Kolikon Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Witam wszystkich! Mam jedno pytanie dotyczące silnika, pakietu i regulatora. Gdy włączę silnik on nie kręci się jak by powinien, tylko tak "dygocze" jakby chciał się kręcić, ale nie mógł. Gdy kręcę go ręką chodzi płynnie a w środku nie ma żadnego paprocha ani nic. To znaczy, że akumulator się wyczerpał, regiel spalił, czy silnikowi odpadł czarny kabel? Strasznie szybko się grzeje. Jak potrzymałem na niecałej połowie mocy, to po sekundzie zaczął dymić (na szczęście tylko się przegrzał...) I jak będę ładował, to na ładowarce są trzy lampki "cell 1","cell 2","cell 3". Wszystkie świecą na czerwono (czyli akumulator jest wyładowany), ale jakby się jedna przypadkiem zrobiła zielona a reszta była dalej czerwona, to nic się nie stanie Li-pol'owi (3s)? Pomysł z tąd, że ktoś mi powiedział, że wszystkie muszą się świecić, albo żadna. [EDIT] Ok wiem już co z ładowaniem. Jak 2 będą czerwone, a 1 zielona, to znaczy, że 2 "cellki" są do niczego, czyli Li-pol jest do śmietnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Jak byś podał jaka ladowarka to byśmy wiedzieli o co chodzi z lampkami. A jezeli silnik 3f dygoce i się grzeje to stracił jedną fazę. Któryś z przewodów jest wyrwany. Do sprawdzenia jest silnik i wyjście z regulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 OK. Wiem jak ładować. Mam silnik z trzema kablmi: czarny, czerwony, niebieski. Moim zdaniem poszedł któryś ze zwojów... Silnik do śmieci*? *Złomu Sprawdzałem blinkierem. Wszystko dobrze! Tak jakby... Do obudowy również jest przewodniczenie, czy jak to się tam nazywa. W każdym razie dioda świeci... Wszystko sprawne, każdy kabel do każdego, tylko durna obudowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Jaką masz pewność? Mierzyles jakimś multimetrem? Pociągnij z czuciem za konektory przy silniku. Gdzieś musisz mieć urwany przewod. Podłącza silnik do innego regulatora jeżeli jest tak samo to wina jest silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Nie mam innego regulatora. To jest mój pierwszy model... Tak to bym już dawno zrobił. A pewność z tąd, że każdy kabel podłączyłem z obudową, i diodką i baterią a dioda świeciła. Wziąłem inny działający silnik, i do obudowy nie przewodzi. A przecież tylko kable powinny przewodzić jak dam do ośki, albo do tego co się kręci. Stojan z osią się zwiera i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Jaką masz pewność? Mierzyles jakimś multimetrem? Pociągnij z czuciem za konektory przy silniku. Gdzieś musisz mieć urwany przewod. Podłącza silnik do innego regulatora jeżeli jest tak samo to wina jest silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Ciągnę, i nic. Patrzyłem do środka - żaden kabel nie urwał się, wszystko jest w jak najlepszym porządku. Mam 30A regiel i silnik z zalecanym 18A (ciąg 400g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 No to czas na nowy silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 A z jakiej przyczyny on się spalił? Żeby potem nie było, że kupiłem nowy silnik, i po włączeniu też się spalił. Aku - 20C 1300mAh 3s; Regiel - 30A 2s-3s LiPo; silnik - 120W, ciąg 400g, obroty na volt 1400, zalecany akumulator 7,4 - 11,1 V LiPo, zalecany regiel 18A, pobór prądu bez obciążenia 15,5A. Proszę o odpowiedź. Nie chcę spalić kolejnego... Mi do szczęścia potrzebna jest przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Silnik byl używany czy nowy? Jakie smiglo? Zaliczył krata? Daj jakieś dane silnika lub jeżeli no name to w jakim modelu latał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Nie latał jeszcze w żadnym, nie miał żadnego śmigła. Miał piastę tylko. Nie latałem jeszcze nim. Dane masz w poprzednim poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Nazwa silnika i model. Silnik nowy czy używany? Weź miltimetr i sprawdź rezystancje pomiędzy przewodami silnika. Jeżeli pokazują identyczna wartość to problem w regulatorze. Jeżeli różna to silnik do wymiany. Regulatora nowy? Tak to nie powinien być uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Wszystko jest nowe. Silnik też. Silnik Redox. A tym miltimetrem to przez obudowę też czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosny Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Według mnie uszkodzony jest silnik, jeśli był przegrzany i puścił dymka to zapewne przepaliło się uzwojenie. Nie powinno być przebicia prądu pomiędzy uzwojeniem a stojanem (obudową) wrzuć który konkretnie silnik redoxa posiadasz, na pewno znajdzie się schemat do jego przewinięcia;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Dokładnie ten. Jutro wrzucę swoje sdjęcie. http://www.rctrax.pl/images/products/big/Silnik-bezszczotkowy-Redox-400-1400.14644.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Jak nowy to reklamuj silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Mam jeszcze gwarancję. Sprawdzałem multimetrem i do każdego z każdym kabelkiem ma 2,7 Ω. Z obudową ma około 180Ω. Chyba że nie o to chodziło? Jak piszczy to każdy z każdym kablem ma 2. A do obudowy na tym piszczącym też ma strasznie wysokie liczby i nie piszczy. W każdym razie obuowa przewodzi z każdym kablem. [EDIT] OK. Złożę reklamację, dajmy na to, że dadzą mi ten nowy, dobry silnik, ale jak go nie spalić drugi raz? To nie przez regulator 30A a zalecany jest 18A? To jest przecież aż 12A różnicy, a jak patrzyłem na inne modele silników to dopiero silnik o ciągu 2kg potrzebował 30A... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 To nie przez regulator napewno. Mogła być wada fabryczna silnika , jakieś zwarcie , zle nawiniety kabelek lub ułamany kabel fazowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ale on działał. Ja sobie spokojnie nim kręcę, bo chciałem się nacieszyć, wyłączam go, z powrotem włączam i już się zacina, i całym samolotem trzęsie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Dzis miałem taki silniczek w rece kreci w palcach bez problemu nic nie lapie na regulatorze startował i nagle stawal a pozniej już tylko były drgania zamiast obrotow inny silnik na tym regulatorze pracował normalnie - wniosek uszkodzony silnik . Po dokladnym sprawdzeniu odpadła 1 faza z silnika (silnik do nawinięcia na nowo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi