Jump to content

F-35A


Recommended Posts

f35_variant_ctol.jpg

 

 

Witam,

 

Przedstawiam nowy samolot, ktory zrobilem - dlugo go robilem ;)

 

Dane:

 

Depron 3- 6mm, bambus, papier

 

-Skrzydła: 880mm

-Kadłub :1400

-Silnik :TG 2826/6 2200kv

-Akumulator: 2200mAh 11,1v

-Depron: 3-6mm

-Waga RTF: 750gr ?

 

Specjalnie dziekuje Jackowi i Michalowi - sprzedawcom w sklepie:http://www.sklep.mod...ia.pl/index.php

za pomoc... :)

 

Przepraszam za brak polskich znakow - akurat pisze z komputera na ktorym nie moge zainstalowac polskiej czcionki.

 

DSC_0009.jpg

 

DSC_0010.jpg

 

DSC_0007.jpg

 

DSC_0009-1.jpg

 

DSC_0010-1.jpg

 

DSC_0065.jpg

 

DSC_0066.jpg

 

DSC_0067.jpg

 

DSC_0068.jpg

 

DSC_0069.jpg

 

F35800x537.jpg

 

F356800x537.jpg

 

F355800x537.jpg

 

F354800x537.jpg

 

F353800x537.jpg

 

F352800x537.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czegoś nie kumam -widzę że napęd bedzie po środku- szpara na smigło jest. mocowanie silnika też ale........ ponad połowa ciągu w gwizdek -żadnego czystego "wylotu" za śmigłem . U góry grzbiet kadłuba, na dole ledwie ażurowane wręgi , jedynie wloty powietrza wykożystane do swojej roli (ale i tu grzbiet tak samo zasłania tarczę śmigła).

Wychodzi ładnie ale nie przemyślałeś napędu lub o czymś nie wiemy.

Link to comment
Share on other sites

Usuń te mocowanie, pokryj go całego i wstaw silnik na ogonie bo za późno na poprawki, tylko miejsce na pakiet przesuniesz do przodu (ale to już eksperymentalnie pod wagę pakietu)

W prawdzie za dyszą niema miejsca zbytnio na śmigło w F-35 ale wystarczy przerobić odrobinę wewnętrzny kształt stateczników poziomych lub przedłużyć "dysze" a że masz wysokie kv silnika to może przeróbki nie muszą być drastyczne-śmigło nie powinno być duże.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się ze Sławkiem. Jeśli samolot ma śmigło w kadłubie to kadłub musi być maksymalnie przelotowy.

Porównaj z naszym F-18. Są "dziury" na wylot.

DSCF8396.JPG

DSCF8397.JPG

 

W przeciwnym wypadku napęd będzie bardzo nieefektywny.

 

Naszkicowałem na szybko, po lewej mniej więcej tak wygląda przepływ w F-18. Czarne linie to martwe miejsca, to depron. Po prawej u Ciebie przy założeniu, że wloty silnika spełniają swoją rolę i będzie wylot, bo na razie go nie widać.

post-7718-0-61841600-1376667849.jpg

Link to comment
Share on other sites

W Convairze większość śmigła była po za kadłubem w szparce w stateczniku pionowym a zasłonięte miałeś może 1/3 tarczy śmigła i na dodatek jakiś szczątkowy przepływ powietrza tam był.

Tutaj nawet jeśli silnik będzie umieszczony wysoko-tuż pod poszyciem góry kadłuba tracisz MINIMUM 50% ciągu a przy locie na dużym kącie natarcia jeszcze więcej.

Przynajmniej zrobił bym coś takiego (widok z góry)

a3431e7b008ca9d7med.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Fajny fajny, szkoda, że będzie na śmigło, a nie na turbinę EDF.
Masz może jakie śfotki i filmik ukończonego i oblatanego F-35? :)

Ja jestem w trakcie realizacji F-35 (B?) z RCPowers, ale model jest bardzo prosty i wiele ważnych moim zdaniem szczegółów (ważnych elementów czy proporcji) zostało pominiętych... Jak aparat mi przyjdzie to jakieś fotki cyknę i wrzucę tutaj na forum.
Niby jest to wersja B, be względu na kadłub, a w zasadzie ten garb za kabinką, który jest wręcz równoległy i wysoki do całości samolotu. No i zapomniałem, że model pomniejszyłem do 75% z planów, gdyż nie chce tego zasilać mocnymi silnikami. Jak wiadomo, żeby sobie większym polatać to trzeba więcej mocy i większe pakiety, a ja póki co jestem bez roboty i wykorzystuję generalnie elektronikę z Beta 1400 (tylko regulator mam 30/40A).


Pozdrawiam Miszcz

Link to comment
Share on other sites

Już latałem. W sierpniu rok temu pierwszy raz i cały czas latam. Ale dopiero dzisiaj go pomalowałem, jak już go sprawdziłem na 100%.

Ale nie jestem zadowolony, bo lata powoli i strasznie hałasuje - prawie jak silnik benzynowy.

Wrzucam kilka zdjęć sprzed roku.

Dziękuję za obejrzenie i zapraszam do tematu.

 

2013-09-01001113.jpg

 

2013-09-01001126.jpg

 

2013-09-01001128.jpg

 

2013-09-01001132.jpg

 

2013-09-01001138.jpg

 

2013-09-01001143.jpg

Link to comment
Share on other sites

Drzewek trochę jest. Także z low-passami było by ciężko.
Co do samolotu, to fajnie go zrobiłeś, ale pod EDF. Bo jak byś śmigło dał na sam tył, a nie przed sterami kierunku, to masz taki efekt, że lata wolno i powoli, szczególnie, jak tak śmigło bardzo zabudowałeś...
Ja się na tym, aż tak nie znam, ale śmigłem nie osiągasz takich momentów i ciągu (w zabudowanej konstrukcji), jak turbiną, więc takie są efekty.

Link to comment
Share on other sites

Hałas powstaje przez wąska szczelinę na śmigło, plus cały samolot działa jak pudło rezonansowe. Na rcgroups jest wątek o szczelinie na śmigło, są testy. Da się to trochę wyciszyć przez odpowiedni kształt i wielkość szczeliny, ale na cudowne efekty nie ma co liczyć. Takie konstrukcje, że śmigło jest w środku kadłuba są dość mało efektywne, szczególnie jak u Ciebie, że pole pracy śmigła jest mocno okrojone. Możesz zmienić silnik na szybszy i śmigło na mniejsze zbliżając się do warunków pracy jak dla EDF, albo przeprowadzić je na ogon. Ja bym zrobił to drugie, bo jakoś pobór prądu EDfów mnie nie przekonuje.

Link to comment
Share on other sites

Teraz chciałbym zaprezentować swój drugi model zrobiony przeze mnie w pół dnia (ok. 6 godzin włącznie z posklejaniem i wycięciem planów) ;)
Pancerz z taśmy pakowej, białej, zarysy kabinki z czarnej. Plany z RCPowers pomniejszone do 75%. Na zdjęciu przed rozbiciem (pomyliłem serwa pare z lewym, a działam na najprostrzej aparaturze) i przed własnymi modyfikacjami. Na pierwszym zdjęciu widać, że wszystkie elementy są na jednej płycie depronowej, do montażu zużyłem tylko jeden cały klej cyjanoakrylowy, 1 metr drutu carbonowego (50 cm i 2x 25 cm), dwa serwa, jeden pakiet (który chyba jest za ciężki jednak jak na ten samolot) 11,1 V 1500 mAh 20C, regulator 30/40A HobbyKing i fabryczny silnik od Bety 1400 (który jest trochę za słaby) + śmigło APC 6x4.
Nie licząć elektroniki to całość do zrobienia na gotowo kosztowała mnie ze wszystkim (nawet z taśmami) 20 PLN :)

 

Konstrukcja jest bardzo prosta i trochę za bardzo kanciasta... Można zobaczyć na drugim zdjęciu, że główna część korpusu jest za wysoka trochę i nie opada jak w prawdziwym F-35A. Prawdopodobnie będe robił drugi taki już z silnikiem z tyłu. Nie wiem co to za moda na te napędy śmigłowe na środku samolotu. Domyślam się, że łatwo ustawić środek ciężkości, ale lepiej jak elektronika moim zdaniem jest rozłożona na cały samolot, niż tylko w jednym miejscu...

 

32249cc0df8a85f4.jpg

 

89303f74f031ca4agen.jpg

 

 

Zdjęcia niespecjalne, bo robione starym telefonem, gdyż iż mój aparacik jest w serwisie :P

Link to comment
Share on other sites

To nie jest durna moda. Weź kij od miotły przymocuj na końcach ciężarki złap za środek i spróbuj pokręcić kijkiem . A potem przesuń te ciężarki blisko środka i powtórz doświadczenie. Jaki wniosek?

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem, że to chodzi o m.in. moment siły (mówiąc o doświadczeniu z miotłą). Ale czemu gorzej jest ustawić śmigło z silnikiem na końcu samolotu niż na środku w takim razie, jeśli ustawimy dobrze środek ciężkości w tym i w tym przypadku ?

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej aby masa modelu była skupiona jak najbliżej SC, lub równomiernie rozłożona na całym płatowcu. W pchaczyku depronowym z silnikiem na ogonie dobrze ustawisz środek ciężkości i będzie oczywiście latać. Wygląda to jednak tak, że ciężki silnik na końcu, ciężki pakiet na dziobie a po środku lekka pianka. Przy pętlach może mieć to znaczenie i innych gwałtownych manewrach pionowych może to mieć znaczenie. Myślę, że właśnie z tego powodu tak dobrze mi się lata F-18 na wysokich kątach natarcia. Nawet jak mi pakiet wypadł i wisiał na kablach to bez problemu mogłem wylądować.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.