Shock Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Witam. Kolejny sezon prawie za pasem,pozostaje już wybiegać myślami w kierunku następnego . Po owocnym roku spędzonym z Yakiem ,kilku piknikach,nowych doświadczeniach,przygodach,poznaniu fajnych ludzi jak to u mnie bywa ,na jesień zwykle zmieniam model aby być przygotowany na wiosnę ,w pełni gotów do sezonu/lotów. Przedstawiam model na który byłem "chory" od dawna.Wspaniała sylwetka,ogromnie dobre właściwości akrobacyjne,świetne proporcje -Extra 330 Sc z Pilota.Ostateczną decyzję o kupnie podjąłem po Mistrzostwach Europy w Znojmo gdzie 90 % modeli to właśnie te Extry (akurat tam z Krilla laminaty). Filmik z YT który znam na pamięć, też nie pozostawia złudzeń co do własności lotnych tego modelu http://www.youtube.com/watch?v=fjpaMEoPHdo Oczywiście pojawił się problem gdyż w Polsce czegoś takiego nie było ale niedaleko za granicą już tak. Pewnego dnia po wycieczce do tego sklepu http://www.nataair.s...red-blue-white# stałem się posiadaczem takiego oto modelu.Sam sklep w sobie zaskakuje świetnym zaopatrzeniem ,ciekawą lokalizacją oraz sympatycznym właścicielem wraz z małżonką.Polecam również kontakt osobisty przy zakupie ze względu na to że kontakt "face to face" wypada bardzo pozytywnie.... Sam model w sobie..miód .cud ,malina .Z najnowszej "kolekcji' wersja CF ma wszystko węglowe-kołpak,rury,podwozie przednie jak i tylne.Model posiada rozpiętość 2,25 m ,długość 2,11 m plus kołpak 15 cm. Dodatkowo posiada generatory siły bocznej,kompletną galanterię.Jako że to mój trzeci model z Pilota składanie pójdzie w ciemno,trochę zajmie wklejenie firewalla.Wyposażenie to sprawdzony zestaw z mojego Yaka 54. Postaram się zamieścić tu relację ze składania do oblotu włącznie. Dodatkowym fajnym akcentem jest to, iż równocześnie ze mną kolega zakupił identyczną Extrę tylko w wersji 30 cm, 1850 mm. rozpiętości i pewnie pochwali się tu w temacie-Kazek dajesz ! Kilka fotek na początek po otwarciu kartonów Jednocześnie zachęcam do przemyślenia mojej propozycji odnośnie mojego Yaczka http://allegro.pl/sh...item=3517458470
andrzej351 Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 piękny model!gratuluję tak świetnego zakupu .
robas69 Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Rafał, ten ster kierunku . Mam nadzieję, że nie ma folii takiej jak GW/Axar. Gratuluję i czekam na relację .
Shock Opublikowano 9 Września 2013 Autor Opublikowano 9 Września 2013 Że co za mały?? ,Robert wystarczy... Folia na razie jest ok i podejrzewam iż będzie dobrze.
darkarll Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Na filmiku model wydaje się być bardzo mocno przeważny na tył , jak byś wyważył tak yaczka to też by tak latał . aczkolwiek extra ładniutka , czekam na ważenie przed lotem , jak by tak wyszło około 7 kg to by było super .
Shock Opublikowano 9 Września 2013 Autor Opublikowano 9 Września 2013 Yaczek też fajnie lata,wisi ..aczkolwiek u mnie cały czas nauka,nauka.. Wg mnie nierealne jest 7 kg .Yak wyszedł 7.8 kg do lotu i będę szczęśliwy jak z Extrą nie przekroczę 8 kg do lotu choćby dlatego że jest większa i automatycznie cięższa ,chociaż....kto wie ,sama rura skrzydeł jest lżejsza o ok 70 g ,podwozie tez sporo lżejsze. Nie chcę jednak rzucać słów na wiatr ,mam wagę będę pisał co i jak.
r0n4ld1 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 na filmiku mamy 40% extrę więc lata troszeczkę inaczej niż 30%. tak czy siak, model zajebisty - gratuluję i czekam na kolejne foty z budowy.
Shock Opublikowano 10 Września 2013 Autor Opublikowano 10 Września 2013 Tak,tak na filmiku jest Extra 3,1m i na pewno lata inaczej jak 2,20 m,jednak mam nadzieję iż w mniejszej też jest potencjał..wszak pilot decyduje o wszystkim (mnie jeszcze sporo brakuje..) Z ciekawości poważyłem wszystkie elementy i przedstawia się to następująco - -kompletne podwozie przednie i tylne (koła ,owiewki,ośki,osłonki przykadłubowe) 524 g -generatory boczne 64g -kołpak 80 g -wszystkie akcesoria 200 g -kompletny kadłub z rurami i statecznikami ,wręgą silnikową 2874g -skrzydła 1300 g w sumie daje masę 5,042 g. czy dużo/mało ? na daną chwilę ok. Na pewno ucieknę masy, z kółek fabrycznych,generatory pewnie będą zakładane okazyjnie. Składanie modelu intensywnie zacznie się od przyszłego tygodnia ze względu na to iż Yak musi zaliczyć jeszcze piknik (zależnie od pogody)w Raciborzu a jest dawcą organów .
darkarll Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 5 kg to na pewno nie jest dobry wynik , gotowa do lotu znacznie może przekroczyć 8 kg , co nie znaczy że bedzie latała źle , ale silnik już bedzie miał co robić i może być troche za słaby , prototypowa extra z Krilla ma chyba coś około 2,3m i waży ponad 9 kg , pewnie widziałeś w Znojmo jak w przerwach latał nią Martin Pasacek , nie było widać w locie tej wagi . Chyba była na MVVS 58 https://www.youtube....d&v=TOz55qf2liM
r0n4ld1 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Żeby przekroczyć 8kg z paliwem musiałby wrzucić do niej tłumik typu canister i zalać 750 ml paliwa. Wg mnie bardzo dobra waga bo co Ci dojdzie? ~1500g silnik z pittsem, 3 baterie jakieś 300g, serwa i regulator jakieś 400g? i 550 ml paliwa jakieś ~ 500g i niech będzie, że jakieś duperele ważące 200g - mi nie wyszło ponad 8 kg . Zresztą co za różnica czy będzie ważyła z paliwem 7,8 kg czy 8,3 kg? Zawsze bawi mnie to podejście do wagi jako wyznacznika tego czy model jest dobry czy nie i czy nadaje się do 3D Składaj spokojnie model i nie zawracaj sobie głowy wagą Wrzuć wyposażenie tak, żeby była wyważona lekko na tył i będzie cacy. Modelik masz naprawdę zajebisty - trzymam kciuki.
darkarll Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Żeby przekroczyć 8kg z paliwem musiałby wrzucić do niej tłumik typu canister i zalać 750 ml paliwa. dołóż do swoich bardzo optymistycznych wyliczeń jeszcze śmigło i już jest powyżej 8 KG , po drugie Rafał pytał o wagę , więc raczej ma to dla niego znaczenie , poczekamy , "poważymy"
r0n4ld1 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Śmigło mieści się w "duperelach" na które dałem 200g - chociaż przyznam, że to istotny duperel (właściwie nie powinienem klasyfikować go w tej grupie) ważący ok 150g ale nie chciało mi się już wymieniać i dodawać. Teraz w "duperelach pozostaje nam 50g i nadal się mieścimy w 8 kg ))) Możemy nawet dodać jeszcze z 50 g. innych dupereli i nadal się zmieścimy )) Moje wyliczenie było całkowicie realne - cóż pożyjemy zobaczymy i może się przekonamy, jeżeli oczywiście Rafał zważy swoją Extrę i przedstawi nam wyniki pomiarów jej otyłości ))) Jeżeli nie będę miał racji to obiecuję, że posypię sobie głowę popiołem i dołożę do swojego własnego modelu 100g ołowiu jako kara za pisanie bzdur )) Aha i jeszcze jedno: w moim 8,6 kg modelu silnik DLE 55 na śmigle 23x8 radzi sobie bardzo dobrze od samego startu )) Z zawisu wyrywa go z miejsca bardzo szybko i sprawnie (nawet przy pełnym zbiorniku). Zgodzę się, że 50cc mógłby mieć tu trochę problemu, ale nie 55cc - z tego co wiem Rafał w swoim Yaku miał właśnie taki silnik. A tak odchodząc od tematu wagi, bardzo mi się podobają stery w tej extrze - fajny (duży) ster kierunku, powiększone lotki i stery wysokości w porównaniu do innych 30% modeli akrobacyjnych PilotaRC. Będzie z tego naprawdę fajne latadło. Rafał, odbiór osobisty był konieczny? Próbowałem zamówić tą extrę przez www, ale opcji wysyłki do Polski - brak
Shock Opublikowano 11 Września 2013 Autor Opublikowano 11 Września 2013 Heh,luzik chłopaki .Temat ma budzić emocje ale raczej pozytywne,w przyszłości być może komuś się przyda.. Dość ostrożny jestem w ostatecznych stwierdzeniach wagi ,na końcu i tak wyjdzie co ma wyjść Staram się robić modele raczej czysto i lekko patrząc na gramy ale się o każdy nie będę zabijał. Wg moich skromnych obliczeń realne jest 7,999 g ale jak przekroczę to się nie pochlastam.Nie latam zawodniczo,bardziej freestylowo ,amatorsko więc będzie dobrze na pewno. W DLE 55 wierzę -Yakiem tarmosił zdrowo ,z zawisu bezproblemowo ale pojawiła się nowa koncepcja napędu..w zasadzie też DLE ale 55 RA - http://store.hobby-c...offs-p-269.html ,ma ktoś ?,opinie ? -rewelacja jeśli chodzi o umieszczenie wydechu ,nie trzeba masakrować owiewki -biorę ostro pod uwagę. Piotrek ,ja pojechałem osobiście bo byliśmy w dwóch więc paliwo wyszło tanio -250 km w jedną stronę. Nie wiem jak z wysyłką,ja chciałem widzieć co biorę . Naprawdę polecam odbiór osobisty... Powoli zaczęło się "grzebanie' przy modelu..matowienie dżwigni i wklejanie .Jak zwykle wszystko pasuje idealnie . Pracę przerwała żonka donosząc kawkę.. edit. Darkarll oglądałem tą Extrę 2,3 w Znojmo,fajna !. Rozmawiałem z babeczką ale mówiła że to prototyp,na razie nie na sprzedaż.Kazała śledzić ich strone bo ma się niebawem pojawić,ale pewnie cena będzie odpowiednia...
r0n4ld1 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Rafał, temat budzi tylko i wyłącznie pozytywne emocje i napewno się przyda bo jeżeli zdecyduje się kiedyś na kolejny model 30% to będzie nim ta właśnie extra A co do wymiany poglądów o wadze to daleka była od złych emocji więc bez obawy - nie pokłócimy się tylko dlatego, że mamy różne zdania na pewne tematy
Shock Opublikowano 11 Września 2013 Autor Opublikowano 11 Września 2013 Spoko . Oczywiście zachęcam wszystkich do pisania spostrzeżeń ,sugestii,krytyki -chłonę wszystko co ma sens. Jak na razie moim obawom podlega jedynie sprawa wyważenia.Naprawdę kadłub jest długi -211 cm i ciekawi mnie czy będę musiał pakować wszystko na "ryj" .Tradycyjnie planuję środek na rurze skrzydeł,potem docelowo lekko przeważenie na tył i jazda .
Xan86 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Nie ma co z tą wagą tak się szczypać. Te parę gram możne mieć znaczenie np. przy szybowcu (wiem z autopsji) ale nie w takim modelu z takim silnikiem. Ja swojego Su 26M starałem się robić naprawdę lekko bez żadnych zbędnych dupereli i do lotu z paliwem wyszedł 8090g i jakoś nie zauważyłem różnicy na gorszą w porównaniu do Extry 260, która ważyła 500 g mniej, a naprawdę mocy mu nie brakowało. Zresztą w czasie lotu będzie coraz lżejsza wraz z ubywającym paliwem w baku więc spokojnie zejdzie poniżej 8kg
robas69 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Rafał, od żony dostałeś chyba też te wysokospecjalistyczne narzędzia modelarskie leżące pod nożem introligatorskim :D .
SiSon Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 No a jednak! Również gratuluję, oblot w tym roku?
r0n4ld1 Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Co do wyważenia - ciężka sprawa i indywidualna, chyba nie ma na to recepty innej niż złożenie całego modelu na gotowo oczywiście bez baterii i wtedy dopiero znalezienia punktu gdzie powinny się znaleźć na stałe - warto o tym pamiętać, żeby nie robić zbędnych dziur w modelu. W jednym z moich modeli przy zastosowaniu canistra i kołpaka śmigła tak dociążyło przód, że wszystkie 3 baterie musiały wylądować aż za serwem kierunku na dorobionej półce
Shock Opublikowano 11 Września 2013 Autor Opublikowano 11 Września 2013 Oblot Michał ? A jak,wszystko już z Yaka wydarte bo się sprzedał więc codziennie po trochu do przodu. Myślę że w któryś ładny początkowy dzień pażdziernika Extra oderwie koła od lotniska . Niestety piknik w Raciborzu odpada bo czym ? no chyba jedynie Virusem.
Rekomendowane odpowiedzi