Kwazio Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 MisRC, kolejny błąd początkującego - montuj silnik odwrotnie, z piastą dodatkową na wałku, nie dołączaną do zestawu. Wtedy przy krecie masz do wymiany piastę i wałek, a w Twojej konfiguracji dochodzi jeszcze cały rotor. Nie ma bata, przy takim krecie też się wygiął i jeśli nie będzie ocierał o stator, jeśli dodatkowo nie walnął o stator i nie nadpękło klejenie magnesów, to jak nic co najmniej stracił wyważenie. Swój układ z piastą przy rotorze będziesz stosował sobie dopiero wtedy, gdy zaczniesz przywozić modele z powrotem do domu. A stanie się tak, jak było i ze mną, już w dniu, kiedy na siłę przestawisz się na dwa palce. Spróbuj i się przekonasz. Sterowanie dwupalcowe zapewnia podstawową rzecz - natychmiastowe ustawienie neutrów bez późniejszego szukania kciukami drążków. Dodatkowo - jeśli zechcesz 'w locie' coś włączyć, na przykład klapy, zrobisz to dużym, serdecznym lub małym, bez zbędnego zygzaka, jaki wykonuje kobieta przy zmianie biegu. Nie wywołujmy burzy, nie damy rady porównać metod już opanowanych, nie próbujmy. Musielibyśmy porównać dwóch bliźniaków jednojajowych i porównać im czasy lotów od początku, do pierwszego modelu przywiezionego do domu w całości... :rotfl: Jeśli mi obiecasz, że natychmiast przestawisz się na dwa palce (może być z zaciśniętymi na wargach lub nie zębami), to sprzedam Ci tanio taką piastę, już z poprawionymi na płasko dnami pogłębień pod wkręty ALBO (EXOR) tę na wałek dam za darmo.
MisRC Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 nic się nie stało z rotorem tylko piasta wygięła się minimalnie
Kwazio Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 To zobaczysz jak będzie wibrował po uruchomieniu. "My nie takie numery w Pułtusku...".
rafal0405 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 latam od 2 lat i tez steruje tylko kciukami ale po namowach Kwazio dzisiaj będzie próba kciukiem i wskazującym z tym ze latam bez pulpitu i jakoś tego nie widzę.Dowiecie sie jakie byly wrazenia
Kwazio Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Ja też bez pulpitu, ale na krawacie.
rafal0405 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 zrobiłem brobe na sucho i powinno być dobrze ale musiałem przedłużyć drążki bo przy maksymalnym wychyleniu palec wydzil o krawedz nadajnika a małymi palcami muszę podtrzymywać od spodu żeby utrzymywał pozycje pozioma.
MisRC Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Kwazio : uruchamiałem go i nie wibruje nawet w rekach go trzymałem i nic. kręci się rotor równo robi jedną linie.
Kwazio Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Więc kret musiał być prawie idealnie poosiowy.
robraf Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 modelik bardzo ladny.. ale to nie jkest energy , lecz laser 200
rafal0405 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 tak wiem tylko tu zostalo tyle wątków poruszonych ze pomyślałem ze jak dodam jeszcze jeden to sie nic nie stanie
MisRC Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Więc co do silnika : O.S. Max 65 LA - Charakterystyka : Pojemność: .662 (10,85 cm3) Zakres obr./min.: 2,000 - 16,000 Moc: 1,7 KM przy 16,000 obr/min. Waga: 510g Rekomendowane śmigła: 12x7, 12x8, 13x6, 13x8 tylko nie ten temat
rafal0405 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 tak to wiem tylko czy to uciagnie lasera i czy zostanie jeszcze jakiś zapas mocy ?
MisRC Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 jeżeli model ma 3kg to uciągnie ale nie poświrujesz w powietrzu jakieś zawisy itd.
Krytek Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 Bardzo fajny modelik w niedługim czasie planuje go zbudować.
alkraj Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Witam:) Przedstawiam mojego energy. Jest to już mój drugi, ponieważ poprzedni uległ całkowitej destrukcji. Model jest w skali 115% w stosunku do oryginału. Jeszcze nie jest skończony; pozostały jeszcze poprawki, podwozie, lotki, końcówki skrzydeł, kabinka i maska oraz montaż wyposażenia:) W stanie takim jak na ostatnich fotkach waży 351g. Planuję do niego następujące wyposażenie: -silnik TG SK 35-48 lub 35-42 -regiel HK 60A -pakiet Li-Po TG 2200 4s 40C -2 serwa HK 12g oraz 2 HK 9g -UBEC z HK -śmigło JXF 13x6 Waga tego wyposażenia to 520g, także waga modelu nie powinna przekroczyć 950g do lotu. Kilka fotek:
Krytek Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 No ładnie postaram się jutro wrzucić fotki mojego Energy 200 a może tak skala 2:1 tego modeliku wykonać.Ciekawe jak by się sprawował w powietrzu.
alkraj Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zastosować trochę inne rozwiązania techniczne w niektórych miejscach, odpowiednio dobrać materiały do budowy i na pewno by latał :wink: P.S. Czekam na fotki Twojego modelu:)
Krytek Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 A oto mój modelik jeszcze nie skończony powoli będzie się robił dalej. Podwozie z włókna szklanego i żywicy formowane na kopycie z MDF
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.