ublizzard Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Zakupiłem sobie takie tylne kółko: W jaki sposób najlepiej zablokować po obcięciu ten goleń, żeby nie wypadał? Najlepiej chyba jest zaklepać ten drut, ale nie bardzo jest jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Są pierścienie zabezpieczające na oś -> http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/KOLA-PODWOZIA/Podwozia-i-akcesoria/pierscien-mocujacy-kolo-O-25mm-MP-JET.html Można też wykorzystać kostkę elektryczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Dzięki Marcin, kupiłem podobny pierścień, niestety chyba trochę dłuższy jest niż ten z twojego linku: Zastanawiałem się nad kostką montażową, ale ten pierścień pomimo, że ma większe rozmiary (chociaż może właśnie dlatego) sprawia wrażenie pewniejszego mocowania. Całość zamontowałem na Soudal w taki sposób: Na zdjęciach tego nie widać, ale goleń, oraz ten biały plastik jest zamontowana w osi. Mam jeszcze wkręty do tego, ale nie wiem, czy jest sens montować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 W depron nie ma sensu dawać wkrętów, jeżeli masz tam drewno to jak najbardziej wkręć. Jeżeli nie masz tam drewna to kiepsko widzę żywotność tego kółeczka... Pamietaj założyć zatrzask na popychacz przy sterze wysokości:) To jest Toto7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 To jest Toto7? Nie, to RWD-5. Jeszcze nie oblatany. Ten popychacz stera wysokości jest jeszcze nieukończony, mam zamiar go poprawić. Niestety drewna tam nie mam, ale się zastanawiam nad wycięciem kawałka "podłogi" i wklejeniem tam zamiast depronu balsy 5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Najbardziej popularne wykorzystanie takiego kółka jest trochę inne. Zagina się ten drut nad plastikiem (i ewentualną blokadą) w ten sposób, aby wchodził w szczelinę wykonaną w dolnej krawędzi steru kierunku. Montuje się całość tak, aby oś obrotu goleni była w jednej linii z osią obrotu zawiasów steru kierunku. W ten sposób sprzęga się kółko ze sterem kierunku i jego wychylenie powoduje taki sam ruch goleni kółka. W Twoim wypadku trzeba by było zdecydowanie wzmocnić kadłub w miejscu montażu goleni i zrobić dolną krawędź steru kierunku wraz z miejscem mocowania dźwigienki z solidniejszego materiału. No ale wyszło jak wyszło - źle nie będzie ale zaraz się wyrwie wraz z depronem więc można będzie to zmodyfikować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Tak, wiem, o takim sposobie montażu, jednak to mój pierwszy model i parę spraw źle zrobiłem. Dojrzałem już do budowy drugiego kadłuba i tam zastosuję poprawki (między innymi chcę okleić papierem kadłub i skrzydła). Najpierw jednak chcę oblatać ten model, który już mam a w międzyczasie budować drugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Zagina się ten drut nad plastikiem (i ewentualną blokadą) w ten sposób, aby wchodził w szczelinę wykonaną w dolnej krawędzi steru kierunku widziałem też kiedyś wykorzystanie prostej części nad plastikiem jako osi zawiasu steru (większy tartak) z dolutowaną poziomo poprzeczką w kształcie litery "L", służącą jednocześnie jako dźwignia steru (do podpięcia bowdena) a drugi prostopadły do dźwigni koniec przyklejony był do żeberka steru. W części stałej statecznika były "ucha" zawiasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Ja w tym modelu w sterze kierunku zamocuję takie małe uszko, przewlekę przez nie gumkę recepturkę i połączę z golenią kółka. Któryś z kolegów z forum taki patent opracował, ale nie pamiętam który. Przy kolejnym kadłubie zrobię chyba tak jak @andrzej_t napisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Pewnie ten sposób, który podał RomanJ4 jest lepszy bo mniej destrukcyjny dla steru kierunku. Popychany jest orczyk goleni stanowiący jednocześnie dźwignię steru. W tym sposobie co podałem nierówności podłoża szarpią kółkiem a to z kolei drutem rozrywa ster kierunku trzymany popychaczem. Trzeba to solidnie wykonać i wtedy dopiero zdaje egzamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi