luckylong Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Witam, Przedstawiam nowy samolot, ktory zrobilem - dlugo go robilem Dane: Depron 3- 6mm, bambus, papier -Skrzydła: 880mm -Kadłub :1400 -Silnik :TG 2826/6 2200kv -Akumulator: 2200mAh 11,1v -Depron: 3-6mm -Waga RTF: 750gr ? Specjalnie dziekuje Jackowi i Michalowi - sprzedawcom w sklepie:http://www.sklep.mod...ia.pl/index.php za pomoc... Przepraszam za brak polskich znakow - akurat pisze z komputera na ktorym nie moge zainstalowac polskiej czcionki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Małymi krokami do celu. Trzymam kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Czegoś nie kumam -widzę że napęd bedzie po środku- szpara na smigło jest. mocowanie silnika też ale........ ponad połowa ciągu w gwizdek -żadnego czystego "wylotu" za śmigłem . U góry grzbiet kadłuba, na dole ledwie ażurowane wręgi , jedynie wloty powietrza wykożystane do swojej roli (ale i tu grzbiet tak samo zasłania tarczę śmigła). Wychodzi ładnie ale nie przemyślałeś napędu lub o czymś nie wiemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phantom Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 F-35 to następca Harriera, może będzie pionowzlot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Usuń te mocowanie, pokryj go całego i wstaw silnik na ogonie bo za późno na poprawki, tylko miejsce na pakiet przesuniesz do przodu (ale to już eksperymentalnie pod wagę pakietu) W prawdzie za dyszą niema miejsca zbytnio na śmigło w F-35 ale wystarczy przerobić odrobinę wewnętrzny kształt stateczników poziomych lub przedłużyć "dysze" a że masz wysokie kv silnika to może przeróbki nie muszą być drastyczne-śmigło nie powinno być duże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgadzam się ze Sławkiem. Jeśli samolot ma śmigło w kadłubie to kadłub musi być maksymalnie przelotowy. Porównaj z naszym F-18. Są "dziury" na wylot. W przeciwnym wypadku napęd będzie bardzo nieefektywny. Naszkicowałem na szybko, po lewej mniej więcej tak wygląda przepływ w F-18. Czarne linie to martwe miejsca, to depron. Po prawej u Ciebie przy założeniu, że wloty silnika spełniają swoją rolę i będzie wylot, bo na razie go nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckylong Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 OK,dzieki za komentarz ale mysleze moze tak latac.Robilem podobny model Convair F2Y Sea Dart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 W takim razie idę po popcorn i czekam na oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Zauważ tylko że w tamtym modelu śmigło było jednak zasłonięte w niewielkiej części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 W Convairze większość śmigła była po za kadłubem w szparce w stateczniku pionowym a zasłonięte miałeś może 1/3 tarczy śmigła i na dodatek jakiś szczątkowy przepływ powietrza tam był. Tutaj nawet jeśli silnik będzie umieszczony wysoko-tuż pod poszyciem góry kadłuba tracisz MINIMUM 50% ciągu a przy locie na dużym kącie natarcia jeszcze więcej. Przynajmniej zrobił bym coś takiego (widok z góry) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszcz120 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Fajny fajny, szkoda, że będzie na śmigło, a nie na turbinę EDF.Masz może jakie śfotki i filmik ukończonego i oblatanego F-35? Ja jestem w trakcie realizacji F-35 (B?) z RCPowers, ale model jest bardzo prosty i wiele ważnych moim zdaniem szczegółów (ważnych elementów czy proporcji) zostało pominiętych... Jak aparat mi przyjdzie to jakieś fotki cyknę i wrzucę tutaj na forum.Niby jest to wersja B, be względu na kadłub, a w zasadzie ten garb za kabinką, który jest wręcz równoległy i wysoki do całości samolotu. No i zapomniałem, że model pomniejszyłem do 75% z planów, gdyż nie chce tego zasilać mocnymi silnikami. Jak wiadomo, żeby sobie większym polatać to trzeba więcej mocy i większe pakiety, a ja póki co jestem bez roboty i wykorzystuję generalnie elektronikę z Beta 1400 (tylko regulator mam 30/40A).Pozdrawiam Miszcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckylong Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Już latałem. W sierpniu rok temu pierwszy raz i cały czas latam. Ale dopiero dzisiaj go pomalowałem, jak już go sprawdziłem na 100%. Ale nie jestem zadowolony, bo lata powoli i strasznie hałasuje - prawie jak silnik benzynowy. Wrzucam kilka zdjęć sprzed roku. Dziękuję za obejrzenie i zapraszam do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Ale drzew wokół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszcz120 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Drzewek trochę jest. Także z low-passami było by ciężko.Co do samolotu, to fajnie go zrobiłeś, ale pod EDF. Bo jak byś śmigło dał na sam tył, a nie przed sterami kierunku, to masz taki efekt, że lata wolno i powoli, szczególnie, jak tak śmigło bardzo zabudowałeś...Ja się na tym, aż tak nie znam, ale śmigłem nie osiągasz takich momentów i ciągu (w zabudowanej konstrukcji), jak turbiną, więc takie są efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Hałas powstaje przez wąska szczelinę na śmigło, plus cały samolot działa jak pudło rezonansowe. Na rcgroups jest wątek o szczelinie na śmigło, są testy. Da się to trochę wyciszyć przez odpowiedni kształt i wielkość szczeliny, ale na cudowne efekty nie ma co liczyć. Takie konstrukcje, że śmigło jest w środku kadłuba są dość mało efektywne, szczególnie jak u Ciebie, że pole pracy śmigła jest mocno okrojone. Możesz zmienić silnik na szybszy i śmigło na mniejsze zbliżając się do warunków pracy jak dla EDF, albo przeprowadzić je na ogon. Ja bym zrobił to drugie, bo jakoś pobór prądu EDfów mnie nie przekonuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszcz120 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Teraz chciałbym zaprezentować swój drugi model zrobiony przeze mnie w pół dnia (ok. 6 godzin włącznie z posklejaniem i wycięciem planów) Pancerz z taśmy pakowej, białej, zarysy kabinki z czarnej. Plany z RCPowers pomniejszone do 75%. Na zdjęciu przed rozbiciem (pomyliłem serwa pare z lewym, a działam na najprostrzej aparaturze) i przed własnymi modyfikacjami. Na pierwszym zdjęciu widać, że wszystkie elementy są na jednej płycie depronowej, do montażu zużyłem tylko jeden cały klej cyjanoakrylowy, 1 metr drutu carbonowego (50 cm i 2x 25 cm), dwa serwa, jeden pakiet (który chyba jest za ciężki jednak jak na ten samolot) 11,1 V 1500 mAh 20C, regulator 30/40A HobbyKing i fabryczny silnik od Bety 1400 (który jest trochę za słaby) + śmigło APC 6x4.Nie licząć elektroniki to całość do zrobienia na gotowo kosztowała mnie ze wszystkim (nawet z taśmami) 20 PLN Konstrukcja jest bardzo prosta i trochę za bardzo kanciasta... Można zobaczyć na drugim zdjęciu, że główna część korpusu jest za wysoka trochę i nie opada jak w prawdziwym F-35A. Prawdopodobnie będe robił drugi taki już z silnikiem z tyłu. Nie wiem co to za moda na te napędy śmigłowe na środku samolotu. Domyślam się, że łatwo ustawić środek ciężkości, ale lepiej jak elektronika moim zdaniem jest rozłożona na cały samolot, niż tylko w jednym miejscu... Zdjęcia niespecjalne, bo robione starym telefonem, gdyż iż mój aparacik jest w serwisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 To nie jest durna moda. Weź kij od miotły przymocuj na końcach ciężarki złap za środek i spróbuj pokręcić kijkiem . A potem przesuń te ciężarki blisko środka i powtórz doświadczenie. Jaki wniosek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszcz120 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Ja wiem, że to chodzi o m.in. moment siły (mówiąc o doświadczeniu z miotłą). Ale czemu gorzej jest ustawić śmigło z silnikiem na końcu samolotu niż na środku w takim razie, jeśli ustawimy dobrze środek ciężkości w tym i w tym przypadku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Najlepiej aby masa modelu była skupiona jak najbliżej SC, lub równomiernie rozłożona na całym płatowcu. W pchaczyku depronowym z silnikiem na ogonie dobrze ustawisz środek ciężkości i będzie oczywiście latać. Wygląda to jednak tak, że ciężki silnik na końcu, ciężki pakiet na dziobie a po środku lekka pianka. Przy pętlach może mieć to znaczenie i innych gwałtownych manewrach pionowych może to mieć znaczenie. Myślę, że właśnie z tego powodu tak dobrze mi się lata F-18 na wysokich kątach natarcia. Nawet jak mi pakiet wypadł i wisiał na kablach to bez problemu mogłem wylądować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Nawet jak mi pakiet wypadł i wisiał na kablach to bez problemu mogłem wylądować. Ciekawe przeżycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi