Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy - okej.. Już wystarczy.. ;) Ponieważ jest to post poświęcony modelowi Stearman z Hobby King - niech tak pozostanie.. I żeby nie być gołoslownym - zamieszczam część relacji i krótki opis zestawu tuż po rozpakowaniu.. A więc zaczynam:

 

PT-17 Stearman z Hobby King - materiał styropian. Zasilanie - pakiet 4S, od 2200 do 2650 mAh, napęd stanowi silnik outrunner 850KV współpracujący z regulatorem 40A. Serwa 9 gram - przypominają HXT, SG, czy Turnigy.. Waga do lotu - podają 1650g co jest chyba fikcją, bo model jest sam w sobie dośc ciężkawy. Zważę go jutro i ujawnię jego wagę..

 

- Model przychodzi w opakowaniu według standardów Hobby Kilng. Paczka niepozorna, szara, ale dobrze zabezpieczona:

oayz.jpg

 

Po otworzeniu kartonu rzuca się w oczy instrukcja montażu, która jest rzadkością w modelach z HK, oraz przepiękne żółte i niebieskie części modelu ;)

px5w.jpg

 

A tutaj cala zawartość kartonu:

6e73.jpg

 

KADŁUB:

- Wykonany z jakością modeli piankowych, ładnie pomalowany i nie budzi większych zastrzeżeń. Miejsca podpórek skrzydła oznzczone alfabetycznie, aby wykluczyć możliwość pomyłki przy montażu:

vaaa.jpg

7ro8.jpg

 

- Dość obszerne miejsce na akumulator, oraz mnóstwo miejsca dla odbiornika i przewodów. Regulator o nazwie "Sky Walker" 40A dla pakietów 2-4S znajduje się pod skrzynką na pakiet.

o3aw.jpg

hu5r.jpg

 

- Miłe wrażenie robi imitacja silnika gwiazdowego.. To chyba jeden z podstawowych uroków tego modelu :)

049h.jpg

 

- Aby dostać się do silnika, konieczne jest odkręcenie imitacji silnika wraz z przednią częścią kadłuba.

8xth.jpg

0jdf.jpg

 

- po demontażu imitacji silnika możemy dostać się do jednostki napędowej którą stanowi silnik 3F outrunner 85KV

uamz.jpg

 

PODWOZIE:

- Same golenie wykonane są bardzo solidnie (pręt 4mm), a owiewki to plastik, dobrej jakości i ładnie spasowane. Ogólnie wygląd na 5+. Koła także dobrane "makietowe" z rowkami wzdłużnymi - jak na samolot przystało ;)

e3rt.jpg

 

- bardzo zmyślne mocowanie podwozia. Montaż zajmuje chwilę..

8ljy.jpg

qrl5.jpg

dvzo.jpg

4ojq.jpg

ylv5.jpg

 

SKRZYDŁA I STATECZNIK

- Tutaj jak wspomniałem troszkę wcześniej - zaskoczylo mnie wzmocnienie w formie dźwigarków zatopionych w fazie wtryskiwania do formy. Przynajmniej Chińczycy postarali się o wzmocnienie konstrukcji. Dla przykladu skrzydło. W widocznych rowkach można zauważyć dźwigarki z pręta, a własciwie płaskownika z włókna szklanego:

urgn.jpg

i265.jpg

 

- Statecznik poziomy posiada także wzmocnienie w postaci dźwigara. Tutaj jednak Chiński producent nie pożałował i dał węgiel :)

jmlh.jpg

5d8m.jpg

 

- Cały montaż nie zajął dłużej jak dwie godziny wliczając montaż dźwigni powierzchni sterowych, spasowanie elementów i przyklejenie rozpórek skrzydeł. Wszystko jest zrobione tak, żeby skrócić do minimum czas potrzebny do montażu. Oczywiście należy wspomnieć o innych detalach takich jak klej, (tragedia - nadaje się w kosz. On nigdy nie zasycha), figurki pilotów (chyba odlane z gipsu, bo ważą dużo za dużo.. :D ).

Ogólnie model po montażu robi pozytywne wrażenie. Mnie się bardzo podoba..

89va.jpg

hyk7.jpg

 

Pozostało jeszcze wykonać odciągi skrzydeł (walory czysto wizualne a nie wytrzymalościowe) i przygotować model do oblotu...

Jak tylko przyjdzie pakiet i bedzie trochę pogody - wykonam oblot i pociągnę dalej ten wątek. Póki co - CDN... :D

Opublikowano

W obu moich chińczykach, czyli i stingerze i mustangu instrukcja była :)

Model prezentuje się ładnie, bardzo jestem ciekaw jak lata.

Czekam na dalsze relacje.

Opublikowano

Dokładnie przed oblotem sprawdź dobrze wyważenie modelu, w tym typie modelu jest często b.zwodnicze (za ciężki na tył), ja zrobiłem do tego nawet specjalny "pomocnik".

Opublikowano

Dzięki za info Piotrze. A jak przypada SC u Ciebie..?

U mnie w E-Flite piszą 82-95mm od przedniej krawędzi górnego skrzydła. Ale i tak musiałem doważyć przód (mimo że zastosowałem ciężki silnik i ciężkie baterie LiFe) , żeby nie "darł mi pyska do góry" :)

Opublikowano

Można uznać, że model już skończony.. ;) Odciągi zamontowane, skrzydła wklejone (model w tym momencie jest nierozbieralny).

 

lbh6.jpg

 

qm5z.jpg

 

x986.jpg

2fbb.jpg

 

 

... Teraz pozostaje oblot..

Opublikowano

Czy miejsca montażu podpórek skrzydła są jakoś wzmocnione? Jak montowane są podpórki? Wklejane w gniazda widoczne na zdjęciu?

A jak rozwiązano demontaż skrzydła w modelu? Oczywiście zanim zamontowałeś odciągi?

Opublikowano

Cześć Maćku.

 

Rozpórki są montowane dokładnie tak jak przedstawia zdjęcie, czyli wpuszczane i wklejane. Demontaż odbywa się jedynie poprzez odkręcenie rozpórek (widoczne na zdjęciach łączenia) i odkręcenie dolnego płata od kadłuba.. Dość kłopotliwa sprawa z demontażem..

Opublikowano

No.. I dziś nastąpił oblot.. Krótka relacja i spostrzeżenia:

- Model latał z pakietem Zippy 2450mAh, 4S, 35C i po serii 4 lotów (po około 2-3 min każdy) - miał w sobie jeszcze 3,94v/cela. Wynik dobry.. :) Niestety pakiecik Zippy okazał się za lekki i trzeba było model doważyć (jutro podam wagę "ciężarka" i wagę modelu do lotu). Wobec tego - aż się prosi o pakiet 3000mAh..

- Śmigło 12x6 z zestawu jest warte tyle, co jego waga ;) Nie da się go wyważyć, gdyż rożnica masy łopat jest ogromna.. Ratowałem się przyklejaniem izolacji, gdyż nie miałem innego śmigła a skręcało mnie żeby model oblatać..

- Model ma tendencję do zadzierania do góry przy dodaniu gazu - i tutaj koniecznie musze pokombinować ze skłonem silnika.

- Niestety - duży moment od smigła powoduje, że model ucieka w lewo i tutaj także trzeba pokombinować z wykłonem, ale już na porządnym śmigle - aby nie cudować więcej.

- Po kilu lotach wiem, że model lubi być doważony.. Mocno. SC u mnie przypada około 1 cm przed krawędzią natarcia dolnego skrzydła.

- Po ujęciu gazu - baaajka.. :) Leci idealnie.. :) To jeden z tych modeli, co nie czujesz strachu przed oblotem, bo w myśl utartej zasady - co ładnie wygląda - to i ładnie lata.. :D

- Lądawanie - dziecinnie proste.. Na ujętym całkowicie gazie szybuje sobie dość fajnie, a sama faza wytrzymania i przyziemienia za każdym razem wychodzi idealnie. Model nie ma tendencji do kangurzenia, uciekania po lądowaniu, itp.. Nie ma też napadów w stylu przechylania na skrzydlo, co kończy się często przytarciem końcówki skrzydła..

- Model do spokojnego latania wymaga małych wychyleń.. Bardzo malych..

 

Poniżej zdjęcia. Wykonane są przez kolegę, który jak widać nie bardzo opanował sztukę posługiwania się aparatem.. ;) Za jakość zdjęć przepraszam..

 

5ooh.jpg

jrub.jpg

g690.jpg

eh95.jpg

t7dc.jpg

on38.jpg

 

Ogólnie - wykonam jeszcze próby ze sklonem i wykłonem silnika z nowym smigłem (Mastera Airscrew 12x6, albo APC 12x6).

 

To fajny samolocik dla kogoś, kto już troszkę latał.

Opublikowano

Model nie dość, że fajny, bo dwupłat, to jeszcze bardzo ładny.

 

Bartek, czyżbyście latali w Masłowie? Poszukuję właśnie takiego miejsca do oblotów Corsaira: długo, szeroko, płasko, równo. Bajka.

Jeśli tak jest to napisz jak jest ze wstępem na płytę lotniska.

Przyjechałbym na oblot specjalnie z Radomia, tym bardziej, że Kielce to moje rodzinne miasto. :) I rodzinkę się odwiedzi. ;)

Opublikowano

Aaa..! :) no to pięknie..! :)

- Tak. To lotnisko w Masłowie. Piękny betonowy pas z nawrotniami - można latac w dowolnych kierunkach :) Można powiedzieć - że jako modelarz mam cały pas wyłącznie dla siebie.. Zostałem niestety sam.. U nas już praktycznie nikt nie lata.. jeszcze dwóch kolegów, ale oni raczej nie korzystają z lotniska..

U mnie dominują modele EDF więc pas jest konieczny..

 

Oczywiście zapraszam Cię na lotnisko do nas.. :) Pracuję w Aeroklubie i z wjazdem na pas nie będzie najmniejszego problemu.. :) Prześlij na prv nr telefonu. Zdzwonimy się.. :)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Aaa..! :) no to pięknie..! :)

- Tak. To lotnisko w Masłowie. Piękny betonowy pas z nawrotniami - można latac w dowolnych kierunkach :) Można powiedzieć - że jako modelarz mam cały pas wyłącznie dla siebie..

Kapitalnie! Rozpoczynam zatem budowę C-5 Galaxy w skali 1:5. :D

 

Zostałem niestety sam.. U nas już praktycznie nikt nie lata.. jeszcze dwóch kolegów, ale oni raczej nie korzystają z lotniska..

U mnie dominują modele EDF więc pas jest konieczny..

 

Oczywiście zapraszam Cię na lotnisko do nas.. :) Pracuję w Aeroklubie i z wjazdem na pas nie będzie najmniejszego problemu.. :) Prześlij na prv nr telefonu. Zdzwonimy się.. :)

 

Pozdrawiam.

No ja bardzo chętny do wspólnego polatania.

Wielkie dzięki za zaproszenie. :)

 

Poszło na priv.

Opublikowano

Kapitalnie! Rozpoczynam zatem budowę C-5 Galaxy w skali 1:5. :D

 

... wystarczy zbudować J-10 Chengdu z GWS'a i byś zobaczył, jaki ten pas krótki.. :D

 

- No to jesteśmy umówieni.. :) Jutro dzwonię..

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.