Skocz do zawartości

Optic 6 Sport


Barlu

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem gdzie indziej już. Ale dobra, spytam jeszcze raz bo to nie jedyne pytanie :lol: Wie ktoś skąd mogę wziąć instrukcję po polsku do tego nadajnika? (czym się różni od zwykłego optica znalazłem:D) I jeszcze jedno pytanie. Pod kabel ma to wejście, zwykłego mini jacka:D I mam interface z innym wejściem. (stary nadajnik miał takie) I chce to zmienić, tylko teraz jak to podłączyć, by było dobrze? :roll: A jak nie ma instrukcji nikt, to może chociaż się dowiem, jak zapisać ustawienia w modelu (zapisać model)?

 

Z góry dzięki.

 

Pozdrawiam: Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki panowie... Do optica6 i ja znalazłem. Ale trochę sie różnią te nadajniki :roll: W sumie jak by się nie różniły hitec bez sensu by to wydał :twisted:

 

Mam jeszcze jedno pytanie z którego odpowiedzią się nie mogę uporać... Niniejszym (wstyd się przyznać :oops: ) ale który przełączniki są od 5 i 6 kanału? :lol: Latam sobie na symulatorze, podpinam swój nadajnik, żeby przyzwyczaić się do niego, a tu klapa. Nie wiem co służy do 5 i 6 kanału. A potrzebne mi by klapy otworzyć :roll:

Djęcie nadajnika:

p1160637cj3.th.jpg

Zdjęcia przełączników:

p1160638dk1.th.jpg

 

Jakoś mi wyszła jaka wyszła, śpieszę się do szkoły :P

A w "kabelkologi" nic nie znalazłem :lol: Ale podpiąć go mniej więcej umiem, żeby 4kanały w 100% działały :shock: (może i w tym się zapisuje automatycznie, chociaż chyba jednak trzeba manualnie to robić :evil: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GEAR - to jest kanał 5 (podwozie), ale nie wiem - w Twoim nadajniku jest mniej przełączników i może to trzeba jakoś w menu uaktywnić (nigdy nie widziałem instrukcji od sporta).

Klapy w moim opticu steruje się bocznymi potencjometrami (w Sporcie są takie? - na lewym i prawym boku obudowy - sięga się do nich bez odrywania kciuków od drążków palcami wskazującymi). Żeby klapy chodziły też być może będziesz musiał zmienić coś w menu (np. Flap Travel (skrót coś w stylu FLPTRVL) ). Zeskanuj albo przepisz fragment instrukcji po angielsku, to ci tu pomożemy przetłumaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Opticu 6 - 5ty kanał to przełącznik podwozia masz go z lewej strony, a 6ty to suwak z prawej strony. Jest właśnie do klap. Sport od wczaśniejszego różni się mniejszą ilością mikserów i większą ilością pamięci do zapisu modeli - zdaje się. Nie sądzę jednak by sposób programowania był inny więc spróbuj to zrobić na podstawie instrukcji do Optic 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie próbowałem czytać do optica zwykłego ale różnica jest, ale trochę dzieki temu załapałem. TROCHĘ... Tak ma jakieś tam braki mikserów w porównaniu do optica6 ale i tak jest ich dużo a pamięć zwiększona o 2modele. Mała różnica ale jest. No i brak kilku przycisków :lol: :evil: :lol: Na boku nic nie widziałem nic nie czułem... To może zeskanować instrukcję?

 

W menu mam takie opcje... Z tych co dopiero zaczaiłem :roll:

EPA

D/R

EXP

S. TRIM

S. REV

P. MIX

ELVIN

FLPN

V. Tail

E->F

CUT

A->R

CAMB

FLT.C

 

 

I chyba tyle narazie :shock: Nawet nie wiem jak przełączać na tryb heli :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ircek - twój post nic nie wnosi, oszczędził byś sobie

robraf - pytanie jest natury bardzo podstawowej i wstyd zadawać takie pytania na forum modelarskim. Poszukałbyś sam.

 

exp zmienia zależność pomiędzy kątem obrotu serwa, a wychyleniem drążka z liniowej na wykładniczą, czyli z EXP włączonym ruchy drążka w pobliżu neutrum powodują mniejsze wychylenia serwa, niż bez EXP - sterowanie w pobliżu neutrum staje się precyzyjniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żeby coś... SZUKAŁEM... Ale nie znalazłem :evil: Zawsze najpierw szukam potem pytam (prawie zawsze :lol: )... Latam na AeroFlyght g3. Potrafię tam otwierać klapy itp. Ale ja chcę to robić nadajnikiem, a nie mogę :lol: To skanować tą instrukcję? :lol: Albo może jakieś tylko rozdziały dane jej krócej i mniej tego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo... Oj chyba nie do końca. Brakuje chyba w nim kilku przycisków, i trzeba radzić sobie inaczej. Chyba że opcje są takie same :roll: Jeśli mógł byś mi pomóc, był bym wdzięczny. Czyż by nowy nadajnik? :lol: (jeszcze raz zobaczę instrukcję do optica6, chociaż raz już sprawdzałem :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie zamieniłbym Optica 6, ktorego posiadam na wersję sport,ktorej nie chcę. Pożyczyłem specjalnie dla Ciebie więc pytaj konkretnie o co biega bo mam ją tylko do jutra( instrukcje) Dziwisz sie, że twoja ma mniej przełączników gdy wiadomo, że ma mniej mikserów??? To chyba zrozumiałe jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zrozumiałe... To mam konkrety walić. Spoko. To pierwsze, modele zapisują się automatycznie? 2, jak włączyć 5 i 6 kanał, na symulatorze i w rzeczywistości :roll: . Dalej, możesz mi wyjaśnić kilka pojęć z podanych wcześniej przeze mnie? (

E->F

CUT

A->R

CAMB

FLT.C

EPA

D/R

EXP )

(T.Cut był coś w opticu6 do spaliny wyłączania, jakoś tak, a tu bez t jest) Czyli większości nie łapie. Wiem że któreś to miksery, to akurat wiem po domysłach z instrukcji. Ale jak to wszystko w mikserach ustawiać by było dobrze? Jak zmienić na tryb, do szybowców i helikopterów?

 

Wiem, takie pytania jak małe gów** wiedzące dziecko, ale moja wina że nie mogę sobie poradzić :cry:

Dzięki za poświęcenie i wypożyczenie go by mi pomóc :D

(a mi póki co wystarczy raczej, podstawowe miksery ma :lol: A jak przyjdzie czas na zmianę to już pewnie na coś DUŻO lepszego (a zmiany szybkiej nie planuje) :ble: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli z EXP włączonym ruchy drążka w pobliżu neutrum powodują mniejsze wychylenia serwa, niż bez EXP - sterowanie w pobliżu neutrum staje się precyzyjniejsze

 

EXP działa również w drugą stronę czyli duże wychyły przy neutrum i wolniejsze na końcach. Do latania jednak zaleca się ustawiać tak jak napisał Mieczotronix a wartość w okolicy 50%.

 

Lubart:

CUT - pewnie chodzi o obcięcie gazu (tak było w eclipsie i przydatne tylko do modeli spalinowych)

 

A-R (ailerons-rudder) - mikser lotek z sterem kierunku

CAMB - funkcja do lądowania

FLT.C - ustawienia warunków lotu

EPA - ustawienie końcowego wychylenia serwa

D/R-Dual Rate - ustawienie ograniczonych wychyłów powierzchni sterujących przełączane przyciskiem (np do akrobacji lotki na 100% a do lotu normalnego 50% wychylenia)

 

A e-f to chyba elevator-flaps - czyli mikser statecznika wysokości z klapami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.