Leśnowóz Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Jak wspominałem w powitalni, jestem w posiadaniu zestawu Deagostini Fokkera Dr1, nie mam jeszcze silnika i aparatury ( i czasu ale to inna bajka). Kilka dni temu dostałem gratis w pełni sprawny silnik od chińskiej kosy prawdopodobnie 52cm3 o mocy nie znanej, bo w tą oficjalną 4,9KM jakoś nie wierzę Wiem że silniki od kos są czasem wykorzystywane w modelarstwie, jednak wydaje mi się, że ów prawie 2 kilogramowy silnik może być za ciężki do Barona. Czy może jednak moje obawy są zbędne, może da radę go wkomponować w ten model, albo czy w ogóle da się go do czego kolwiek latającego wstawić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 W 2m model będzie dobry.ale do tego modelu max 13ccm 2takt. Ak już chcesz benzyne to może evolution 10ccm? I nie szaleje. Waga silnika bo ten model jest błędem konstruktorskim zrobionym za ciężko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leśnowóz Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 W sensie, że sam model Fokkera jest zrobiony za ciężko? Tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Tak. Budujesz ten model czy chcesz kupić? Popatrz na inne dr1 w ofertach sklepów. Porownaj wymiary,obciążenie powierzchni, wagę. Ponoć też ten model a kąty walniete ale aż tak daleko nie zabrnalem z budowa żeby to sprawdzic. Jeżeli budujesz to urywaj z wagi jak sie da. Najbardziej z ogona bo jest krótki i ciężko będzie wywzyc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WZ Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Kolega pyta o silnik - ten silnik do tego zestawu nie nadaje się - za duża moc- model rozleci się po zamontowaniu tego silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 W tym modelu ale zestawu Robbe - jakieś 130cm rozp. kolega latał z silnikiem ASP FS 61 i to był bardzo dobry napęd do niego. O tej benzynie zapomnij - dużo za ciężka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leśnowóz Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 Przyznaję że ten model popełniłem jako spełnienie marzeń z dzieciństwa. Cierpliwie uzbierałem cały zestaw ale jeszcze go nie kleiłem z obawy, że kolekcja nie dotrwa do końca modelu. Teraz okazuje się, że montując go muszę go poprawiać, mam nadzieję, że mi pomożecie W takim razie rozejrzę się może za jakimś używanym silniczkiem, czy też nie warto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Także nie warto. Silniki nie sa aż tak drogie. Za 500-600zl masz już asp .61 nawet 4takta. Nigdy nie wiadomo co kupisz a tak to masz pewność ze mucha nie siada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Jak najbardziej warto rozejrzeć sieza używanym silnikiem jesli nowy jest dla ciebie za drogi. Okazje nie trafiają sie często ale ostanio kupiłem OS Max 4cm 140zł, a wcześniej ASP FS 61 za 300 coś tam - silnik nówka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johny88 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 W każdym razie benzyna 52cc i masie 2 kg to nieporozumienie do tego samolotu ,idealny silnik to to własnie 4takt o pojemnosci 10-13ccm ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts