko jest chyba inaczej wyskalowany i napewno zakończony gumowym stożkiem. Stożek dociskasz do otworu po świecy i kręcisz śmigłem. Sam raczej tego nie przeprowadzisz. Potrzebny będzie też rozrusznik bo kręcąc reką śmigłem to raczej za słabo. Jeśli mi nie ukradli z garażu, a chyba ukradli , to mogę spróbować na moim bo kompresji raczej nigdzie nie podają(?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem silnik i ku mojemu zdziwieniu stan silnika zewnętrzny jak i wewnętrzny jest naprawdę super. wygląda jakby w ogóle nie pracował. Znalazłem też przyczynę dość słabej kompresji. Coś wpadło najwidoczniej przez otwór tłumika i zrobiło dość dziwną rysę i "zaspawało" pierścień. Powierzchnia cylindra wygląda na nieuszkodzoną. Poszukam tłoka z pierścieniem z podobnego silnika albo w serwisie podkaszarek.

20130609164123.jpg

20130609164128.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic do silnika nie wpadło,po prostu ktoś wlał paliwa ze zbyt małą ilością oleju lub paliwa bez oleju i zatarł silnik,w takim przypadku jak u ciebie wymiana samego tłoka i pierścienia nic nie da,po wymianie części szybko się zużyją i silnik straci kompresję,wymień cały komplet,no chyba że jesteś pewien na 100% że cylinder jest nie tknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.