Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Panowie, mam problem z silnikiem w moim EGP. Dzisiaj poszła z dymem już druga sztuka C3530/14 (a nie jak wcześniej pisałem C3536/08...).

 

Przy pierwszym silniku latałem na śmigle 10x6, więc po spaleniu się silnika doszedłem do wniosku że śmigło jest za duże i stąd problem.

 

Kupiłem drugi taki sam silnik, zasugerowałem się danymi producenta i jego zaleceniami, kupiłem śmigło 9x5 na którym nadal nowy silnik grzał się tak samo mocno co na 10x6... Po około 2 minutach kręcenia na 1/2 gazu silnik parzył w palce.

 

Starałem się latać delikatnie, nie przekraczać 3/4 wychylenia drążka gazu, a tu dzisiaj niespodzianka, silnik stanął i byłem zmuszony awaryjnie lądować...

 

Kwestię timingów regulatora oczywiście brałem pod uwagę, testowałem na low, medium i hi niestety na każdym z nich grzał się równie mocno.

 

Teraz już nie wiem czy ten silnik po prostu nie nadaje się do EGP FPV (~1300g), czy coś innego jest nie tak w moim modelu?

 

No i od razu jaki nowy silnik ( + śmigło jeśli konieczne) kupić, aby nie spotkała mnie znowu w bliskiej przyszłości taka niespodzianka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę może rozwiązać silnik RAY 3542/06 kv1000. Latam od początku sezonu i nic się nie dzieje. Silnik lekko ciepły. Regulator to 60A. Łopatki 10x6 lub 11x6. Z tymi drugimi trzeba uważać żeby w locie pionowym skrzydła się nie złożyły.

Latam na 1/2 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Tomku czy mogę ten pakiet spokojnie ładować prądem 2A??

Nie "panujemy" tutaj :D

 

Na pakiecie masz napisany dopuszczalny prąd ładowania. W zwyczajnych pakietach z reguły jest to 1C, czyli w tym przypadku 2,2A. W pakietach wyższej klasy dopuszczane są prądy ładowania nawet 5C.

Odpowiadając bezpośrednio: 2A jest jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka metody na blokowanie pakietu. Klasycznie to rzep, ale jest mały problem z wyciąganiem jak rzep jest mocny. U mnie dość często rzep się odklejał. Obecnie od dłuższego czasu pakiet blokuje hmm... nie wiem jak to się nazywa, taką pianką (gąbką) dodawaną do RTV. Ponieważ mój pakiet jest wepchnięty do samego końca (3300mAh) to wyciąłem taki mały klin z tej pianki i tym go blokuje. Z odprowadzaniem ciepła nie mam problemów bo silnik chodzi zaledwie w okolicach 1 min tak aby tylko wyciągnąć go (lubię szybować :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybebesz wszystko silnik, regulator serwa , zagotuj wodę w dużym garnku ,gdy woda się będzie gotowała zanurz ten kadłub w tej gotującej się wodzie, wyciągaj i prostuj ,wsadzaj ,wyciągaj prostuj, musisz to robić z wyczuciem... Gdy będzie prosty bierzesz duża łyżkę kuchenną i traktujesz kadłub dolną stroną owej łyżki :) Kadłub prosty i piękny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybebesz wszystko silnik, regulator serwa , zagotuj wodę w dużym garnku ,gdy woda się będzie gotowała zanurz ten kadłub w tej gotującej się wodzie, wyciągaj i prostuj ,wsadzaj ,wyciągaj prostuj, musisz to robić z wyczuciem... Gdy będzie prosty bierzesz duża łyżkę kuchenną i traktujesz kadłub dolną stroną owej łyżki :) Kadłub prosty i piękny.

 

Też to przerabiałem, tylko chyba za długo we wrzątku trzymałem, bo zewnętrzna strona kadłuba zrobiła się ździebko porowata (napęczniały komórki EPP)

Najważniejsze ,,że pasuje do kabinki (przedtem kadłub przypominał harmonijkę)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.