rast Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Witam, mam problem z silnikiem Zenoach 20cc. Silnik w ogóle nie chce zagadać. Kompresja jest, świeca dobra, iskra jest, aku dobrze naładowane. Nawet jak podleje świece benzyną to nawet nie próbuje zagadać. Możliwe, że moduł jest uszkodzony pomimo, ze iskra jest? Dzięki za wszelką pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciej1977 Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 może przestawił się czujnik na wale silnika i iskra jest za wcześnie lub za późno ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 8, 2013 Author Share Posted June 8, 2013 ten model nie ma regulacji czujnika zdjęcie z innego forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
msp-elektronik Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Wykrec swiece i zobacz czy iskra jest w poblizu maksymalnego polozenia tloka. Polozenie mozesz sprawdzic nawet srubokretem, wkladajac go przez gniazdo swiecy i krecac walem do max wysuniacia srubokreta z cylindra. A silnik dzialal u Ciebie wczesniej? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 juz sprawdzalem jest ok 3mm przed GMP. silnik kupilem za grosze, poprzedni wlasciciel mowil ze mial problemy z zapaleniem, chyba pozycze iny zaplon i sprobuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PK999 Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Jeśli jest zdrowa, mocna iskra i nawet nie prychnie albo nie odbije przy kreceniu walem to moze jednak ciśnienie sprężania jest niedostateczne. Dobrze byloby zmierzyc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d.a.r.o. Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Dlaczego upiersz się, że to moduł? Przecież sam twierdzisz, że iskra jest i to w odpowiednim momencie. Sprawdź lepiej instalację paliwową. Myślę, że winowajcą jest gaźnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PK999 Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Myślę, że winowajcą jest gaźnik. W pierwszym poście Radek pisze, że podawał paliwo prosto do cylindra i nic. Jeśli zrobił to odpowiednio silnik powinien zagadać na kilka ładnych obrotów nawet bez gaźnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 dokładnie, nie upieram się ze to moduł, ale na jakimś anglojęzycznym forum przeczytałem, że nawet jeśli iskra jest to przy sprężaniu może zostać "zdmuchnięta, stłumiona" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Ale chyba mimo walniętego modułu iskra nadal moze być(?). Oczywiście słabsza ale tego może nie dostrzec niewprawne oko. Może poprzednik uszkodził moduł kręcąc śmigłem gdy nie był uziemiony czy jakoś tak. Ja też mam ten silnik tylko jego wcześniejsza wersję pod nazwą Kalt 200 - bez zapłonu. Odpala momentalnie; Napisałeś, że nie ma możliwości przesunac czujnika - to jak masz ustawic zapłon? Czy na twojej fotce w miejscu czerwonego koła to własnie nie jest mocowanie i regulacja czujnika? Przesunięcia w prawo i lewo sa minimalne ale są. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 minimalne ruchy można zrobić, ale wtedy czujnik ustawia się pod pewnym kątem do magnesu (nie jest prostopadle) i nie wiem czy tak może być ustawiony. Chyba zamówię sobie tester zapłonu - zawsze się przyda Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 a więc dziś udało mi się uruchomić silnik, wygląda na to, że jednak wina słabej kompresji. Nalałem na tłok oleju, rozprowadziłem do cylindrze, nadlałem benzyną i zagadał, niestety na tym się skończyło. Czy wymiana pierścienia pomoże, czy nowy zestaw tłok-cylinder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMEK.CEKALA Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 wszystko zależy w jakim stanie jest cylinder,ale raczej nic nie da i będziesz wymieniał cały zestaw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 dla pewności chciałbym sprawdzić kompresję, macie jakieś sposoby na pomiar w warunkach domowych?, np. takim manometrem do sprawdzania ciśnienia w kołąch samochodowych? Jak przebiega taki pomiar, z olejem czy bez? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Do sprawdzania kompresji służy podobny manometr jak do kół tylko jest chyba inaczej wyskalowany i napewno zakończony gumowym stożkiem. Stożek dociskasz do otworu po świecy i kręcisz śmigłem. Sam raczej tego nie przeprowadzisz. Potrzebny będzie też rozrusznik bo kręcąc reką śmigłem to raczej za słabo. Jeśli mi nie ukradli z garażu, a chyba ukradli , to mogę spróbować na moim bo kompresji raczej nigdzie nie podają(?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 Rozebrałem silnik i ku mojemu zdziwieniu stan silnika zewnętrzny jak i wewnętrzny jest naprawdę super. wygląda jakby w ogóle nie pracował. Znalazłem też przyczynę dość słabej kompresji. Coś wpadło najwidoczniej przez otwór tłumika i zrobiło dość dziwną rysę i "zaspawało" pierścień. Powierzchnia cylindra wygląda na nieuszkodzoną. Poszukam tłoka z pierścieniem z podobnego silnika albo w serwisie podkaszarek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMEK.CEKALA Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Nic do silnika nie wpadło,po prostu ktoś wlał paliwa ze zbyt małą ilością oleju lub paliwa bez oleju i zatarł silnik,w takim przypadku jak u ciebie wymiana samego tłoka i pierścienia nic nie da,po wymianie części szybko się zużyją i silnik straci kompresję,wymień cały komplet,no chyba że jesteś pewien na 100% że cylinder jest nie tknięty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 a ktos wie gdzie w PL dostac czesci zamienne do tego silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prauss Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 No to teraz wiadomo już dlaczego silniczek kupiłeś za grosze...nie ma przypadku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rast Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 i tak nie zaluje zakupu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts