Irek M Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Dzisiaj - prawie po tygodniu posiadania - postanowiłem nie czekać dłużej i sprawdzić w locie nowy silnik Silver Blue c 3548 kv790 i nowy regulator Turbo jet 100A. Na śmigle APC 13x6,5 silnik dawał ciąg statyczny 2400g przy poborze lekko ponad 32A. ciągły pobór dla silnika to chyba 55A. Tak więc nie byłem nawet w pobliżu wartości max. poborów. Na ziemi wszystko OK ; wyrzuciłem model dodaje obrotów by wznosił siew pionie ale niestety obroty jakby słabły i szarpało nimi. Wyłączyłem więc silnik i lotem szybującym ląduję. Mocno wiało więc droga lądowania krótka i dosc stroma. Na ziemi znowu odpalam silnik i wszystko chodzi jak trzeba. Zdecydowałem siena kolejny start ale i tym razem dzieje sietak samo. Wylądowałem i dłużej przytrzymałem na wysokich obrotach - nic nie przerywa, nic nie szarpie. niestety porywy stawały siecoraz mocniejsze więc uznałem, że nie ma co ryzykować kolejnego startu. Jedyne co było trochę inaczej niż do tej pory to pierścień przeciwzakłóceniowy regulatora leżał przy samym odbiorniku. Ale to akurat dobrze więc dalej nie wiem co było/jest nie tak. Łaczność z modelem była cały czas bo przecież sterowałem nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Na ziemi odbierany sygnał z nadajnika jest silny, silniejszy od zakłóceń, w powietrzu słabnie (odległość), zakłócenia biorą górę. Zmień może rozmieszczenie anteny, odbiornika, regulatora i kabli.. sprawdź czy gdzieś masa nie urwana.. Zakładam, że timing ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Ale w takim ułożeniu elektroniki latam już, któryś rok z rzedu nad tym samym terytorium. Gdyby były jakieś zakłócenia to sterować byłoby trudniej. Przecież na poprzednich silnikach i reglach byłem na kilkuset metrach pułapu i odległości. Nawet nie wiem jaki mam timing. Instrukcja podaje np dla silników 10-14 polowych 15 stopni. Raczej nie zabawię siew procedurę ustawiania regla bez karty. Silnik mój ma 14 magnesów i 12 zębów stojana. Które z nich nazywamy polami tego nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Miałem na myśli zakłócenia odbiornika od regulatora. Może sieje? Zrób może test na ziemi z boostem silnika w różnych odległościach od nadajnika? Silnik mój ma 14 magnesów i 12 zębów stojana. Które z nich nazywamy polami tego nie wiem... Ilość pól to ilość biegunów magnetycznych. Dlatego też np. inrunnery mają ich zwykle 2-4 (bo na wewnętrznym magnesie więcej się "nie mieści" by miały rozsądną wielkość), a outrunnery tyle ile par magnesów (na zewnątrz). lub też: Ilość pól (biegunów) to ilość magnesów na obudowie (ruchomej części outrunnera), w statorze jest odpowiednia ilość zębów - uzwojeń, która zawsze musi dzielić się przez 3 (3 fazy). Kąt wylicza się w taki sposób: ustalasz ilość pól (magnesów): Parametr A oraz ilość uzwojeń (ilość zębów na statorze): Paremetr B dla poprawnego wyliczenia parametr A i B należy podzielić przez 2 aby uzyskać pełne bieguny N i S - to są pełne pola wzór: kąt wyprzedzenia = 360/(B/2) - 360/(A/2) przykład: silnik: out runner, 14 pól, 12 ramion (uzwojeń) kąt = 360/6 - 360/7 = 360/42 = 8,57' ten wynik przedstawia kąt wyprzedzenia między 1 polem, aby uzyskać łączy kąt na 1 obrocie (360') należy wynik pomnożyć przez połowę ilości ramion statora w tym przypadku kąt wyprzedzenia dla pełnego obrotu (360') to 51,43' chyba niczego nie pokręciłem - a jeżeli tak to proszę kogoś o sprostowanie (za kolegą Waldorf z http://heli.waldorf.pl/printview.php?t=30&start=0&sid=3d25df054d1273cc6653aa9c83c73f66) takie mocno teoretyczne podstawy silników bezszczotkowych znajdziesz kolego w tych opracowaniach http://www.offroadrc.fora.pl/silniki-elektryczne,4/troche-o-silnikach-bl,102.html http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CGYQFjAE&url=http%3A%2F%2Frobertbabiarz.sd.prz.edu.pl%2Ffile%2FMjMsNjcsNDM0NixibGNkLnBkZg%3D%3D&ei=GPPkUZLhNYbZPNP0gagN&usg=AFQjCNFPhFlnSzXmYJW3fjSdP7s3oc_JOw&bvm=bv.48705608,d.ZWU http://www.eia.pg.gda.pl/e-mechatronika/dydaktyka/spzpe/labo/2010/Projekt%20silnika%20z%20magnesami%20trwalymi%20v9.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Dzięki za wykład - napewno przyda sie nie tylko mnie. Dziś zrobiłem test na ziemi ale z innym odbiornikiem tego samego modelu ( by wykluczyć awarię odbiornika). Niestety podobnie jak wczoraj . Z Odległości - 30-40m obroty samoczynnie spadały to znowu trochę wzrastały. Tak sobie pomyślałem - może to nadajnik mi siada? Mam aż dwa Optic 6 więc moze jeszcze dzis zrobię próbę na nowym module i na drugim nadajniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 To też możliwe. Jeśli zamiast regla (aby wykluczyć ewentualne zakłócenia odbiornika od niego) podepniesz serwo, to też powinno wariować (przy wychyleniu) jeśli nadajnik siada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Własnie wróciłem z kolejnych testów zasięgu. Sprawdzałem: - drugi nadajnik na kanale 80 i odbiorniku Corona R8PD czy jakoś tak - silnik działał jak należy, - pierwszy nadajnik ale z modułem i kwarcem drugiego + Corona - wszystko działa jak należy, - pierwszy nadajnik ze swoim fabrycznym modułem ale kwarc 80 + Corona - wszystko działa jak należy, - pierwszy nadajnik z własnym modułem i kwarcem 72 - na poczatku wszystko OK (dziwne) ale kiedy zaczął (kolega) zmieniać położenie anteny nadajnika względem modelu wtedy zaczynały się usterki jak na poczatku. Następnie kolega trzymał antenę pionowo - wszystko działało jak należy oraz skierowaną na model - tu zaczynały siespadki obrotów. Czyli niejako jesteśmy w domu - dla kogoś kto się zna bo ja nie za bardzo. Osobiście byłbym za tym, że to trochę coś innego niż tylko usytuowanie anteny. Nadajnik gdy latam zawieszam na szyi na smyczy więc antena niejako zawsze jest pionowo. Przed wczorajszymi objawami nawet specjalnie celowałem końcem anteny gdy model był baaaardzo wysoko i wszystko było ok. Z dugiej strony jakby coś było nie tak w łączeniu antena płytka to na nowym module też powinny być problemy , a nie było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Irek.Bój się Boga jak nie masz kogo.Kto celuje anteną w model? Ustaw bokiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Tak promieniuje antena prętowa, wnioski wyciągnij sam... Rys.3 Przekroje charakterystyk promieniowania małego dipola: a) elektrycznego, magnetycznego Elementarną anteną nadawczą może być albo krótki dipol elektryczny, albo mała pętla z prądem (dipol magnetyczny). Na rys. 3 przedstawiono rozkład przestrzenny w strefie dalekiej energii pola promieniowania takiej anteny o nieskończenie małych rozmiarach. Mały dipol elektryczny lub magnetyczny nie promieniuje energii wzdłuż swej osi i powierzchnia jednakowej wartości energii promieniowania jest toroidem. Rozkład przestrzenny energii promieniowania, zwany charakterystyką promieniowania, stanowi podstawową charakterystykę anteny. Zadaniem anteny nadawczej jest przekazywanie mocy do określonego obszaru, a zadaniem anteny odbiorczej jest odebranie sygnałów z określonego kierunku lub poczytaj: (Małe ABC odbiorników RC) http://www.piotrp.de/MIX/abc.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Ale powiedzci mi co w tej konkretnej sytuacji ? Gdy model był powiedzmy na 500 - 800m to tak własnie robiłem by mrugnac np i nie stracić modelu z pola widzenia. Ale czemu przemieszczanie anteny zakłócało z jednym modułem , a z drugim nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 A włóż do drugiego nadajnika kwarc70 i moduł od 1-go. Jeśli będzie wariował, to tak na zdrowy rozum, coś albo z kwarcem albo z modułem nie tak. Może generuje za słaby sygnał, albo rozjeżdża się pasmo, i po wycelowaniu anteny w model (czego nie należy robić - wiesz dlaczego) traci całkiem ten resztkowy słaby sygnał, który na innym sprawnym module jeszcze odbiornik łapie. Potem możesz się pobawić i zmienić kwarc na 80 sprawdzając moduł 1 czy działa poprawnie. lub włożyć moduł 2 przy kwarcu 70 i sprawdzić sam kwarc. W każdym bądź razie z Twojego opisu wygląda, że któreś z nich jest wadliwe, nic innego nie przychodzi mi do głowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 No właśnie - nie sprwdziłem starego modułu i kwarca w nowym(drugim) nadajniku. Ale wiecie jak to jest po godz 22:15: ciemno, psy szczekają, ciemno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Wróciłem z kolejnego testu - tym razem już w powietrzu. Jedyne co muszę wymienić to raczej śmigło APC bo ma za duży otwór, a dołączone pierścienie nie są chyba na 110% idealne. Jesli chodzi o zaniki czegokolwiek to nie nastąpiło gdziebądź . Na 550 reakcja na każdy drążek. Może dlatego, że wziąłem drugą aparaturę. W poprzedniej wymienię na razie kwarc jeśli dostanę bo widzę pustki w sklepach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi