Skocz do zawartości

Wyczerpany akumulator?


Kolikon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na nawijanie silnika za późno - nie spalił się. Tylko regulator się spalił - nie zaprogramowałem go. Z tej "10 strony w temacie "Mój pierwszy model czyli RWD-5" prawie nic nie rozumiem. Pisze: "ustaw wszystkie programy, tak jak ci są potrzebne" (czy coś w tym stylu) - co to są te programy? Proszę wytłumaczcie mi to! Ja mam GPX i przepiszę za chwilę instrukcję po angielsku - Google Tłumacz jest do bani...

 

features:

Balance discharge monitoring and protection (BDMP) Design for lithium battery pack. This innovative new system provides real time monitoring of the discharge voltage of each cell in your lithium (li-ion/Li-poly) battery packs... ple,ple ple...

Extreme low output resistance, super current endurance.

3 start models: Normal, Soft, Super-soft compatible with fixed wings, helicopter and aircraft.

Our pocket-sized Program Card (?) can be purchased separately ffor extremely easyli programming the ESC, at the field.

With a program card, you can activate the music playing function of the ESC, and totally there are 15 songs can be selected. (regulator może puszczać muzykę??????? :blink: )(jeszcze więcej funkci było ale nie było nic ciekawego - że jest kompatybilne z każdą aparaturą itd.)

 

Programable items

1.Brake Setting: enabled/disabled, default is disabled.

2.Battery type: Li-xx/Ni-xx

3.Low voltage protection mode (Cut-off mode): Soft cut -off (Granualy reduce the output power) or Cut-off (immediately stop the output power). Default is soft Cut-

off

4. Low voltage Protection Threshold(cut-off threshold): LOW/ medium/ high, default is medium.

When NOT using balance... Resztę napiszę potem - pisałem 20 minut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regiel... BEC działa, a silnik tylko się przegrzał, jak zadymił.

 

Na nawijanie silnika za późno - nie spalił się. Tylko regulator się spalił - nie zaprogramowałem go.

 

Jakie sprzeczne informacje niemożna spalić regulatora , bo sie go nie zaprogramowało.

Silnik dałeś do wymiany więc regulator masz dobry .

 

Programowanie regulatora najlepiej zrobić kartą programująca ,jest to bestresowe , natomiast programowanie na słuch nie należy do łatwych jeżeli nigdy tego nie robiłeś.

 

Nastepna sprawa to nie wiemy jaki masz regulator.

 

Nie rozumie też czemu radzą ci przewinać silnik , przewijanie silnika jest trudniejsze niż programowanie regulatora.

 

Tu masz popolsku programowanie regulatora http://abcrc.pl/templates/images/files/995/93c6a2f68b4473750097829c6f9c46fc.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W regulatorze, w 99% wystarczy że zaprogramujesz wychył gazu, co już zrobiłeś.

Prorgamowanie regulatora można robić na słuch słuchając piknięć i ruszać drążkiem gazu - w instrukcji jest opisane to pikanie i co oznacza.

Lub za pomocą karty programującej - program card. Wygląda to coś jak to http://www.abc-rc.pl...nika-rozna.html

 

Taki masz?

http://hobby-model.pl/regulator-gpx-o30a.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 20 A. Ale dalej nie wiem o co chodzi z tym programowaniem... Ja myślałem, że po prostu się podłącza wszystko ze wszystkim i gitara... A tu jeszcze karta do programowania... Ja już nic nie wiem. Jak wszystko podlączyłem w tamtym, to wszystko działało jak trzeba, i się spalił. NIEZAPROGRAMOWANY... Na słuch można? Że po prostu słuchasz co pika i to wszystko? I po co to programować, jak to działa? A poza tym czym się różni Normal od soft i super-soft? Ja już nic nie wiem... Chyba pójdę do tego dziadka kolegi, żeby mi wszystko wytlumaczył i tyle.

 

Jakie sprzeczne informacje niemożna spalić regulatora , bo sie go nie zaprogramowało.

Silnik dałeś do wymiany więc regulator masz dobry .

On mi sprawdzał co jest źle a co dobrze i silnik działał tylko regiel nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po krótce. Z reguły możesz latać z reglem, wczęsniej ustawiając tylko wychył gazu( czyli drążek w górę i potem w dół). Gdy zrobisz tylko to, będziesz latał z fabrycznymi ustawieniami regla. Jednak przez programowanie możesz zmienić m.in. ( tutaj kopiuję z tego adresu http://abcrc.pl/temp...29c6f9c46fc.pdf ):

- Cutoff (odcięcie) - jak ma się zachować regulator przy spadku napięcia baterii:

• SOFT-CUT - spowolnienie silnika do 50%

CUT-OFF - zatrzymanie silnika (odcięcie)

-Cutoff voltage (napięcie odcięcia) - poziom blokady głębokiego rozładowania:

• LOW (niski) - 2.6V / celę

• MID (średni) - 2.85V / celę

• HIGH (wysoki) - 3.1V / cele

-Motor rotation - kierunek pracy silnika - jedyny parametr ustawialny z nadajnika (patrz dalej):

• NORMAL - normalny

• REVERSE - odwrotny

I według mnie nie ma nic trudnego w programowaniu na słuch. Przeczytaj ze 3 razy instrukcję żebyś wiedział o co chodzi, a potem przy programowaniu też patrzeć na nią chociażby po to, by wiedzieć które piknięcie do którego parametru.

Oczywiście możesz sobie kupić karte programującą za 20-40zł

Jeśli się mylę, to poprawcie i nie bijcie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak regulator nie działał to byl kupiony jako uszkodzony , może też jest na gwarancji. Tak czytajac wszystko to już niewiem co masz uszkodzone.

Kazdy regulator jest ustawiony domyślnie i powinien dzałać z każym silnikiem bezszczotkowym bez programowania jedynie ustawiasz zakres maxymalny gazu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat programowania regulatorów masz tu http://www.modelemax.pl/instrukcje/Regulatory_ADVANCE_PRO_instrukcja_obslugi.pdf

Czy spalony regulator

podłącz, regulator , odbiornik , serwa i baterie , bez podłączania silnika

jeżeli serwa będą chodziły to regulator i odbiornik masz w porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz, regulator , odbiornik , serwa i baterie , bez podłączania silnika

jeżeli serwa będą chodziły to regulator i odbiornik masz w porządku

 

nie zgodze sie! jeśli serwa chodzą to w regulatorze bec jest sprawny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodze sie! jeśli serwa chodzą to w regulatorze bec jest sprawny!

 

Prawda - ale dalej nie wiemy jaki to regulator (firma ile amper) teraz piszesz 20 A a przedtem był

 

Ciągnę, i nic. Patrzyłem do środka - żaden kabel nie urwał się, wszystko jest w jak najlepszym porządku. Mam 30A regiel i silnik z zalecanym 18A (ciąg 400g)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary (spalony) - 30A i od Dragona, nowy - 20A i GPX. Mi się nigdzie nie śpieszy, ja wszystko poczytam, podowiaduję się o wszystkim i dopiero wtedy polecę samolotem. W starym działał tylko BEC a nowy jest sprawny. Mam nadzieję, że to regulator był spalony a nie odbiornik, bo inaczej to się chyba zabiję... Nie no, bez przesady, ale w każdym razie stracę do tego cierpliwość. Tak jak napisał macowcowa " według mnie nie ma nic trudnego w programowaniu na słuch. Przeczytaj ze 3 razy instrukcję żebyś wiedział o co chodzi, a potem przy programowaniu też patrzeć na nią chociażby po to, by wiedzieć które piknięcie do którego parametru.". Aha i co to znaczy, jak w instrukcji nie ma tylko "beep, beep" tylko jest "special tone" np. "♪1515" (nad jedynkami są też takie kropeczki)? To regulator będzie gadał one, five, one, five albo "one thousand five hundred fifteen", czy będzie muzyczka np. taka jak na dworcu "tu,tu,ti"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na silniku 170W 1200kv, ciągu do 1kg i pakiecie 1300mah 20C latam maksymalnie 15 minut, więc ty możesz mieć, jeśli dobrze myślę, maksymalnie 20 minut.

Oczywiście nie latając cały czas na pełnym gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.