Linux Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 A ja powtórzę pytanie z poprzedniej strony. Napiszcie jaka jest według Was najbardziej optymalna waga,gotowego do lotu E.G.Pro. ? Nie wiem ile waży mój (zważę jak będę miał sposobność ku temu), ale jest dość lekki i moim zdaniem powinienem go dociążyć. Pytanie, do jakiej wagi ?
Czopek Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 Trzeba jedynie pamiętać, żeby przy zakrętach z wiatrem solidnie rozpędzać model. A możecie rozwinąć trochę temat rozpędzania przed zajechał z wiatrem?
Adam_Max Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 A ja powtórzę pytanie z poprzedniej strony.Napiszcie jaka jest według Was najbardziej optymalna waga,gotowego do lotu E.G.Pro. ? Nie wiem ile waży mój (zważę jak będę miał sposobność ku temu), ale jest dość lekki i moim zdaniem powinienem go dociążyć. Pytanie, do jakiej wagi ? Mój Easy Glider waży gotowy do lotu dokładnie 1008 gram. Raz przy dużym, zmiennym i porywistym wietrze na próbę go dociążyłem 10dkg. Latało się tak jakby trochę spokojniej, ale do lądowania i tak podchodziłem trzy razy bo miałem problem z dokładnym przyziemieniem. W końcu przy ostatnim podejściu musiałem go już posadzić bo nie miałem energii na kolejne kółeczko. I niestety siadł na nieoczyszczonym z kretowin miejscu ,które chciałem ominąć, rezultat urwane mocowanie dźwigni steru kierunku. Stwierdziłem, że następnym razem nie będę już ryzykował, no chyba że w innej miejscówce, gdzie będzie więcej miejsca. A jeszcze powiem odnośnie pogody jaka wtedy była. Na pogodynce wiatr był zapowiadany godzina 15:00 6m/s a o godzinie 18:00 3 m/s, ja wychodziłem latać ok 16:30. Przed wyjściem sprawdziłem sobie aktualny metar na lotnisku Pyrzowice - wiatr 7 m/s. Jak wróciłem z lotów stwierdziłem że chyba wiało mocniej, sprawdzam aktualny metar - wiatr 10 m/s czyli ok 35 km/h jak dla mnie stanowczo za dużo.
Wiesiek Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Nie wiem ile waży mój (zważę jak będę miał sposobność ku temu), ale jest dość lekki i moim zdaniem powinienem go dociążyć. Pytanie, do jakiej wagi ? Napewno nie jest za lekki.Nie wiem co masz w srodku(silnik,lipo),ale EGP el. bez zadnych udziwnien i wyposazeniem np.silnik-100g pakiet 3s 2200mAh wazy ok. 980g. EGP tez lata jako szybowiec,niecale 800g.
Linux Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 No cóż. zważyłem mój okaz i 905g do lotu. Pakiety mam dość małe bo 1600mah. I tak mam wrażenie, że około 1kg, byłoby lepiej
misiekcopper Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Witam wszystkich wiem że już to było poruszane, ale nikt nie napisał czy sobie z tym poradził, mianowicie stałem się szczęśliwym posiadaczem easy glidera pro,oczywiście jak to bywa szczęście nie trwało zbyt długo ponieważ przy pierwszych próbach oblatania modelu pojawiły się problemy, mianowicie przy puszczeniu modelu z ręki wszystko jest ok szybuje jak szalony w linii prostej, natomiast kiedy włacze silnik zaczyna ciągnąc go na lewą strone i gleba(efekt tego złamany statecznik poziomy i łopata śmigła), po powrocie wziołem go na warsztat i zauważyłem że kołpak ze śmigłem jest delikatnie ale jednak krzywo przykręcony, nie wiem czy to może być tego przyczyna ? ustawiłem idealnie prosto, ale czekam aż dojdą mi łopaty żeby to sprawdzić, może ktoś z was miał coś podobnego, chętnie się dowiem jak to rozwiązał
ppompka Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Patrząc od tyłu modelu silnik powinien być wychylony ok. 2-3* (to tak około, bo dla każdego napędu może być inaczej), no chyba że silnik jest lewoobrotowy, to wtedy silnik piwinien być wychylony w lewo, ale ja nie widziałem śmigieł składanych lewych.
Ładziak Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Miał. Każdy. Skoro cięgnie w lewo, to nie prostuj, tylko skrzyw jeszcze bardziej w prawo (patrząc od tyłu), np. za pomocą podkładek. To się nazywa wykłon. Jest jeszcze skłon. Wpisz w wyszukiwarkę w forum, to dowiesz się wszystkiego.
lukas 39 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 mianowicie przy puszczeniu modelu z ręki wszystko jest ok szybuje jak szalony w linii prostej, natomiast kiedy włacze silnik zaczyna ciągnąc go na lewą strone i gleb brak wykłonu silnika w prawo. 2,3 stopnie. 8) byli szybsi
misiekcopper Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 czyli jak dostane nowe łopaty, przykręcam model pod pachę podkładki w kieszeń i będę próbował, ale pocieszyliście mnie że nie tylko u mnie ten problem się pojawił Pozdrawiam
Wiesiek Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 czyli jak dostane nowe łopaty, przykręcam model pod pachę podkładki w kieszeń i będę próbował, ale pocieszyliście mnie że nie tylko u mnie ten problem się pojawił Mozesz napisac co masz w srodku:silnik,lopaty?
misiekcopper Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Witam do LECHA , nie mam jeszcze EASY STARA na którym się uczyłem latać, bardzo wdzięczny i wybaczający błędy model ale z tego co się doczytałem to sam to wiesz Do WIESIEK łopaty graupner 10x6 silnik RAY C3536/08 No i oczywiście dzisiaj doszły łopaty i nie obyło się żeby przy 3 stopniach na plusie nie iść i nie wypróbować, wszystko jest OK, według mnie przyczyną był tak jak zauważyłem delikatnie krzywo przykręcony kołpak, bo dzisiaj szedł jak rakieta prosto i w górę a nie na bok i w GLEBĘ
Adam_Max Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 W Easy Gliderze skłon i wykłon jest już ustawiony przez producenta, pod warunkiem oczywiście, że dokładnie wkleisz wręgę silnika z tworzywa.
misiekcopper Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Tak jak pisałem ten problem przestał już istnieć , ale przy dzisiejszym oblocie zauważyłem, że model jest bardzo słabo widoczny na niebie, i tu moje pytanie, czy malowaliście swoje maszyny, jak tak to jakimi farbami i gdzie je można zakupić, i jeżeli możecie się pochwalić zdjęciami było by miło Pozdrawiam
Konrad_P Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Co do malowania to są różne metody. Od zwykłych emulsji po spreje typu MOTIP. Tutaj masz link w którym przedstawiam moje boje z malowaniem innego modelu Multiplex-u TS II http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=14&t=649&p=8278&e=8278 Malowanie sprawdziło się (no prawie ). Model zaliczył kilka dramatycznych kretów :mrgreen: połamane skrzydła, połamany kadłub. Farba i owszem tu i ówdzie odpadła, sporo popękało, ale o dziwo się trzyma. Niestety ta metoda ma jedną podstawowa wadę, przybyło 25% masy pustego modelu.
Wiesiek Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 Do WIESIEK łopaty graupner 10x6 silnik RAY C3536/08 U mnie jest prawie identycznie Dymond AL-3536 tylko kv wieksze i smiglo mam 9x6 i zadnych podkladek Tak jak pisałem ten problem przestał już istnieć , ale przy dzisiejszym oblocie zauważyłem, że model jest bardzo słabo widoczny na niebie, i tu moje pytanie, czy malowaliście swoje maszyny, jak tak to jakimi farbami i gdzie je można zakupić, i jeżeli możecie się pochwalić zdjęciami było by miło Ja swoj pomalowalem i to byl blad,nigdy wiecej.Farba odchodzi z naklejkami wyglada to beznadziejnie.Odradzam.
dyra63 Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Witam! Ja pomalowałem końcówki skrzydeł farbami w sprayu RC Styro dostępne w większości internetowych sklepów modelarskich w cenie około 15 zł.
romsonic Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Witam.Easy Glider Pro to pierwszy model który zechciał mi latać .Skrzydła od spodu,po kilku zwałkach udekorowałem w pasy.Miejsca białe podkleiłem taśmą srebrnoszarą ,zaś pozostałe pomalowałem sprayem fluo na pomarańczowo i tak jest do dzisiaj.Już trzeci rok.Bardzo łatwo określić jego pozycję[Plecy,czy mormal].Pozdrawiam i udanych lotów życzę.Roman.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.