Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli przykręciłeś podwozie na małe wkręty to nie tędy droga. Ja przykręciłem w nowej Extrze na M3 z nakrętkami kłowymi a jak wiadomo te drugie mają dość dużą powierzchnię styku.

 Na normalnego harriera powinny pomóc skrzydła V2, zobaczymy co Marcin napisze  po kolejnych próbach. Tu może mieć znaczenie kwestia opływów kadłub-skrzydła, rozkład mas itp. Ciekawe jak by wyszedł harrier na klapolotkach zmiksowanych z wysokością.

Żyletka w nowej Extrze z tego co pisał Marcin też wymaga większej prędkości lub zapewne większego wychylenia SK. Miejsce na generatory w v2 znajdzie się na pewno. Jako że nie były one przewidziane w zestawach będą do wykonania we własnym zakresie lub będę dorzucał do zestawów kawałki hipsu z którego każdy wytnie sobie je sam.

 Dzięki Panowie za uwagi.

 

Edit: Pierwsze znaczące zmiany w kadłubie. Wywaliłem około 120cm2 balsosklejki na korzyść balsy 3mm (zielone elementy). 120cm2 to w sumie nie dużo jak by mogło się wydawać ale biorąc pod uwagę że 3cm2 ważą 1g to nie trudno przeliczyć ile zostało usunięte. Elementy czerwone to też balsa 3mm. Niebieskie -balsosklejka która będzie miała inne , większe niektóre ażurowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro potestuję inne śmigła, mam w domu APC 11x4,7 i 12x6SF, według danych silnika powinien spokojnie pociągnąć.

Zobaczymy jak to się przełoży na ciąg i ogólną charakterystykę.

Generatory już wyciąłem, dostałem od Andrzeja (Kicior) kawałek jakiegoś tworzywa, lekkie i sztywne i wymyśliłem aby nic w konstrukcji nie wiercić, że przykleję na tasmę dwustronnie przyklejalną do końcówek skrzydeł, powinno wytrzymać, zobaczymy, jeśli nie będę zadowolony bez problemu można odmontować, a jeśli będzie OK pomyśleć o jakimś stałym rozwiązaniu.

A co do podwozia to jeszcze raz podkreslam w mojej wersji V2 sprawia bardzo solidne wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, numer z przyklejaniem na dwustronną taśmę nie przejdzie w przypadku Solarfilmu Lite, nawet  możesz nie próbować. Zrób tak jak pisałem wcześniej lub przykręć bezpośrenio do żebra na 4 małe wkręty w okolicach dźwigara, natarcia i spływu. Zrób najpierw otwory w winglecie, dołóż do końcówki skrzydła, zrób otworki w żeberku, zalej je CA- koniecznie rzadkim a potem w nie wkręć wkręty. To będzie najlepsze rozwiązanie. Najlepszym miejscem w okolicach dźwigara będzie punkt styku dźwigarków pomocniczych 6x3 z dźwigarem głównym, tam to można nawet gwoździe wbijać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam dobrą taśmę :)

Jeszcze jedno, a`propos tego co na poprzedniej stronie napisał Andrzej, ja zauważyłem odwrotną tendencję, wraz z przesuwaniem baterii ku tyłowi (aczkolwiek niewiele) tendencja do machania skrzydłami w harrierze się zmniejszała.

Trzeba co podkreślam brać też pod uwagę czynnik ludzki, czyli moje przyzwyczajenia i nawyki, emocje i oswajanie sie z modelem, dlatego też co podkresliłem to dopiero wstępne wnioski.

Ale oblot modelu, który generalnie nie sprawia kłopotów i niespodzianek i bardzo przyjaźnie się prowadzi to duża przyjemność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, solarfilm jest klejony na zakładkę a same zakładki zgrzewane wysoką temperaturą (140st) czego producent wprawdzie nie zaleca ale chyba sam nie wie że to najlepsza temp. na trwałe sklejenie/zgrzanie folii. Dlatego też lepiej wywierć otwory  niż odrywaj folię bo jak ją oderwiesz to będzie efekt domina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze jedno, a`propos tego co na poprzedniej stronie napisał Andrzej, ja zauważyłem odwrotną tendencję, wraz z przesuwaniem baterii ku tyłowi (aczkolwiek niewiele) tendencja do machania skrzydłami w harrierze się zmniejszała.

 

 

super!wynika z tego iż przeprojektowanie skrzydeł przyczyniło się do poprawy lotu w przeciągnięciu  :) .

 

P.S. Sławku czy ten kadłub który mi dałeś razem z Extrą jest taki sam jak w V2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy Extry 1250- sklejkę wyrzuciłem gdzie tylko się dało, przerobienie dołu kadłuba z listew na pręty węglowe zajęło mi prawie 5 godzin. Dolną część wręg trzeba było narysować praktycznie od nowa. Kolor czerwony na screenie- balsa 3mm, niebieski -balsosklejka 3mm ( więcej balsosklejki nie przewiduję w całym modelu) Teraz czeka mnie odchudzanie usterzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zakończenie a właściwie półka na podwozie jest z balsosklejki a to jakiś 1g więc musi zostać. W screenie w zasadzie brakuje wzmocnień ze sklejko brzozówki 0.8 i elementów węglowych. Spodziewam się znacznego obniżenia wagi gotowego kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie, ładnie. Ja wkręciłem w końcówki skrzydeł małej extry generatorki. Byłem na łące przed godziną, ale taka szarość, mgła i wilgoć, że na parę metrów wszystko sie zlewa.

Poleciałem Boomem by rozgrzać palce, ale totalnie nic nie widać i wróciłem. Jeśli się przejaśni podjadę znowu, ale prognozy są słabe, ma padać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie, ładnie. Ja wkręciłem w końcówki skrzydeł małej extry generatorki. Byłem na łące przed godziną, ale taka szarość, mgła i wilgoć, że na parę metrów wszystko sie zlewa.

Poleciałem Boomem by rozgrzać palce, ale totalnie nic nie widać i wróciłem. Jeśli się przejaśni podjadę znowu, ale prognozy są słabe, ma padać.

Kiepskawo.

 

Edit: wyrzuciłem kolejne sklejkowe elementy,  tym razem z pokrywy kadłuba. Skróciłem też wytłoczkę kabiny rezygnując z jej przedniej części i zastępując ją balsą 1,5mm. Będzie taniej, lżej i łatwiej do wykonania.  Pomarańczowy-pokrycie z balsy 1,5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.