Kolikon Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Opublikowano 8 Lipca 2013 Silnik będę włączał, ale nie będzie ciągle na chodzie. I tak silnika nie można mieć włączonego dłużej niż minutę, minutę i pół, chyba, że nie rozumiem co to prąd chwilowy ( a tak na serio nie do końca nie wiem...). Regulator 20A a na akumulatorze pisze, że stały prąd rozładowywania to 26A - to dobrze czy bardzo źle? Przepraszam, że się tyle pytam, ale chcę wszystko zrozumieć, bo w tematach co prawda jest to opisane, ale ja mam inny tok myślenia.
macowca Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 No z reguły jeżeli silnik, pakiet i regiel pasują do siebie, to silnik może chodzić bez przerwy aż do odcięcia gazu. I nie martw się, ja też mam inny tok myślenia
Kolikon Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Opublikowano 8 Lipca 2013 Ale pisze na akumulatorze "20C (stały prąd rozładowywania: 26A)", a ja mam regulator 20A. Kolejny mój błąd?
Francka Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 Gdybym chciał wzory, to bym sobie poszperał i poszukał na forum, a ja chcę wiedzieć z doświadczenia innych modelarzy ile wytrzyma 1300mAh 20C 3s przy silniku o ciągu 400g i 1400kv... to jeszcze podaj romiar śmigła w tym wypadku rozmiar ma znaczenie od tego zależy jaki prad pobiera silnik. Możesz mieć prad rozładowania 30 A regulator 20 A a silnik bedzie pobierał 10 A to wtedy tylko dłuzej polatasz gdy 20 A krócej i może lecz nie musi uszkodzić regulator Gdyby silnik pobieral te 30 A to musisz kupic nowy regulator.
szpachla Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Może zacznijmy od tego jaką moc maksymalną ma twój silnik.
Kolikon Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 Śmigło 8x4 (wiem, że śmigło ma znaczenie, tylko zapomniałem dopisać.). A, że silnik jak ma zalecany mocniejszy regulator a regulator i tak ma mniejszą moc, to się spali to wiem, bo to na samym początku chyba było napisane. Albo w innym temacie...? Nie wiem, w każdym razie jest dobrze . Moc maksymalną? W instrukcji pisze, po prostu moc - 120W. A pobór mocy bez obciązenia 0,5A , max - 15,5.
szpachla Opublikowano 10 Lipca 2013 Opublikowano 10 Lipca 2013 Czyli silnik ciągnie maksymalnie 15.5A Pakiet ma 1300mAh 11,4V (uśredniono) * 1,3 Ah = 14,82Wh 14,82Wh / 120W = 0,12h Wynik. Zakładając że obciążysz silnik tak aby pobierał te 120W to bateria wytrzyma 0,12h czyli ok 7 min. Tylko: 1. Napięcie się zmienia w pakiecie... 2. Silnik zazwyczaj nie jest obciążony maksymalnie 3. Kilka innych czynników.... Ogólnie powinieneś polatać ze 20 min
robertus Opublikowano 10 Lipca 2013 Opublikowano 10 Lipca 2013 A to już zależy czy szybowcem, czy akrobatem.
szpachla Opublikowano 10 Lipca 2013 Opublikowano 10 Lipca 2013 Szybowcem to wiszę cały dzień i nawet jednego pakietu nie wyssie Chodziło mi o lot czymkolwiek ze średnim obciążeniem silnika.
Kolikon Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Opublikowano 10 Lipca 2013 Silnik ma ciąg 400g a samolot ma też około 400 może 410. Plus siła nośna i śmigło, plus jakaś minuta szybowania Funbat'em i to wszystko. Jak 20 minut wytrzyma na 2 h ładowania (tak, mam ładowarkę Imax B3) to chyba nie tak źle... Nie znam się, ale mam samolot-zabawkę 2-kanałową i jak ładuje się 20 minut 300mAh (też li-poly) to wytrzyma jakieś 5-8 minut przy 4 silnikach. Tylko nie ma serw a silniki to są takie jak do mini helikopterków na podczerwień...
robertus Opublikowano 10 Lipca 2013 Opublikowano 10 Lipca 2013 ładujesz do momentu aż zaświeci się zieolona lampka, a nie dwie godziny. http://www.imaxrc.com/images/pdf/B3%20Pro%20Manual.pdf
Kolikon Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Opublikowano 10 Lipca 2013 Ale znalazłem, że jak ma się całkiem wyładowany akumulator 1300mAh to trzeba go ładować około 2 godzin, a za dopiero 2 godziny się diody na zielono zaświecą. Od tego pytania się temat zaczął (chyba). Tak mnie korci, dlaczego można zaprogramować regulator tak, żeby silnik kręcił się w drugą stronę, jak można przecież zmienić polaryzację silnika... Chodzi mi o to, że można przecież zmienić czerwony z niebieskim kabelkiem i będzie się kręcił w drugą stronę. Pytałem się jak powpinać kabelki, żeby nic z regutalorem się nie stało, i ktoś mi odpowiedział, że to nie ma znaczenia, bo się nie spali i tylko jak będzie czarny pomylony to silnik nie ruszy, a jak niebieski albo czerwony będzie pomylony, to silnik będzie kręcił się w drugą stronę. To znaczy to jak się połączy kabelki ma znaczenie, ale nic nie spali się nieważne jak się to wszystko połączy. Mam nadzieję, ze wiecie o co mi chodzi.
robertus Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 A np w silnikach emaxa wszystkie kabelki są czarne. To że masz różne kolory to bajer. Nie ma znaczenia jak je podłączysz. Jak kręci się w drugą stronę to albo zamieniasz miejscami 2 dowolne kabelki albo przestawiasz w regulatorze.
Kolikon Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Opublikowano 11 Lipca 2013 To nic się z silnikiem nie stanie? Ja myślałem, że to musi być jakoś tam dobrze połączone, a nie, że to nie ma znaczenia .
Kolikon Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Opublikowano 11 Lipca 2013 Na zaślepkę do dziury od samolotu (jak pisałem robię FunBat'a) dałem kawałek depronu i zrobiłem w nim małe dziurki, i poprzyklejałem kawałeczki papieru, żeby zrobić "lufciki", żeby regulator był chociaż troszeczkę chłodzony.
Rekomendowane odpowiedzi