Wrobel Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Witam. Pytanie, może macie jakieś metody jak zabezpieczyć dwie połóki usterzenia (poziomego) płytowego przed przypadkowym rozsunięciem się w locie? Obie połówki dość ciasno są osadzone na pręcie stalowym fi4, który jest także osią obrotu lecz czy to wystarczy??? Proszę o poradę. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buwi777 Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Oś z jednej strony wklejona do rurki, z drugiej mała śrubka M2-M3 blokująca pręt ew. śrubki w obu połówkach usterzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Czyli po ściągnięciu obu połówek steru oś zostaje nadal przy kadłubie? W takim rozwiązaniu to chyba niecelowy jest demontaży. Ja myslałem nad takim rozwiazaniem w moim Pfalz E.III: oś jak u Ciebie tylko węgiel. w płatach steru włożony pierścień, przez który przechodzi oś-bagnet. Pierścień ten ma śrubeczkę robaczkową tak jak od zabezpieczeń podwozia lub zwykłą z łbem. Tym wkrętem własnie miałem zabezpieczać przed rozsunięciem ale nie skorzystałem z patentu. rolę zabezpieczeń pełniły linki do orczyków napędzające stery. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard_I Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Witam. Pytanie, może macie jakieś metody jak zabezpieczyć dwie połóki usterzenia (poziomego) płytowego przed przypadkowym rozsunięciem się w locie? Obie połówki dość ciasno są osadzone na pręcie stalowym fi4, który jest także osią obrotu lecz czy to wystarczy??? Proszę o poradę. Pozdrawiam. Wpisz w google pendel lock. Stosuję to w elektroszybowcu Thermik XXXL i zdaje egzamin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts