Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj kupiłem CA średni i przyspieszacz. Zacząłem sklejać model, już prawie cały gotowy.

(Najgorsze, że ok 1/4 tubki wylało mi się na rękę, na której było trochę przyspieszacza :roll: )

Na ogon nie dałem, żadnej kulki i jak sprawdziłem po sklejeniu, słusznie. Pakiet będzie musiał być na samym przodzie półki żeby model był dobrze wyważony.

Zamocowałem już serwa i odbiornik i teraz mam spory problem co do umiejscowienia regulatora. Jak wiadomo nie powinien on być blisko odbiornika, a tak się nie da.

553m0dt7q86bw9m0727i_thumb.jpg

Jakieś pomysł jak to zrobić ? Folia aluminiowa ?

 

Zamówiłem wyposażenie, silniczek RAY z końcówką "/14", kołpaczek MPX, łopatki 9x5 i przedłużacze do serw.

 

Teraz czekać na wyposażenie i chyba już w 2010 oblot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Spokojnie możesz mieć na odbiorniku. Pakietu się głębiej nie da przesunąć? Ja w miejscu co u Ciebie widać pakiet mam odbiornik, pakiet mam głębiej a regulator pomiędzy serwami.

 

EDIT: Odbiornik postaw na boku aby dołem przylegał do lewej części kadłuba (patrząc od tyłu) wtedy masz miejsce na regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zamówiłem, dzisiaj rano kurier :)

Założyłem już przedłużki do serw, co do silnika, to muszę zaczekać, aż kupię 2 krótkie wkręty M2.

Teraz mam problem z kołpakiem i łopatkami.

W jakiej kolejności mają iść te wszystkie podkładki etc :shock: ?

Daję foto z numerkami napiszcie proszę jaka kolejność idąc od silnika ?

yhvny5jgiae313fp96xc_thumb.jpg

Co do łopatek to śruby dostarczone z kołpakiem są troszkę za szerokie i będę musiał albo poszerzyć otwory w łopatkach, albo kupić mniejsze śruby ( takie jak ta miedziana na foto tylko dłuższe. ) Co jest lepszym rozwiązaniem ?

Czy łopatki po tych śrubkach mogą "latać" na boki ? Jest ok 3 mm luzu i przesuwają się one po śrubkach, mam to dokręcić i tak zostawić, czy ścisnąć żeby luzu prawie nie było, (nie pęknie wtedy) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak na zdjęciu - piasta czyli nr 1 jako pierwszy od silnika tylko podkładki 5 i 6 zamień miejscami - ta płaska na plastik a koronkowa bezpośrednio pod nakrętkę. Śrubka nie jest miedziana tylko mosiężna i służy do przykręcenia przedniej części kołpaka do piasty. Łopatki muszą być na śrubach luźne na tyle, aby po wyłączeniu silnika położyły się po kadłubie pod wpływem naporu powietrza, Jeśli dołączone śruby są za grube, można bardzo delikatnie rozwiercić otwory w łopatkach i podstawie kołpaka wiertłem o identycznej średnicy jak śruby i resztę dokończyć okrągłym pilnikiem-iglakiem aby łopatki opadały pod własnym ciężarem ale nie miały nadmiernego luzu. Problem z wymianą śrub jest taki, że są one zaopatrzone w nakrętki samokontrujące bo takie mają być i nie wiem czy dostaniesz gdzieś mniejsze. Co do latania łopatek na boki - mogą mieć ciaśniejsze otwory aby można je było ustawić na środku śruby chociaż i tak kołpak je sam ustawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję :) Jednak po kilku próbach montażu kołpaka, wydaje mi się, że złe będzie taki ułożenie. Chyba muszę przełożyć podkładkę nr 2, za plastik (nr. 4) trzymający łopatki, gdyż podczas gdy ta podkładka jest tak jak na foto nie można przykręcić kołpaka oryginalna śrubką.

Więc ułożenie (od silnika idąc) : 1,3,4,6,2,5,7,8 i śrubka do mocowani kołpaka. OK ?

gcb5hl6au5hyg4x37lv_thumb.jpg

(mosiężna śrubka, nie była dodana, do przykręcenia kołpaka jest troszkę inna, stalowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko czy Ci się zaciska piasta na ośce bo może być tak, że ta gruba podkładka ma wewnątrz stożkowy otwór pasujący do stożka piasty i ma za zadanie zaciskać piastę na ośce.

Chyba, że ta sześciokątna tak ma to wtedy ta gruba jest na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta gruba była dodana do piasty (nie do kołpaka). Gdy dokręciłem dość mocno nakrętkę palcami to już całkiem dobrze trzyma oś, myślę że jak po założeniu silnika zrobię to kluczem to będzie ok.

 

Bardzo dziękuję za pomoc.

 

_____

edit. !

 

Skończyłem dziś model, zamocowałem silnik (tylko na 2 śruby :roll:) , kołpak, łopatki etc.

Czas na wyważanie, odmierzyłem 7 cm od natarcia, wypadło to idealnie na końcu wgłębienia na mocowanie haka, włożyłem najpierw pakiet bez rzepu i zaznaczyłem idealne położenie (ok. 5cm od początku półki. Następnie dokleiłem rzep na pakiet i do samolotu, na półkę, włożyłem pakiet, żeby sprawdzić jak się trzyma i trzymał się super... gorzej z wyjęciem :shock:

Próbowałem go pociągnąć, następnie wypchnąć od tyłu przez wejście do kabelków od serw w łożu skrzydła, tylko nadłamałem EPP i nic, pakiet nie miał zamiaru się ruszać. Po 20 min wypychania, podważania, ciągniecie itp. rzep puścił razem ze sporą warstwą EPP :? Co gorsza powgniatałem delikatnie nowy pakiet.

Jak wy mocujecie pakiety, bo robienie tego na rzep zamocowany na spodzie półki i na pakiecie jest beznadziejne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skleiłem kostę z izofloru szeroką jak środek glidera i wysoką jak wneka na pakiet .W kostce wyciełem gniazdo na pakiet , pakiet włożony w to gniazdo i owinięty taśmą izolacyjną wciśniety do glidera przy krecie nie luzuje sie. Pakiet blokowany po bokach nie zdawał egzaminu - przy krecie wylatywał na serwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pakietu to tył półki na pakiet wypchałem otuliną w płaskich kawałkach, a akumulator sam się ładnie blokuje przedłużkami od serw lotek, do tego dopcham po bokach otuliny i siedzi bardzo dobrze.

Jedna rzecz mnie niepokoi, podłączyłem wszystko i nie używając silnika ok 10min regulowałem serwa w aparaturze, klapy, wychylenie itp. Gdy dotknąłem regla był gorący, radiatorem można było się prawie oparzyć, to normalne ? Co będzie jak do tego dojdzie silnik :roll: ?

 

Ster kierunku ustawiłem tak, że wychyla się na boki po 15mm (wg instrukcji), ster wysokości również wg. instrukcji po 8mm. Za to lotki powinny 15mm do góry i 6mm do dołu, jednak jest to ok 4mm w dół i ok 8mm do góry i to na nastawionym 125% EPA.

Co do klap to zmiksowałem z lotkami i opadają w dół na około 5mm, i to na maksymalnym ustawieniu.

Zwiększyć zmniejszyć jakieś wychylenia ? (lotek zwiększyć niestety już się nie da)

Może zrezygnować z klap i zwiększyć wtedy te wychylenie lotek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie da się, są na 125% a na orczyku dziurka skrajna w dźwigni również.

Czyli na orczyku - na samym końcu a na lotce najbliżej EPP? dziwne ja w swoim mam oczko w orczyku na ostatnim a przy lotce na tym jak najdalej od EPP i mam max wychylenia :o

 

EDIT: bubu2 mnie wyprzedził słuchaj go bo dobrze prawi :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.