Barlu Opublikowano 31 Grudnia 2007 Opublikowano 31 Grudnia 2007 Pytałem gdzie indziej już. Ale dobra, spytam jeszcze raz bo to nie jedyne pytanie Wie ktoś skąd mogę wziąć instrukcję po polsku do tego nadajnika? (czym się różni od zwykłego optica znalazłem:D) I jeszcze jedno pytanie. Pod kabel ma to wejście, zwykłego mini jacka:D I mam interface z innym wejściem. (stary nadajnik miał takie) I chce to zmienić, tylko teraz jak to podłączyć, by było dobrze? :roll: A jak nie ma instrukcji nikt, to może chociaż się dowiem, jak zapisać ustawienia w modelu (zapisać model)? Z góry dzięki. Pozdrawiam: Bartek
adi-000 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 nie ma sporta ale moze ci sie przyda
mieczotronix Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 W zwykłym Opticu modelu nie trzeba zapisywać. zapisuje się w tej chwili, w której wprowadza się zmiany. W kabelkologii może to ci pomoże http://www.pitlab.pl/interfejs_fms_pl.html
Barlu Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Dzięki panowie... Do optica6 i ja znalazłem. Ale trochę sie różnią te nadajniki :roll: W sumie jak by się nie różniły hitec bez sensu by to wydał :twisted: Mam jeszcze jedno pytanie z którego odpowiedzią się nie mogę uporać... Niniejszym (wstyd się przyznać :oops: ) ale który przełączniki są od 5 i 6 kanału? Latam sobie na symulatorze, podpinam swój nadajnik, żeby przyzwyczaić się do niego, a tu klapa. Nie wiem co służy do 5 i 6 kanału. A potrzebne mi by klapy otworzyć :roll: Djęcie nadajnika: Zdjęcia przełączników: Jakoś mi wyszła jaka wyszła, śpieszę się do szkoły A w "kabelkologi" nic nie znalazłem Ale podpiąć go mniej więcej umiem, żeby 4kanały w 100% działały :shock: (może i w tym się zapisuje automatycznie, chociaż chyba jednak trzeba manualnie to robić :evil: )
mieczotronix Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 GEAR - to jest kanał 5 (podwozie), ale nie wiem - w Twoim nadajniku jest mniej przełączników i może to trzeba jakoś w menu uaktywnić (nigdy nie widziałem instrukcji od sporta). Klapy w moim opticu steruje się bocznymi potencjometrami (w Sporcie są takie? - na lewym i prawym boku obudowy - sięga się do nich bez odrywania kciuków od drążków palcami wskazującymi). Żeby klapy chodziły też być może będziesz musiał zmienić coś w menu (np. Flap Travel (skrót coś w stylu FLPTRVL) ). Zeskanuj albo przepisz fragment instrukcji po angielsku, to ci tu pomożemy przetłumaczyć
Irek M Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 W Opticu 6 - 5ty kanał to przełącznik podwozia masz go z lewej strony, a 6ty to suwak z prawej strony. Jest właśnie do klap. Sport od wczaśniejszego różni się mniejszą ilością mikserów i większą ilością pamięci do zapisu modeli - zdaje się. Nie sądzę jednak by sposób programowania był inny więc spróbuj to zrobić na podstawie instrukcji do Optic 6.
Barlu Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Własnie próbowałem czytać do optica zwykłego ale różnica jest, ale trochę dzieki temu załapałem. TROCHĘ... Tak ma jakieś tam braki mikserów w porównaniu do optica6 ale i tak jest ich dużo a pamięć zwiększona o 2modele. Mała różnica ale jest. No i brak kilku przycisków :evil: Na boku nic nie widziałem nic nie czułem... To może zeskanować instrukcję? W menu mam takie opcje... Z tych co dopiero zaczaiłem :roll: EPA D/R EXP S. TRIM S. REV P. MIX ELVIN FLPN V. Tail E->F CUT A->R CAMB FLT.C I chyba tyle narazie :shock: Nawet nie wiem jak przełączać na tryb heli :cry:
robraf Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 co to jest to expo w aparaturach???? bo tak mnie nurtuje to pytanie czy wie ktos?
mieczotronix Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Ircek - twój post nic nie wnosi, oszczędził byś sobie robraf - pytanie jest natury bardzo podstawowej i wstyd zadawać takie pytania na forum modelarskim. Poszukałbyś sam. exp zmienia zależność pomiędzy kątem obrotu serwa, a wychyleniem drążka z liniowej na wykładniczą, czyli z EXP włączonym ruchy drążka w pobliżu neutrum powodują mniejsze wychylenia serwa, niż bez EXP - sterowanie w pobliżu neutrum staje się precyzyjniejsze
Marcin Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Lubart, czym latasz? Jaki symulator? Bo ja na Aerofly to korzystalem z klawiatury numerycznej - tam, o ile pamietam klawisze 2 5 8 odpowiadają za klapy, klawisz 1 za podwozie.
extream Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Jestem zdania że jeśli zawsze będziemy im odpowiadać to nigdy nie zaczną szukać. Dopiero co ktoś podał instrukcje polskie do wielu nadajników. Wystarczy się wysilić.
Barlu Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2008 Nie żeby coś... SZUKAŁEM... Ale nie znalazłem :evil: Zawsze najpierw szukam potem pytam (prawie zawsze )... Latam na AeroFlyght g3. Potrafię tam otwierać klapy itp. Ale ja chcę to robić nadajnikiem, a nie mogę To skanować tą instrukcję? Albo może jakieś tylko rozdziały dane jej krócej i mniej tego :mrgreen:
Irek M Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Za chwile będę miał instrukcję Optica Sport w ręku - jesli będzie w sklepie to sie upewnię , ale jestem przekonany, iż programuje sie tak samo jak oPtica 6.
Barlu Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2008 Ooo... Oj chyba nie do końca. Brakuje chyba w nim kilku przycisków, i trzeba radzić sobie inaczej. Chyba że opcje są takie same :roll: Jeśli mógł byś mi pomóc, był bym wdzięczny. Czyż by nowy nadajnik? (jeszcze raz zobaczę instrukcję do optica6, chociaż raz już sprawdzałem )
Irek M Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 W życiu nie zamieniłbym Optica 6, ktorego posiadam na wersję sport,ktorej nie chcę. Pożyczyłem specjalnie dla Ciebie więc pytaj konkretnie o co biega bo mam ją tylko do jutra( instrukcje) Dziwisz sie, że twoja ma mniej przełączników gdy wiadomo, że ma mniej mikserów??? To chyba zrozumiałe jest.
Barlu Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2008 No zrozumiałe... To mam konkrety walić. Spoko. To pierwsze, modele zapisują się automatycznie? 2, jak włączyć 5 i 6 kanał, na symulatorze i w rzeczywistości :roll: . Dalej, możesz mi wyjaśnić kilka pojęć z podanych wcześniej przeze mnie? ( E->F CUT A->R CAMB FLT.C EPA D/R EXP ) (T.Cut był coś w opticu6 do spaliny wyłączania, jakoś tak, a tu bez t jest) Czyli większości nie łapie. Wiem że któreś to miksery, to akurat wiem po domysłach z instrukcji. Ale jak to wszystko w mikserach ustawiać by było dobrze? Jak zmienić na tryb, do szybowców i helikopterów? Wiem, takie pytania jak małe gów** wiedzące dziecko, ale moja wina że nie mogę sobie poradzić :cry: Dzięki za poświęcenie i wypożyczenie go by mi pomóc (a mi póki co wystarczy raczej, podstawowe miksery ma A jak przyjdzie czas na zmianę to już pewnie na coś DUŻO lepszego (a zmiany szybkiej nie planuje) :ble: )
Irek M Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 pytaj na gg będzie szybciej 5506137 Ti cat jest w obu i służy do tego samego O symulator nie pytaj bo to zupełnie inna bajka, instrukcja nie podaje jak połączyć.
Barlu Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2008 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jeśli mi nie dadzą tej instrukcji, chociaż mówią że podeślą, czy mam prawo oddać nadajnik i żądać zwrotu pieniędzy :?: :?: :?:
Rafal B. Opublikowano 21 Stycznia 2008 Opublikowano 21 Stycznia 2008 czyli z EXP włączonym ruchy drążka w pobliżu neutrum powodują mniejsze wychylenia serwa, niż bez EXP - sterowanie w pobliżu neutrum staje się precyzyjniejsze EXP działa również w drugą stronę czyli duże wychyły przy neutrum i wolniejsze na końcach. Do latania jednak zaleca się ustawiać tak jak napisał Mieczotronix a wartość w okolicy 50%. Lubart: CUT - pewnie chodzi o obcięcie gazu (tak było w eclipsie i przydatne tylko do modeli spalinowych) A-R (ailerons-rudder) - mikser lotek z sterem kierunku CAMB - funkcja do lądowania FLT.C - ustawienia warunków lotu EPA - ustawienie końcowego wychylenia serwa D/R-Dual Rate - ustawienie ograniczonych wychyłów powierzchni sterujących przełączane przyciskiem (np do akrobacji lotki na 100% a do lotu normalnego 50% wychylenia) A e-f to chyba elevator-flaps - czyli mikser statecznika wysokości z klapami.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.