Jump to content

Wyczerpany akumulator?


Kolikon
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich! Mam jedno pytanie dotyczące silnika, pakietu i regulatora. Gdy włączę silnik on nie kręci się jak by powinien, tylko tak "dygocze" jakby chciał się kręcić, ale nie mógł. Gdy kręcę go ręką chodzi płynnie a w środku nie ma żadnego paprocha ani nic. To znaczy, że akumulator się wyczerpał, regiel spalił, czy silnikowi odpadł czarny kabel? Strasznie szybko się grzeje. Jak potrzymałem na niecałej połowie mocy, to po sekundzie zaczął dymić (na szczęście tylko się przegrzał...)

 

I jak będę ładował, to na ładowarce są trzy lampki "cell 1","cell 2","cell 3". Wszystkie świecą na czerwono (czyli akumulator jest wyładowany), ale jakby się jedna przypadkiem zrobiła zielona a reszta była dalej czerwona, to nic się nie stanie Li-pol'owi (3s)? Pomysł z tąd, że ktoś mi powiedział, że wszystkie muszą się świecić, albo żadna.

 

[EDIT] Ok wiem już co z ładowaniem. Jak 2 będą czerwone, a 1 zielona, to znaczy, że 2 "cellki" są do niczego, czyli Li-pol jest do śmietnika.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jak byś podał jaka ladowarka to byśmy wiedzieli o co chodzi z lampkami. A jezeli silnik 3f dygoce i się grzeje to stracił jedną fazę. Któryś z przewodów jest wyrwany. Do sprawdzenia jest silnik i wyjście z regulatora.

Link to comment
Share on other sites

OK. Wiem jak ładować. Mam silnik z trzema kablmi: czarny, czerwony, niebieski. Moim zdaniem poszedł któryś ze zwojów... Silnik do śmieci*?

 

*Złomu

 

Sprawdzałem blinkierem. Wszystko dobrze! Tak jakby... Do obudowy również jest przewodniczenie, czy jak to się tam nazywa. W każdym razie dioda świeci... Wszystko sprawne, każdy kabel do każdego, tylko durna obudowa...

Link to comment
Share on other sites

Jaką masz pewność? Mierzyles jakimś multimetrem? Pociągnij z czuciem za konektory przy silniku. Gdzieś musisz mieć urwany przewod. Podłącza silnik do innego regulatora jeżeli jest tak samo to wina jest silnik.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam innego regulatora. To jest mój pierwszy model... Tak to bym już dawno zrobił. A pewność z tąd, że każdy kabel podłączyłem z obudową, i diodką i baterią a dioda świeciła. Wziąłem inny działający silnik, i do obudowy nie przewodzi. A przecież tylko kable powinny przewodzić jak dam do ośki, albo do tego co się kręci. Stojan z osią się zwiera i tyle...

Link to comment
Share on other sites

Jaką masz pewność? Mierzyles jakimś multimetrem? Pociągnij z czuciem za konektory przy silniku. Gdzieś musisz mieć urwany przewod. Podłącza silnik do innego regulatora jeżeli jest tak samo to wina jest silnik.

Link to comment
Share on other sites

A z jakiej przyczyny on się spalił? Żeby potem nie było, że kupiłem nowy silnik, i po włączeniu też się spalił. Aku - 20C 1300mAh 3s; Regiel - 30A 2s-3s LiPo; silnik - 120W, ciąg 400g, obroty na volt 1400, zalecany akumulator 7,4 - 11,1 V LiPo, zalecany regiel 18A, pobór prądu bez obciążenia 15,5A. Proszę o odpowiedź. Nie chcę spalić kolejnego... Mi do szczęścia potrzebna jest przyczyna. :(

Link to comment
Share on other sites

Nazwa silnika i model. Silnik nowy czy używany? Weź miltimetr i sprawdź rezystancje pomiędzy przewodami silnika. Jeżeli pokazują identyczna wartość to problem w regulatorze. Jeżeli różna to silnik do wymiany. Regulatora nowy? Tak to nie powinien być uszkodzony.

Link to comment
Share on other sites

Według mnie uszkodzony jest silnik, jeśli był przegrzany i puścił dymka to zapewne przepaliło się uzwojenie. Nie powinno być przebicia prądu pomiędzy uzwojeniem a stojanem (obudową);) wrzuć który konkretnie silnik redoxa posiadasz, na pewno znajdzie się schemat do jego przewinięcia;)

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze gwarancję. Sprawdzałem multimetrem i do każdego z każdym kabelkiem ma 2,7 Ω. Z obudową ma około 180Ω. Chyba że nie o to chodziło? Jak piszczy to każdy z każdym kablem ma 2. A do obudowy na tym piszczącym też ma strasznie wysokie liczby i nie piszczy. W każdym razie obuowa przewodzi z każdym kablem.

 

[EDIT]

OK. Złożę reklamację, dajmy na to, że dadzą mi ten nowy, dobry silnik, ale jak go nie spalić drugi raz? To nie przez regulator 30A a zalecany jest 18A? To jest przecież aż 12A różnicy, a jak patrzyłem na inne modele silników to dopiero silnik o ciągu 2kg potrzebował 30A...

Link to comment
Share on other sites

Dzis miałem taki silniczek w rece kreci w palcach bez problemu nic nie lapie na regulatorze startował i nagle stawal a pozniej już tylko były drgania zamiast obrotow inny silnik na tym regulatorze pracował normalnie - wniosek uszkodzony silnik .

Po dokladnym sprawdzeniu odpadła 1 faza z silnika (silnik do nawinięcia na nowo)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.