Skocz do zawartości

Skręcanie szybowca w locie, czy to wiatr boczny? (po testach) new.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na moim piankowcu od jakiegoś czasu jest więcej taśmy, wzmocnień, sklejeń (uzupełnić, czym kto chce) i jego parametry lotne się nie zmieniły. Po prostu lata, ale bez szaleństw.

Za to lot modelu z balsy (oczywiście, ma zwichrowania, idealnie nie wyszedł - w końcu pierwszy = dla wroga) jest nieporównywalny, polecam

 

Masz motoszybowiec, który do lotu silnikowego nie musi być specjalnie idealnie ustawiony. Jak udaje ci się go opanować, to już jest dobrze :D. Ma latać prawidłowo bez silnika.

 

To co pisze Wojtek - 2,3m dla pianki to chyba za dużo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie no będę kombinował coś ze skrzydłami żeby tylko nie skręcał samowolnie, jeśli to się opanuje to już będzie ok ;) Ogólnie jak latałem ostatnie dwa dni na wietrze to jak dla mnie nawet ładnie zachowywał się, gdyby nie to skręcanie które wzmacniał jeszcze wiatr. Jakoś ten sezon przeboleje na nim, pouczę się najwyżej w cięższych warunkach lotu, żeby po zakupie w przyszłym sezonie nowego modelu mieć łatwiej :D Lepsze rozczarowanie pozytywne jak model ładnie lata po przesiadce, niż na odwrót i ze spokojnego latania przesiadać się na coś ciężkiego do opanowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem właśnie do sklepu powiedziano mi że jak model ma tendencje właśnie do przechylania się na prawe skrzydło to mam prawe skrzydło podgiąć do góry, a lewe w dół, zobaczymy, byle by nie złamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trymowanie nic nie daje, prędzej na snapach muszę jedną lotkę bardziej wychylić, a drugą opuścić w dół i wtedy już delikatnie wytrymować. Zobaczę z tym odgięciem i jak nie da to dalej dzwonie do sklepu, niech kombinują oni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrymuj na lotkach i lataj. Szybowiec i tak lata w wąskim przedziale szybkości. Jak bardzo ci przeszkadza to zainstaluj gyro. Będzie latał idealnie, ale nic ci nie pokaże (inna sprawa, czy potrafiłbyś odczytać).

Poczytaj wyżej co kolega napisał mianowicie trymowanie nic nie daje bo zaduże zwichrowanie płata..Druga sprawa nie po to kupił model zeby -zakładac gyro w celu stabilnego latania.-gfdzie tu logika?! Nic nie prostuj tylko jak krzywe to wsadz im to od razu do d...! i niech sami próbują prostować. Skonczy się tym ze model zniszczysz i tyle bedzie z Twojej przygody..To nie samolot z plasteliny ze masz coś modelować i prostować. Po logicznym złożeniu ma być prosty i tyle..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz aparaturę? Trymowanie może być elektroniczne (na aparaturze) lub mechaniczne - na popychaczach, orczyku itp. Teraz na T9x z oprogramowaniem er9x trymowanie jest bajką - jeden kilk i gotowe.

 

Heksodus, właściwie to masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparatura to Aurora 9 Hitec'a, elektroczne trymowanie max w przeciwną stronę do skrętu szybowca nic nie daje, więc będę próbował jeszcze z trymowaniem na popychaczach jak pisałem wcześniej, jeśli nic nie da to jutro dzwonie do sklepu i zobaczmy co powiedzą. Kasa nie mała za model była, przynajmniej jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi mi o zakres trymowania. Maks może być zarówno przy 1mm jak i 15. W mojej piance po kretach to 3mm różnicy wychylenia mam na długości lotki :D

 

Zobacz jakie będzie wychylenie dla lotu poprawnego (różnica wychyleń). Albo idź do sklepu i niech wytrymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trymowanie w radiach ktore znam ma zakres 30% wychylenia normalnego. Moim zdaniem jezeli juz nie mozesz wytrymowac go to znaczy ze jest na tyle powichrowany/zle wykonany etc ze nie nadaje sie do latania a tym bardziej nauki.

Naprawa lub wymiana wchodzi w gre a nie zwiekszenie wychylenia zeby mozna bylo wytrymowac - przy zalozeniu ze wychylenia sa ustawione prawidlowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale przykładowo, zakres serwa jest +/- 30 stopni, czyli jak wytrymuje lotki lewą na -10 stopni, a prawą z automatu na +10stopni, to przy wychyleniu drążka na max serwo dalej ma 30 stopni ruchu czy pomniejsza się o ten trym 10 stopni i zostanie mi na drążkach ruch serwa +/-20 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie macic zajmijmy sie jednym serwem.

Jezeli masz +/-30 i wytrymujesz na -10 to wychylenia beda +20/-40, jezeli masz softowe ograniczenie drogi serwa i tez bedzie mialo wartosc +/-30 (nie wiem czy Aruora ma cos takiego) to wychylenie bedzie +20/-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprasza, odpisywałem Pawłowi co do zakresu trymowania. Wyszedł mały OT.

 

Piotr pisał o problemach z trymowaniem, zapytany o limity na trymerze podał jakie ma. Paweł podał jakie mu się wydaje, że powinny być. Pokazałem niezgodność.

Można ustawić różne trymowania - niektóre będą dobre do oblotu, inne do normalnego latania.

 

A tobie Marek, wcześniej przyznałem rację. :D

Wiem .Ja też się pomyliłem ,bo odpisałem pomyłkowo tobie z myślą ,ze odpisuje dla Piotra. :D Więc skasowałem posta..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, nie zawsze. Zależy od aparatury. Obecnie można cudować w ustawieniach.

 

Odwróćmy pytanie - Przy jakim trymowaniu model lata poprawnie?

Popatrz, co robią ludzie, aby pianki reagowały na stery - wzmocnienia węglowe, oklejanie i inne cuda wianki. Model bez wiatru niby wychyla stery, a w locie wszystko się wyrówna. Z wychylenia 10stopni zostanie 3

 

Wytrymuj w locie i napisz co wyszło. Nawet jak będzie +-10 stopni.

 

Znalazłem instr. do Aurory - na stronie 59 jest ustawienie trymera - Od 1 do 200 std 12 - zwiększ do 50 i zobacz jak reaguje model (na ziemi) . Spróbuj znaleźć takie ustawienia, aby było +-5 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze sprawa się wydaje banalnie prosta. Ustaw lotki tak zebys mógl lecieć na 1/2 gazu poprostu prosto,a wtedy powiedz nam jakie masz wychylenia na lotkach. Zacznij od wychylen mechanicznych powiedzmy po 3mm jedna w dól druga w góre,a w locie uzyjesz trymera..Bo gadać to mozna o tym latami i kilka ksiązek napisać. Lec na polane i daj znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.