Jump to content

Zeonach 20cc nie pali


rast
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z silnikiem Zenoach 20cc. Silnik w ogóle nie chce zagadać. Kompresja jest, świeca dobra, iskra jest, aku dobrze naładowane. Nawet jak podleje świece benzyną to nawet nie próbuje zagadać. Możliwe, że moduł jest uszkodzony pomimo, ze iskra jest?

 

Dzięki za wszelką pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Wykrec swiece i zobacz czy iskra jest w poblizu maksymalnego polozenia tloka. Polozenie mozesz sprawdzic nawet srubokretem, wkladajac go przez gniazdo swiecy i krecac walem do max wysuniacia srubokreta z cylindra.

A silnik dzialal u Ciebie wczesniej?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

juz sprawdzalem jest ok 3mm przed GMP. silnik kupilem za grosze, poprzedni wlasciciel mowil ze mial problemy z zapaleniem, chyba pozycze iny zaplon i sprobuje.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli jest zdrowa, mocna iskra i nawet nie prychnie albo nie odbije przy kreceniu walem to moze jednak ciśnienie sprężania jest niedostateczne.

Dobrze byloby zmierzyc.

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego upiersz się, że to moduł? Przecież sam twierdzisz, że iskra jest i to w odpowiednim momencie. Sprawdź lepiej instalację paliwową. Myślę, że winowajcą jest gaźnik.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że winowajcą jest gaźnik.

W pierwszym poście Radek pisze, że podawał paliwo prosto do cylindra i nic.

Jeśli zrobił to odpowiednio silnik powinien zagadać na kilka ładnych obrotów nawet bez gaźnika.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie, nie upieram się ze to moduł, ale na jakimś anglojęzycznym forum przeczytałem, że nawet jeśli iskra jest to przy sprężaniu może zostać "zdmuchnięta, stłumiona"

Link to comment
Share on other sites

Ale chyba mimo walniętego modułu iskra nadal moze być(?). Oczywiście słabsza ale tego może nie dostrzec niewprawne oko. Może poprzednik uszkodził moduł kręcąc śmigłem gdy nie był uziemiony czy jakoś tak.

Ja też mam ten silnik tylko jego wcześniejsza wersję pod nazwą Kalt 200 - bez zapłonu. Odpala momentalnie;

post-33-0-61381000-1370768306_thumb.jpg

Napisałeś, że nie ma możliwości przesunac czujnika - to jak masz ustawic zapłon? Czy na twojej fotce w miejscu czerwonego koła to własnie nie jest mocowanie i regulacja czujnika? Przesunięcia w prawo i lewo sa minimalne ale są.

post-33-0-42273200-1370768803_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

minimalne ruchy można zrobić, ale wtedy czujnik ustawia się pod pewnym kątem do magnesu (nie jest prostopadle) i nie wiem czy tak może być ustawiony. Chyba zamówię sobie tester zapłonu - zawsze się przyda

Link to comment
Share on other sites

a więc dziś udało mi się uruchomić silnik, wygląda na to, że jednak wina słabej kompresji. Nalałem na tłok oleju, rozprowadziłem do cylindrze, nadlałem benzyną i zagadał, niestety na tym się skończyło. Czy wymiana pierścienia pomoże, czy nowy zestaw tłok-cylinder?

Link to comment
Share on other sites

dla pewności chciałbym sprawdzić kompresję, macie jakieś sposoby na pomiar w warunkach domowych?, np. takim manometrem do sprawdzania ciśnienia w kołąch samochodowych?

Jak przebiega taki pomiar, z olejem czy bez?

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzania kompresji służy podobny manometr jak do kół tylko jest chyba inaczej wyskalowany i napewno zakończony gumowym stożkiem. Stożek dociskasz do otworu po świecy i kręcisz śmigłem. Sam raczej tego nie przeprowadzisz. Potrzebny będzie też rozrusznik bo kręcąc reką śmigłem to raczej za słabo. Jeśli mi nie ukradli z garażu, a chyba ukradli , to mogę spróbować na moim bo kompresji raczej nigdzie nie podają(?).

Link to comment
Share on other sites

Rozebrałem silnik i ku mojemu zdziwieniu stan silnika zewnętrzny jak i wewnętrzny jest naprawdę super. wygląda jakby w ogóle nie pracował. Znalazłem też przyczynę dość słabej kompresji. Coś wpadło najwidoczniej przez otwór tłumika i zrobiło dość dziwną rysę i "zaspawało" pierścień. Powierzchnia cylindra wygląda na nieuszkodzoną. Poszukam tłoka z pierścieniem z podobnego silnika albo w serwisie podkaszarek.

20130609164123.jpg

20130609164128.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nic do silnika nie wpadło,po prostu ktoś wlał paliwa ze zbyt małą ilością oleju lub paliwa bez oleju i zatarł silnik,w takim przypadku jak u ciebie wymiana samego tłoka i pierścienia nic nie da,po wymianie części szybko się zużyją i silnik straci kompresję,wymień cały komplet,no chyba że jesteś pewien na 100% że cylinder jest nie tknięty.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.