Konrad_P Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Zapomniałem jeszcze, że będziesz potrzebował 2 szt. krótkich chyba 10cm przedłużaczy. One przychodzą w te plastikowe gniazda pod skrzydłami w które będziesz wkładał kabelki te od lotek. Teraz to już wszystko.
Tex Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Kol.korneliusz napisał (fragment): Głównie chciałbym się dowiedzieć czy coś jeszcze muszę do tego zestawu dokupić? Ponadto co wyżej kolega Konrad_P polecił zakupić... Na mieście dokup sobie za zeta lub dwa, kondesator elektrolityczny 3300uF 16V (ale prędzej dostaniesz 25V - do naszych celów bez różnicy) i podepnij go sobie na jeden z wolnych kanałów Twojego odbiornika (tj. plus na pin plusa - minus na minusa). Niewielki koszt a warto go mieć - Tym bardziej jak jest gdzie go przypiąć :wink: . Pozdr. Tex.
korneliusz Opublikowano 26 Czerwca 2011 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Kondensator nawet w domu się znajdzie, do wyboru, do koloru Bo rozumiem że BEC w momentach nagłej zmiany napięcia (uruchomienie silnika itp) lubi brzydkie rzeczy z napięciem wyjściowym robić?
Adam_Max Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 BEC w momentach nagłej zmiany napięcia (uruchomienie silnika itp) lubi brzydkie rzeczy z napięciem wyjściowym robićDokładnie tak jest, przekonałem się na własnej skórze, dzieje się tak szczególnie przy tańszych regulatorach.Jak się nie ma wolnego kanału to można również wsadzić taki "kendziołek" na dowolny zajęty kanał poprzez kabel "Y".
Chriss Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Skończyłem już swojego Easy Glidera PRO Ale mam pytanie gdy włączam troszkę silnik to jest taki dźwięk jakby o coś zahaczało, może muszę wyszlifować troszkę przedni nadmiar EPP? A jeszcze jedno jak włączam silnik i pochodzi z 20 sec na 50% lub 40 % mocy to regulator się nie grzeje bardzo, ale czuć, może mieć ok. 30 - 40 stopni? Czy coś nie tak z regulatorem?
Konrad_P Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Silnik najczęściej zahacza o swoje przewody. Musisz je tak ułożyć lub nawet przykleić aby były z daleka. Gdybyś postanowił przykleić to koniecznie przewody włóż w koszulkę termo lub owiń taśmą. Nie klej samych przewodów. Tam nie ma co szlifować. Jest przecież wręga z plastiku do której przykręcasz silnik. Silnika bez łopatek nie włączaj na tak długo bo możesz spalić silnik. Silnik powinien mieć obciążenie. Co do regulatora to temperatura wg. mnie do przyjęcia, ale tu muszą się wypowiedzieć fachowcy od elektryfikacji latadeł.
wojcio69 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Krzysiek co do haczenia czy tarcia tak jak napisał Konrad sprawdź przewody i... no właśnie kołpak. Proponowałbym zrobić między kołpakiem a wręgą szczelinę 1-2mm. Jak zrobiłem tak w Elektro Junior'ze S od Graupnera to poprawiło się chłodzenie silnika. Co do temperatury regulator to wydaje się być w normie, weź pod uwagę, że podczas tej próby regulator nie miał chłodzenia, no bo i jak skoro model był w bezruchu.
Chriss Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Silnik jest z całym kołpakiem i śmigłami już przykręcony. Model gotowy do lotu.
pawel4090 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Czyli co ? Czekamy na oblot, fotki może filmik mile widziane Krzysztof. Jednym słowem powodzenia.
Chriss Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Dzięki Zdjęcia dam do mojej galerii na profilu, ale muszę go jeszcze obkleić. Mam nadzieję że w weekend uda mi się pojechać na lotnisko/ łąkę i oblatać go. Jutro i w czwartek w Katowicach leje, więc nie dam rady go oblatać Mam jeszcze pytanie, jeśli chcę dać mu klapy do lądowania, i chce je zrobić na lotkach, to lepiej jest je dać w dół, czy do góry, żeby hamowały model w powietrzu??
wojcio69 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Krzysiek a tak trudno odkręcić śrubkę z przodu kołpaka i go o te 2mm odsunąć na ośce od kadłuba? Jak dasz obydwie lotki do góry to zerwiesz strugi powietrza i model będzie szybciej opadać, ścieżka schodzenia będzie bardziej stroma i zwiększy się prędkość. Jak dasz obydwie lotki w dół to wyhamują model, ścieżka schodzenia będzie pod mniejszym kąte, zwiększy się siła nośna i zmniejszy prędkość. Na klapolotkach w dół EGP może czasami wogóle nie chcieć wylądować. Ja bym zostawił lotki jako lotki i nie kombinował.
Konrad_P Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Ja bym zostawił lotki jako lotki i nie kombinował Potwierdzam. Zostaw tak jak jest. Pod wiatr EG siada bardzo łagodnie i spokojnie. Szkoda zachodu.
Tex Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 @ Chriss. . W pierwszych lotach, zrób tak jak Koledzy wyżej radzą. Później i tak będziesz "musiał"/chciał aktywować funkcję A.BRAKE i spróbujesz lądować na "hamulcu" (klapolotki w górę - wysokość w dół). Nawiasem "mówiąc" tego typu modele (a EGP szczególnie) sterowane nadajnikiem z cyfrowym systemem , to b.stosowne narzędzie do nauki latania oraz ćwiczeń i wypadałoby wykorzystać ten fakt na maxa zanim nabierzemy ochoty na latanie modelami bardziej złożonymi i kosztowniejszymi (ostatnie zdanie piszę w liczbie mnogiej, bo mnie to też dotyczy :wink:). ... ale powyższe, to tylko moje zdanie tj. "oblatywacza" na poziomie podstawowym. Powodzenia w lotach. Tex/Cz.
lech-j Opublikowano 23 Lipca 2011 Opublikowano 23 Lipca 2011 Mam pytanie czy jak kupwaliście EG to kabinka w tym modele jest szara orginalnie czy ją malowaliście bo ja dostałem w zestawie białą :?:
MICHAL_1100 Opublikowano 23 Lipca 2011 Opublikowano 23 Lipca 2011 W moich dwóch były szare, podobnie jak w 10 innych (oglądanych). Może Muliplex zaczyna ciąć koszty. Co do malowania to elapor jest dość niewdzięcznym materiałem - tym bardziej, że kabinę trzeba za każdym razem demontować i montować. Proponuję ją okleić folią - najlepiej termokurczliwą - może Carbon 3D.
lech-j Opublikowano 23 Lipca 2011 Opublikowano 23 Lipca 2011 Może masz racje że zaczeli ciąć koszty, a co do oklejenia to niezły pomysł
Malker Opublikowano 23 Lipca 2011 Opublikowano 23 Lipca 2011 Pactra akrylowa. Ja przed malowaniem obmyłem szmatką zamoczoną w wodzie z szarym mydłem, potem opłukałem czysta wodą, wysuszyłem i to wszystko. Farba trzyma sie już od 1.5 roku Grunt to żeby nie było tłuste.
korneliusz Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Mam Panowie problem z wyważeniem swojego EG Pro. Wpakowałem na ogon dwie metalowe kulki, pakiet maksymalnie do końca, a i tak gdy podeprę model w punktach zaznaczonych na skrzydłach przechyla on mi się do przodu... Co mam na pokładzie: Silnki Ray 80g Śmigło 10x8 Kołpak Multiplexa plastikowy Pakiet 2200 turningy Odbiornik Turningy 9x v2, Serwa TowerPro MG-90 Całkowita waga do lotu wychodzi mi około 1130g co też wydaje mi się jakąś dużą wartością... Z drugiej strony Glider lata nieźle okiem początkującego... W związku z tym, czy powinienem coś kombinować i na siłę ustawiać środek ciężkości w punkcie w którym powinien być wg producenta?
Adam_Max Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Jeżeli nie ustawisz poprawnie ŚĆ to będziesz musiał model mocno wytrymować co negatywnie wpłynie na właściwości lotne, ster wysokości przy poziomym locie będzie dawał niepotrzebne opory. Jesteś pewny że dałeś dwie kulki, a może wkleiłeś je nieco blisko skrzydeł. Koledze przy montażu wypadła jedna i nawet tego nie zauważył, dopiero to wyszło na jaw kiedy na kadłub spojrzał pod światło. Ja mam podobne wyposażenie, a nawet cięższy silnik i za pakietem mam jeszcze sporo luzu, a model waży 1065 gramów. Doklej coś na zewnątrz kadłuba, np. zrób sobie jakieś wzmocnienie statecznika od dołu, przybędzie masy z tyłu, ale ją wykorzystasz konstrukcyjnie.
Chriss Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Witajcie, już niedługo pogoda się uspokoi, znaczy może przestanie padać, i z tej okazji chciałem oblatać mojego Easy Glidera. Problem mam następujący. Nie wiem jak się zachowuje w locie, nie wiem czy ŚĆ jest dobrze ustawiony, oraz czy nie będzie mi go przekrzywiało na prawo lub lewo. Proszę o poradę jak wykonać pierwszy lot na nieoblatanym modelu. Latam co narazie ESĄ i to czy spadnie i się rozbije to mnie nie obchodzi za bardzo. Za to gdyby coś się stało z Easy Gliderem mógłbym mieć zły humor Więc, proszę doradźcie mi jak zachowuje się w locie, jak wykonywać zwroty, czy ospale czy bardziej energicznie. Nic o tym nie wiem (praktyka), a rozbić o nie chcę. Z góry dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.