Jump to content
Shock

Extra 330 SC Pilot Rc

Recommended Posts

Witam.

Kolejny sezon prawie za pasem,pozostaje już wybiegać myślami w kierunku następnego :) . Po owocnym roku spędzonym z Yakiem ,kilku piknikach,nowych doświadczeniach,przygodach,poznaniu fajnych ludzi

jak to u mnie bywa ,na jesień zwykle zmieniam model aby być przygotowany na wiosnę ,w pełni gotów do sezonu/lotów.

Przedstawiam model na który byłem "chory" od dawna.Wspaniała sylwetka,ogromnie dobre właściwości akrobacyjne,świetne proporcje -Extra 330 Sc z Pilota.Ostateczną decyzję o kupnie podjąłem po Mistrzostwach Europy w Znojmo gdzie 90 % modeli to właśnie te Extry (akurat tam z Krilla laminaty).

 

Filmik z YT który znam na pamięć, też nie pozostawia złudzeń co do własności lotnych tego modelu

http://www.youtube.com/watch?v=fjpaMEoPHdo

 

 

Oczywiście pojawił się problem gdyż w Polsce czegoś takiego nie było ale niedaleko za granicą już tak.

Pewnego dnia po wycieczce do tego sklepu

http://www.nataair.s...red-blue-white# stałem się posiadaczem takiego oto modelu.Sam sklep w sobie zaskakuje świetnym zaopatrzeniem ,ciekawą lokalizacją ;) oraz sympatycznym właścicielem wraz z małżonką.Polecam również kontakt osobisty przy zakupie ze względu na to że kontakt "face to face" wypada bardzo pozytywnie....

Sam model w sobie..miód .cud ,malina :D .Z najnowszej "kolekcji' wersja CF ma wszystko węglowe-kołpak,rury,podwozie przednie jak i tylne.Model posiada rozpiętość 2,25 m ,długość 2,11 m plus kołpak 15 cm.

Dodatkowo posiada generatory siły bocznej,kompletną galanterię.Jako że to mój trzeci model z Pilota składanie pójdzie w ciemno,trochę zajmie wklejenie firewalla.Wyposażenie to sprawdzony zestaw z mojego Yaka 54.

Postaram się zamieścić tu relację ze składania do oblotu włącznie.

 

Dodatkowym fajnym akcentem jest to, iż równocześnie ze mną kolega zakupił identyczną Extrę tylko w wersji 30 cm, 1850 mm. rozpiętości i pewnie pochwali się tu w temacie-Kazek dajesz !

Kilka fotek na początek po otwarciu kartonów :D

 

 

 

kw1v.jpg

 

w69n.jpg

 

m7dq.jpg

 

0bqe.jpg

 

o9da.jpg

 

wjkt.jpg

 

zwbr.jpg

 

zzaw.jpg

 

k36v.jpg

 

bgnq.jpg

 

acf0.jpg

 

7ku2.jpg

 

m3s5.jpg

 

h94v.jpg

 

si9n.jpg

 

2dys.jpg

 

0kfm.jpg

 

mvmx.jpg

 

4bmk.jpg

 

5acd.jpg

 

5flj.jpg

 

 

Jednocześnie zachęcam do przemyślenia mojej propozycji odnośnie mojego Yaczka :)

http://allegro.pl/sh...item=3517458470

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał, ten ster kierunku :o . Mam nadzieję, że nie ma folii takiej jak GW/Axar. Gratuluję i czekam na relację :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Że co za mały?? ;) ,Robert wystarczy...

Folia na razie jest ok i podejrzewam iż będzie dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na filmiku model wydaje się być bardzo mocno przeważny na tył , jak byś wyważył tak yaczka to też by tak latał . aczkolwiek extra ładniutka , czekam na ważenie przed lotem , jak by tak wyszło około 7 kg to by było super .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yaczek też fajnie lata,wisi ..aczkolwiek u mnie cały czas nauka,nauka.. :)

Wg mnie nierealne jest 7 kg .Yak wyszedł 7.8 kg do lotu i będę szczęśliwy jak z Extrą nie przekroczę 8 kg do lotu choćby dlatego że jest większa i automatycznie cięższa ,chociaż....kto wie ,sama rura skrzydeł jest lżejsza o ok 70 g ,podwozie tez sporo lżejsze.

Nie chcę jednak rzucać słów na wiatr ,mam wagę będę pisał co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na filmiku mamy 40% extrę więc lata troszeczkę inaczej niż 30%. tak czy siak, model zajebisty - gratuluję i czekam na kolejne foty z budowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak,tak na filmiku jest Extra 3,1m i na pewno lata inaczej jak 2,20 m,jednak mam nadzieję iż w mniejszej też jest potencjał..wszak pilot decyduje o wszystkim :) (mnie jeszcze sporo brakuje..)

Z ciekawości poważyłem wszystkie elementy i przedstawia się to następująco -

-kompletne podwozie przednie i tylne (koła ,owiewki,ośki,osłonki przykadłubowe) 524 g

-generatory boczne 64g

-kołpak 80 g

-wszystkie akcesoria 200 g

-kompletny kadłub z rurami i statecznikami ,wręgą silnikową 2874g

-skrzydła 1300 g

w sumie daje masę 5,042 g. czy dużo/mało ? na daną chwilę ok.

Na pewno ucieknę masy, z kółek fabrycznych,generatory pewnie będą zakładane okazyjnie.

 

Składanie modelu intensywnie zacznie się od przyszłego tygodnia ze względu na to iż Yak musi zaliczyć jeszcze piknik (zależnie od pogody)w Raciborzu a jest dawcą organów ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 kg to na pewno nie jest dobry wynik , gotowa do lotu znacznie może przekroczyć 8 kg , co nie znaczy że bedzie latała źle , ale silnik już bedzie miał co robić i może być troche za słaby , prototypowa extra z Krilla ma chyba coś około 2,3m i waży ponad 9 kg , pewnie widziałeś w Znojmo jak w przerwach latał nią Martin Pasacek , nie było widać w locie tej wagi . Chyba była na MVVS 58

 

https://www.youtube....d&v=TOz55qf2liM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby przekroczyć 8kg z paliwem musiałby wrzucić do niej tłumik typu canister i zalać 750 ml paliwa. Wg mnie bardzo dobra waga bo co Ci dojdzie? ~1500g silnik z pittsem, 3 baterie jakieś 300g, serwa i regulator jakieś 400g? i 550 ml paliwa jakieś ~ 500g i niech będzie, że jakieś duperele ważące 200g - mi nie wyszło ponad 8 kg :) . Zresztą co za różnica czy będzie ważyła z paliwem 7,8 kg czy 8,3 kg? :) Zawsze bawi mnie to podejście do wagi jako wyznacznika tego czy model jest dobry czy nie i czy nadaje się do 3D :) Składaj spokojnie model i nie zawracaj sobie głowy wagą :) Wrzuć wyposażenie tak, żeby była wyważona lekko na tył i będzie cacy. Modelik masz naprawdę zajebisty - trzymam kciuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby przekroczyć 8kg z paliwem musiałby wrzucić do niej tłumik typu canister i zalać 750 ml paliwa.

 

dołóż do swoich bardzo optymistycznych wyliczeń jeszcze śmigło i już jest powyżej 8 KG :) , po drugie Rafał pytał o wagę , więc raczej ma to dla niego znaczenie , poczekamy , "poważymy" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmigło mieści się w "duperelach" na które dałem 200g - chociaż przyznam, że to istotny duperel (właściwie nie powinienem klasyfikować go w tej grupie) ważący ok 150g ale nie chciało mi się już wymieniać i dodawać. Teraz w "duperelach pozostaje nam 50g i nadal się mieścimy w 8 kg :)))) Możemy nawet dodać jeszcze z 50 g. innych dupereli i nadal się zmieścimy :))) Moje wyliczenie było całkowicie realne - cóż pożyjemy zobaczymy i może się przekonamy, jeżeli oczywiście Rafał zważy swoją Extrę i przedstawi nam wyniki pomiarów jej otyłości :)))) Jeżeli nie będę miał racji to obiecuję, że posypię sobie głowę popiołem i dołożę do swojego własnego modelu 100g ołowiu jako kara za pisanie bzdur :)))

 

Aha i jeszcze jedno: w moim 8,6 kg modelu silnik DLE 55 na śmigle 23x8 radzi sobie bardzo dobrze od samego startu :))) Z zawisu wyrywa go z miejsca bardzo szybko i sprawnie (nawet przy pełnym zbiorniku). Zgodzę się, że 50cc mógłby mieć tu trochę problemu, ale nie 55cc - z tego co wiem Rafał w swoim Yaku miał właśnie taki silnik.

 

A tak odchodząc od tematu wagi, bardzo mi się podobają stery w tej extrze - fajny (duży) ster kierunku, powiększone lotki i stery wysokości w porównaniu do innych 30% modeli akrobacyjnych PilotaRC. Będzie z tego naprawdę fajne latadło. Rafał, odbiór osobisty był konieczny? Próbowałem zamówić tą extrę przez www, ale opcji wysyłki do Polski - brak :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh,luzik chłopaki :) .Temat ma budzić emocje ale raczej pozytywne,w przyszłości być może komuś się przyda..

Dość ostrożny jestem w ostatecznych stwierdzeniach wagi ,na końcu i tak wyjdzie co ma wyjść ;)

Staram się robić modele raczej czysto i lekko patrząc na gramy ale się o każdy nie będę zabijał.

Wg moich skromnych obliczeń realne jest 7,999 g ;) ale jak przekroczę to się nie pochlastam.Nie latam zawodniczo,bardziej freestylowo ,amatorsko więc będzie dobrze na pewno.

W DLE 55 wierzę -Yakiem tarmosił zdrowo ,z zawisu bezproblemowo ale pojawiła się nowa koncepcja napędu..w zasadzie też DLE ale 55 RA -

http://store.hobby-c...offs-p-269.html ,ma ktoś ?,opinie ? -rewelacja jeśli chodzi o umieszczenie wydechu ,nie trzeba masakrować owiewki -biorę ostro pod uwagę.

 

Piotrek ,ja pojechałem osobiście bo byliśmy w dwóch więc paliwo wyszło tanio -250 km w jedną stronę.

Nie wiem jak z wysyłką,ja chciałem widzieć co biorę . Naprawdę polecam odbiór osobisty...

 

Powoli zaczęło się "grzebanie' przy modelu..matowienie dżwigni i wklejanie .Jak zwykle wszystko pasuje idealnie .

Pracę przerwała żonka donosząc kawkę.. :D

 

edit. Darkarll oglądałem tą Extrę 2,3 w Znojmo,fajna !. Rozmawiałem z babeczką ale mówiła że to prototyp,na razie nie na sprzedaż.Kazała śledzić ich strone bo ma się niebawem pojawić,ale pewnie cena będzie odpowiednia... :o

 

btd4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał, temat budzi tylko i wyłącznie pozytywne emocje i napewno się przyda bo jeżeli zdecyduje się kiedyś na kolejny model 30% to będzie nim ta właśnie extra :) A co do wymiany poglądów o wadze to daleka była od złych emocji więc bez obawy - nie pokłócimy się tylko dlatego, że mamy różne zdania na pewne tematy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko :) .

Oczywiście zachęcam wszystkich do pisania spostrzeżeń ,sugestii,krytyki -chłonę wszystko co ma sens.

Jak na razie moim obawom podlega jedynie sprawa wyważenia.Naprawdę kadłub jest długi -211 cm i ciekawi mnie czy będę musiał pakować wszystko na "ryj" .Tradycyjnie planuję środek na rurze skrzydeł,potem docelowo lekko przeważenie na tył i jazda .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co z tą wagą tak się szczypać. Te parę gram możne mieć znaczenie np. przy szybowcu (wiem z autopsji) ale nie w takim modelu z takim silnikiem. Ja swojego Su 26M starałem się robić naprawdę lekko bez żadnych zbędnych dupereli i do lotu z paliwem wyszedł 8090g i jakoś nie zauważyłem różnicy na gorszą w porównaniu do Extry 260, która ważyła 500 g mniej, a naprawdę mocy mu nie brakowało. Zresztą w czasie lotu będzie coraz lżejsza wraz z ubywającym paliwem w baku więc spokojnie zejdzie poniżej 8kg :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał, od żony dostałeś chyba też te wysokospecjalistyczne narzędzia modelarskie leżące pod nożem introligatorskim :D :D :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wyważenia - ciężka sprawa i indywidualna, chyba nie ma na to recepty innej niż złożenie całego modelu na gotowo oczywiście bez baterii i wtedy dopiero znalezienia punktu gdzie powinny się znaleźć na stałe - warto o tym pamiętać, żeby nie robić zbędnych dziur w modelu. W jednym z moich modeli przy zastosowaniu canistra i kołpaka śmigła tak dociążyło przód, że wszystkie 3 baterie musiały wylądować aż za serwem kierunku na dorobionej półce

post-9404-0-37869600-1378914064.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oblot Michał ? A jak,wszystko już z Yaka wydarte bo się sprzedał :P więc codziennie po trochu do przodu.

Myślę że w któryś ładny początkowy dzień pażdziernika Extra oderwie koła od lotniska .

Niestety piknik w Raciborzu odpada bo czym ? no chyba jedynie Virusem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.