paytoread Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Jeżeli Ci się nie spieszy to nie więcej jak 0.5A. Na dwuprzewodowym masz napięcie całościowe, na 4ro złącze balansera. Ładowarka dzięki temu kontroluje napięcia każdej celi tak, by któraś nie była przeładowana / niedoładowawa (gdy napięcie całościowe będzie ok). Na pakiecie powinieneś mieć nalepkę jakim prądem ładować wyrażoną w "C". Podłączyć musisz oba kable i prądowe i balansera. Ok dzięki, czyli wszystko powinno wyglądać tak jak na zdjęciu na stronie 6tej tutaj: http://www.heli-team.pl/zasobnik/ladowarki/Imax_B6_Instrukcja.pdf , tak? Podłączam zarówno bananaki do kabli prądowych i 4 przewodowy kabel do balansera. Zgadza się? A sprawa prądu do ładowania to na pakiecie mam zaznaczone: Charge - 5 ale pomimo ponownego przeczytania poradnika "od czego zacząć" na forum wciąż nie do końca rozumiem jakim natężeniem ją ładować. Ogólną zasadę rozumiem - jeśli mam czas to ładuję baterię na jak najniższym natężeniu np. 0.5A bo to wydłuża jej żywotność. Jeśli chcę ją szybko naładować ładuję na większym natężeniu ale skracam jej życie. Jak tu zachować jakiś balans? 2.0A jest sensownym rozwiązaniem? I jak długo mniej więcej może ładować się ta bateria na natężeniu 0.5A? I skąd będę wiedział, że jest naładowana? ;-)
idfx Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Dobrze rozumiesz. Ładowarka Ci powie kiedy zrobiłą swoją robotę, jeśli chcesz się upewnić to zmierz napięcia cel na tym złączu 4ro przewodowym. Każde ma mieć około 4.20 V.
paytoread Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Ok super. Jednakże wciąż mam problem, że po podłączeniu pakietu do maszyny i włączeniu aparatury wszystko piszczy, a potem silnik niezależnie od aparatury rozkręca się na maksa i zupełnie nie daje się go kontrolować. Dodam od razu, że regulacja ciągu jest podłączona do odpowiedniego kanału, bo pozostałymi drążkami steruję wszystkimi statecznikami. Może mam coś nie tak poustawiane w aparaturze Turnigy 9x? Wybrałem w ustawieniach mode 2 i w sumie na tym skończyło się ustawianie przeze mnie tego sprzętu.
idfx Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Czy zbindowałeś aparaturę z odbiornikiem ? Czy serwa działają itp. ?
paytoread Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Nie umialem zbindowac. Chyba brakowało mi 1 kabla w zestawie żeby podłączyć akumulator do odbiornika, przez co nie był on zasilany. Ale odbiornik był w zestawie z nadajnikiem i przyjechał jak się okazało juz zbindowany i wszystkie serwa zachowują się tak jak zachowywać się powinny i mogę nimi sterować bez problemu. Jedyny kłopot to właśnie regulacja ciągu :/
idfx Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Brakowało Ci "kabla by podłączyć akumulator do odbiornika", ale wszystko działa ... Już zgłupiałem. Ok, załóżmy, że udało się to jakoś połączyć i serwa działają. Pod który kanał odbiornika podłączyłeś kabelek z regulatora (to ten brakujący "kabel" z akumulatora do odbiornika) ?
paytoread Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Właśnie sam jestem zaskoczony i zupełnie tego nie rozumiem. Jedyne rzeczy podłączone do odbiornika to 4 kable do pierwszych 4 kanałów - 3 do regulacji serw, 1 do regulacji siły ciągu idący (chyba?) bezpośrednio do silnika. Szczerze dokładnie nie wiem jak to wygląda w 100% w środku, bo zamówiłem wersję ARTF gdzie cały kadłub był sklejony z zamontowanym silnikiem i regulatorem. Zrobiłem zdjęcie jak to wygląda w środku i może faktycznie brakuje jakiegoś kabla który powinien być podłączony do kanału 9 - tj. do Battery ale zupełnie nie wiem skąd mam wytrzasnąć taki kabel bo w środku modelu niczego takiego nie było?? (powinien iść bezpośrednio od regulatora ESC?) A może wszystko jest poprawnie podłączone?
idfx Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 "Batt" masz do bindowania, zapomnij o tym. Kabelek z regulatora dołącz do kanału 3ciego. 1
paytoread Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 Ponieważ kadłub modelu był wyjściowo sklejony, nie mam dostępu do wnętrza żeby zobaczyć dokładnie jak przebiegają kable od regulatora :-( Z tego co zaobserwowałem w środku to 3 kable idą do serw, a jeden kabel, który mam podłączony do Kanału 3go, idzie do regulatora ESC (do którego mam też podłączony z tej samej strony pakiet, a z drugiej strony regulatora wychodzą 3 kable - które pewnie? idą do silnika?). To by się zgadzało?
Wojtek Sz Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Spróbuj zmienić rewers na kanale 3. 2
PK999 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Paytoread - ciekawy problem z tym silnikiem. Rewers nic nie da - regulator nie włączyłby silnika gdyby nie było odpowiedniego położenia drążka. A tu jak włącza i nie można regulować obrotów to jest coś nie tak. Możliwe, że z ustawieniami aparatury. Wejdź w ustawienia i DISPLAY gdzie masz pokazane słupki poszczególnych kanałów. Poruszaj drążkiem przepustnicy i zobacz co tam się dzieje. Jeśli wszystko działa i stery chodzą płynnie za drążkiem a silnik nie to zamień miejscami np. wtyczki z kanałów 3 i 4. Wtedy silnik będziesz miał w lewej ręce w poziomie, tam gdzie kierunek a serwo kierunku tam gdzie przepustnice. Wyeliminujesz tym sobie możliwe problemy z elektroniką. Powiedz co się dzieje z silnikiem i serwem kierunku jak zrobisz taki manewr.
paytoread Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 Hej @PK999 miałeś rację. Okazało się że błąd jest w ustawieniach Aparatury. Pomimo wybrania przeze mnie MODE 2 + reverse, aparatura przy wychyleniu drążka prędkości maksymalnie na dół (czyli teoretycznie na pozycję "0") ma maksymalny ciąg, a pozycja "0" zamiast na dole jest po wyprostowaniu drążka i ustawieniu go na środek. Jak to zmienić?
Pietuh Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 cyt:" że po podłączeniu pakietu do maszyny i włączeniu aparatury wszystko piszczy" Podłączamy odwrotnie czyli najpierw aparatura, potem pakiet. Przy zmianie rewersu na kanale 3 uważaj bo model może niespodziewanie polecieć Jeżeli to wina rewersu to podłączając pakiet miałeś regulator w fazie programowania i obawiam się, że zmieniłeś ustawienia fabryczne.
PK999 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 aparatura przy wychyleniu drążka prędkości maksymalnie na dół (czyli teoretycznie na pozycję "0") ma maksymalny ciąg, a pozycja "0" zamiast na dole jest po wyprostowaniu drążka i ustawieniu go na środek. Chyba błednie coś rozumiesz. Przy ruszaniu drążkiem masz mieć zero na środku a w jedną i drugą stronę masz maks. wychylenia. Czyli tak jak opisujesz jest ok. W takim wypadku ustaw ten rewers na throttle ale przy wyłączonym modelu. Daj gaz na max od siebie. Włącz model i po pierwszym piknięciu silnika ściągnij gaz na minimum. Tak ustawisz skok drążka aby regulator wiedział o co chodzi i wszystko powinno działać. Tak jak pisze poprzednik - najpierw włączaj nadajnik, na nim ustawiaj gaz na "0" dopiero później podłączaj zasilanie modelu. 1
Francka Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Nie umialem zbindowac. Chyba brakowało mi 1 kabla w zestawie żeby podłączyć akumulator do odbiornika, przez co nie był on zasilany. Ale odbiornik był w zestawie z nadajnikiem i przyjechał jak się okazało juz zbindowany i wszystkie serwa zachowują się tak jak zachowywać się powinny i mogę nimi sterować bez problemu. Jedyny kłopot to właśnie regulacja ciągu :/ 1 Do bindowania jest potrzebny tylko regulator z zasilaniem , odbiornik i zworka bindująca. (e.w)zasilanie odbiornika z bateri 4,8 V - 6Vmax 2 Jak działają serwa zgodnie z drążkami aparatury to jest zbindowane . 3 Kwestia regulatora 3 kanał gaz minimum i dodając gazu zwiększamy obroty jeżeli jest inaczej , sprawdzamy rewers i ustawiamy max zakres obrotów jak opisali koledzy. (gaz max zał nadajnik - odbiornik słyszymy Bip ,Bip ,Bip chwila ciszy zmniejszamy gaz na minimum Bip ,rozłączamy odbiornik i nadajnik . Załączamy nadajnik , odbiornik i gaz powinien działać. Prawdopodobnie podczas zmiany na mode 2 nadajnik pyta czy ustawić rewers i wtedy ci przełączyło gaz max na dole gaz minim na górze i cały problem. 1
paytoread Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 Kurcze przesyłam Wam obraz tego co widać po uruchomieniu Display w aparaturze. Wszystkie drążki są domyślnie w pozycji "0". Chyba nie do końca umiem wyregulować moją aparaturę tą opcją włączania jej z gazem na MAX. Zrobiłem zdjęcie tego co wydaje mi się być błędne w ustawieniach mojej aparatury. (PS. Czy nie wystarczy po prostu zmienić rewersu faktycznie?? Czy gdy drążek na dole, funkcja THROTTLE w Display nie powinna być na środku? a nie wychylona maksymalnie w lewo/prawo??) EDIT: Faktycznie chodziło o rewers! Ustawiłem jeszcze raz od początku MODE 2 i przy jego wyborze pytało o rewers i tym razem nie zaakceptowałem tego i wszystko chodzi jak powinno Model oficjalnie uznaję za gotowy do latania Tylko muszę jeszcze naładować akumulatory i wyregulować stateczniki na bowdenach Dzięki wielkie Panowie za pomoc!
PK999 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 (PS. Czy nie wystarczy po prostu zmienić rewersu faktycznie?? Czy gdy drążek na dole, funkcja THROTTLE w Display nie powinna być na środku? a nie wychylona maksymalnie w lewo/prawo??) Wszystko jest ok. Włącz w końcu ten rewers (teraz masz gaz odwrotnie), ustaw regulator tak opisano wcześniej i już. 1
paytoread Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 Wszystko jest ok. Włącz w końcu ten rewers (teraz masz gaz odwrotnie), ustaw regulator tak opisano wcześniej i już. Dzięki PK999 ciut wyżej edytowałem mojego posta, że faktycznie zmiana rewersu pomogła EDIT:Faktycznie chodziło o rewers! Ustawiłem jeszcze raz od początku MODE 2 i przy jego wyborze pytało o rewers i tym razem nie zaakceptowałem tego i wszystko chodzi jak powinno Model oficjalnie uznaję za gotowy do latania Tylko muszę jeszcze naładować akumulatory i wyregulować stateczniki na bowdenach Dzięki wielkie Panowie za pomoc! OSTATNIA SPRAWA! Do samolotu kupiłem ciut większe śmigło 5,5x5 które umieściłem na piaście, ale po wyregulowaniu wreszcie rewersu okazało się, że śmigło musi być ewidentnie innoskrętne, bo samolot zamiast być popychany do przodu, jest ciągnięty śmigłem do tyłu. Poradźcie mi jakie śmigło powinienem kupić w tej sytuacji, żebym nie popełnić znowu tego samego błędu? Lewo/Prawo-skrętne?
PK999 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Poradźcie mi jakie śmigło powinienem kupić w tej sytuacji, żebym nie popełnić znowu tego samego błędu? Lewo/Prawo-skrętne? Mozesz oczywiście kupić inne śmigło ale zdecydowanie prościej i szybciej będzie jak odwrócisz to śmigło co masz oznaczeniami do kierunku lotu i zamienisz ze sobą dwa, obojętnie które przewody między silnikiem a regulatorem. Zmienisz tak kierunek obrotów i będziesz miał ciąg do przodu. 1
paytoread Opublikowano 3 Października 2013 Autor Opublikowano 3 Października 2013 Mozesz oczywiście kupić inne śmigło ale zdecydowanie prościej i szybciej będzie jak odwrócisz to śmigło co masz oznaczeniami do kierunku lotu i zamienisz ze sobą dwa, obojętnie które przewody między silnikiem a regulatorem. Zmienisz tak kierunek obrotów i będziesz miał ciąg do przodu. Yhm, dzięki za poradę Też właśnie o tym myślałem, przecież to jest prąd stały, więc wystarczy zamienić przewody na miejsca i silnik będzie kręcił się w drugą stronę. Tylko znów wychodzi moj brak wiedzy elektronicznej. Weźmy na przykład zdjęcie - Z jednej strony mam czerwony i czarny kabel (zasilające regulator z pakietu) i kabel który idzie do odbiornika. Tych nie ruszam, zgadza się? Z drugiej wychodzą 3 kable, które doprowadzają prąd do silnika - tylko z tego co widzę, są tam aż 3 kable. - Tutaj mam zamienić na miejsca 2 dowolne kable? Na przykład 2 skrajne, a środkowy zostawić na miejscu?
Rekomendowane odpowiedzi