pulo29 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=bPeh44q7cgE&feature=related spójżcie na to Ja jeszcze nie dawno jak na modelarnie chodziłem to często żeśmy latali na uwięzi i uważam że to w sumie fajna sprawa, a dlaczego, bo dla mnie jest to o wiele mniejszy stres niż latanie rc ponieważ jak ja latałem i kilka razy walnąłem w glebe to modele sie nie sypały (dopiero po 10 razie albo i lepiej ) a nie tak jak te deprony teraz co po jednej glebie już trza coś kleić a w uwięzi nie i oczywiście kombat super rzecz. Kiedyś znajomy mówił że latanie na uwięzi to tylko chodzenie w kółko ale jak mu pokazałem ten filmik co wyżej podałem to zmienił zdanie. P.S. a propo filmiku to podoba mi się że oni nie patrzą sie na model machają tylko tymi rączkami i latają TO MNIE DOBIJA jak oni to robią? Albo tam pod koniec coś tam sie działo w sumie nie wiem o co chodzi chyba gość przegrał bo stracił model i sie wkurzył a ten drugi co dalej leciał kucnął, go przytulił i jednocześnie prowadził model :shock: .
instruktor Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Moje pierwsze latanie na uwięzi odbyło się tylko 40 latek temu.Nauczyłem się się latac na tzw "traktorku"z oczywiście Jeną 2.5 ccm .Traktorek to model opracowany przez mojego instruktora z materiałów krajowych ( wtedy balsa była dla zawodników) A tak w ogóle to mam w modelarni ok 10 uwięziówek,jednak ostatnie latanie było jakieś 10 lat temu. Jak zwykle moi młodzi mieli problem z odpaleniem silnika i musiałem ja .Po powrocie do domu padała komenda - lataliście! rozbieraj się i ciuchy do pralki. A tak przy okazji Leszek Kwarciński swego czasu latał z sukcesami w F2A
pulo29 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 U nas w modelarni to chyba ze 20 modeli jest z czego 3/4 do remontu a lataliśmy na MDS 3ccm, MVVS 3,5ccm chcieliśmy na samozapłonach ale pan mówił "nie nie bo to sie źle odpala i trzeba stać z 1/2h żeby go odpalić" a z tego co czytałem to samozapłonów wcale aż tak długo nie trzeba odpalać ale tego to na 100% nie wiem bo nawet nie widziałem na żywo jak samozapłon pracuje.
instruktor Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Silnik trzeba 'czuć" w palcu żeby go odpalić.Swego czasu na lotach odpalałem kilkanaście razy i w dodatku różne silniki . tylko ten niestety smrodek.
Robert Holeczek Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Ja mam stary ruski sampzapłon MARS 2.5ccm, lecz nie każdy umie go tak szybko odpalić jak ja Tak jak instruktor napisał te stare samozapłony trzeba wyczuć i odkryć sztuczki potrzebne do odpalenia. Akurat mój silniczek trzeba mocno zalać, żeby odpalił, przez co czasami mam pocięte przez śmigło palce :]
Leda_g Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Czy te 350km/h dla F2A to jest dużo, czy rekordy są dużo większe? Kiedyś w młodości troche latałem, ale miałem problem z błędnikiem. Jak to oglądam to już mam problemy, zastanawiam się że przy tych modelach to chyba nie każdy może startować.
Robert Holeczek Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Nie pamiętam teraz dokładnie, ale rekord świata albo polski wynosi coś około 320km/h
Gość awiatik sosno Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 A ja mam jeszcze jedno pytanie dot. modeli na uwięzi Co to znaczy model akrobacyjny na uwięzi :? ? Jak wygląda akrobacja modelem, który nie może zrobić nawet beczki :shock: ? Beczka modelem C/L jak najbardziej. W jednym z numerów AMI pokazano jak to w latach 50-60-tych w Angli rozwiązano problem z beczką na uwiężi. Jak znajdę ten numer wkleję fotki tego artykułu. A wracając do tematu: na uwiężi latam od prawie dwudziestu lat a od prawie dziesięciu zawodniczo/ makiety F-4 B, wyszkoliłem kilku Mistrzów Polski / i mogę napisać tylko tyle że kto nie spróbował latania na "drutach" ten tak naprawdę niewie co to latanie- w trakcie całego lotu model jest oddalony od pilota tylko o długość linek, w trakcie lotu nie można sobie pozwolić na błędy: albo totalny krasz a w najlepszym razie zostawiasz tylko podwozie w "betonie".Ziemia jest zawsze blisko,zawsze poczujesz każdy podmuch wiatru czy turbulencji od rozgrzanego toru. Można by pisać ,pisać........ . awiatik p.s. poza C/L latam także modelami R/C wszelkich typów z łącznym nalotem kilkuset godzin.
instruktor Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 "mogę napisać tylko tyle że kto nie spróbował latania na "drutach" ten tak naprawdę niewie co to latanie-" jedną prawdę o lataniu na uwięzi podał Karol a tu jest druga !!!!!!
Włodek Ulas Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Panowie tego należy spróbować , a najpierw popatrzcie http://video.google.de/videoplay?docid=-2695077630519095857
pulo29 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Z tego co czytałem na stronie modelarz.com (tylko nie moge tego odnaleść) to rekord wynosi, oczywiście na uwięzi, 527km/h choć może to chodziło o RC ale na 99% jestem pewny że to chodziło o uwięź
Robert Holeczek Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Mi się wydaje, że to 527 to chyba jednak RC... Nie wiem jak by to mogło być na uwięzi możliwe... No chyba, że silnik większy niż 2.5ccm i linki dłuższe niż te 11 metrowe...
Boogie Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 http://records.fai.org/models/current.asp?id=189 I macie 345 na godzine.
Printer Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2008 WoW! Super wypowiedzi! Nie spodziewałem się takiej dyskusji! Naprawdę teraz widzę,że coś w tym jest! Obejrzałem filmiki i jestem pod wrażeniem!!! Swoją drogą przy dobrej promcji mogło by być z tego niezłe schow. Jeszcze przy dzisiejszych możliwościach -jakieś kamerki i obraz z punktu pilota/modelu itp... Może jeszcze ktoś by wyjaśnił trochę o co chodzi w tej konkurencji gdy 2-3 lata razem, to walka powietrzna, tak? PS. Pozdrawiam Instruktora! (Kornel z Ostrowa- jeszcze trochę modeluję!)
mammuth Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Latanie na uwiezi jest jakies takie hmm - zakrecone - obejrzalem filmiki i mam problemy ze wstaniem z fotela :rotfl: - to nie jest latanie dla kazdego :oops:
Robert Holeczek Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Ta konkurencja to może być albo walka, albo wyścig. W wyścigu startują 3 zespoły (pilot i mechanik) i muszą przelecieć ustaloną liczbę okrążeń (często jest to 100 okrążeń więc jest kilka międzylądowań na tankowanie...). Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd z walką (kompletnie się tym nie zajmuję, a na zawodach niema czasu wybrać się pooglądać tą konkurencję), ale jeżeli się nie mylę to chodzi o ścięcie śmigłem tasiemki zawiązanej z tyłu modelu rywala.
Henryk S. Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Robercie dosyć dobrze to opisałeś właśnie w wyścigu chodziło o te 100 okrążeń aby przelecieć jak najszybciej. Ja napiszę troszkę od siebie co pamiętam jak było 30 lat temu. W wyścigu startowały jak pisałeś trzy zespoły,model był napędzany silnikiem 2,5 cm3 samozapłon. Silnik używany do wyścigu był rasowany,chodziło o zwiększenie mocy i zmniejszenie zużycia paliwa i palenie od pierwszego kopa. Model do wyścigu musiał spełniać warunki,zbiornik 7cm3 razem z przewodami,wysokość kadłuba 10cm,szerokość 5cm,silnik 2,5cm3 i minimalna waga której nie pamiętam. Modele do walki powietrznej,były to latające skrzydła zwrotne i szybkie bez podwozia wyrzucane z ręki. W walce powietrznej chodziło o ścinanie taśmy przeciwnika,po zakończeniu każdej walki była mierzona taśma i kto miał najdłuższe taśmy przechodził dalej,aż do finału.
Artur Caban Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Oto link do b. dobrej strony traktującej o modelach na uwięzi. http://www.clacro.de/index.htm Znajdzicie tam też linki do m.in. forów, z których polecam: Stunt Hangar Stuka Stunt Forum Pozdrawiam.
Włodek Ulas Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 I jeszcze coś dla zainteresowanych http://www.lijnbesturing.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=48
motyl Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 o wyściugu to najwięcej może nam powiedziec @kojot w końcu był mechanikiem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.