waldi1973 Opublikowano 4 Października 2013 Autor Opublikowano 4 Października 2013 Koledzy - okej.. Już wystarczy.. Ponieważ jest to post poświęcony modelowi Stearman z Hobby King - niech tak pozostanie.. I żeby nie być gołoslownym - zamieszczam część relacji i krótki opis zestawu tuż po rozpakowaniu.. A więc zaczynam: PT-17 Stearman z Hobby King - materiał styropian. Zasilanie - pakiet 4S, od 2200 do 2650 mAh, napęd stanowi silnik outrunner 850KV współpracujący z regulatorem 40A. Serwa 9 gram - przypominają HXT, SG, czy Turnigy.. Waga do lotu - podają 1650g co jest chyba fikcją, bo model jest sam w sobie dośc ciężkawy. Zważę go jutro i ujawnię jego wagę.. - Model przychodzi w opakowaniu według standardów Hobby Kilng. Paczka niepozorna, szara, ale dobrze zabezpieczona: Po otworzeniu kartonu rzuca się w oczy instrukcja montażu, która jest rzadkością w modelach z HK, oraz przepiękne żółte i niebieskie części modelu A tutaj cala zawartość kartonu: KADŁUB: - Wykonany z jakością modeli piankowych, ładnie pomalowany i nie budzi większych zastrzeżeń. Miejsca podpórek skrzydła oznzczone alfabetycznie, aby wykluczyć możliwość pomyłki przy montażu: - Dość obszerne miejsce na akumulator, oraz mnóstwo miejsca dla odbiornika i przewodów. Regulator o nazwie "Sky Walker" 40A dla pakietów 2-4S znajduje się pod skrzynką na pakiet. - Miłe wrażenie robi imitacja silnika gwiazdowego.. To chyba jeden z podstawowych uroków tego modelu - Aby dostać się do silnika, konieczne jest odkręcenie imitacji silnika wraz z przednią częścią kadłuba. - po demontażu imitacji silnika możemy dostać się do jednostki napędowej którą stanowi silnik 3F outrunner 85KV PODWOZIE: - Same golenie wykonane są bardzo solidnie (pręt 4mm), a owiewki to plastik, dobrej jakości i ładnie spasowane. Ogólnie wygląd na 5+. Koła także dobrane "makietowe" z rowkami wzdłużnymi - jak na samolot przystało - bardzo zmyślne mocowanie podwozia. Montaż zajmuje chwilę.. SKRZYDŁA I STATECZNIK - Tutaj jak wspomniałem troszkę wcześniej - zaskoczylo mnie wzmocnienie w formie dźwigarków zatopionych w fazie wtryskiwania do formy. Przynajmniej Chińczycy postarali się o wzmocnienie konstrukcji. Dla przykladu skrzydło. W widocznych rowkach można zauważyć dźwigarki z pręta, a własciwie płaskownika z włókna szklanego: - Statecznik poziomy posiada także wzmocnienie w postaci dźwigara. Tutaj jednak Chiński producent nie pożałował i dał węgiel - Cały montaż nie zajął dłużej jak dwie godziny wliczając montaż dźwigni powierzchni sterowych, spasowanie elementów i przyklejenie rozpórek skrzydeł. Wszystko jest zrobione tak, żeby skrócić do minimum czas potrzebny do montażu. Oczywiście należy wspomnieć o innych detalach takich jak klej, (tragedia - nadaje się w kosz. On nigdy nie zasycha), figurki pilotów (chyba odlane z gipsu, bo ważą dużo za dużo.. ). Ogólnie model po montażu robi pozytywne wrażenie. Mnie się bardzo podoba.. Pozostało jeszcze wykonać odciągi skrzydeł (walory czysto wizualne a nie wytrzymalościowe) i przygotować model do oblotu... Jak tylko przyjdzie pakiet i bedzie trochę pogody - wykonam oblot i pociągnę dalej ten wątek. Póki co - CDN...
Viper Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 W obu moich chińczykach, czyli i stingerze i mustangu instrukcja była Model prezentuje się ładnie, bardzo jestem ciekaw jak lata. Czekam na dalsze relacje.
Pioterek Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Dokładnie przed oblotem sprawdź dobrze wyważenie modelu, w tym typie modelu jest często b.zwodnicze (za ciężki na tył), ja zrobiłem do tego nawet specjalny "pomocnik".
waldi1973 Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 Dzięki za info Piotrze. A jak przypada SC u Ciebie..?
young Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 bardzo ładny model. Tak jak pisałem wcześniej dobrze że go nabyles po to aby cieszył. czekam na oblot.
Pioterek Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Dzięki za info Piotrze. A jak przypada SC u Ciebie..? U mnie w E-Flite piszą 82-95mm od przedniej krawędzi górnego skrzydła. Ale i tak musiałem doważyć przód (mimo że zastosowałem ciężki silnik i ciężkie baterie LiFe) , żeby nie "darł mi pyska do góry"
waldi1973 Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 Można uznać, że model już skończony.. Odciągi zamontowane, skrzydła wklejone (model w tym momencie jest nierozbieralny). ... Teraz pozostaje oblot..
waldi1973 Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 ..ogólnie dominują u mnie EDF'y, ale dwupłaty - szczególnie PWS-26, Stearman czy poczciwy CSS-13 (PO-2) - zawsze mi się bardzo podobały..
M52 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Czy miejsca montażu podpórek skrzydła są jakoś wzmocnione? Jak montowane są podpórki? Wklejane w gniazda widoczne na zdjęciu? A jak rozwiązano demontaż skrzydła w modelu? Oczywiście zanim zamontowałeś odciągi?
waldi1973 Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Cześć Maćku. Rozpórki są montowane dokładnie tak jak przedstawia zdjęcie, czyli wpuszczane i wklejane. Demontaż odbywa się jedynie poprzez odkręcenie rozpórek (widoczne na zdjęciach łączenia) i odkręcenie dolnego płata od kadłuba.. Dość kłopotliwa sprawa z demontażem..
waldi1973 Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 No.. I dziś nastąpił oblot.. Krótka relacja i spostrzeżenia: - Model latał z pakietem Zippy 2450mAh, 4S, 35C i po serii 4 lotów (po około 2-3 min każdy) - miał w sobie jeszcze 3,94v/cela. Wynik dobry.. Niestety pakiecik Zippy okazał się za lekki i trzeba było model doważyć (jutro podam wagę "ciężarka" i wagę modelu do lotu). Wobec tego - aż się prosi o pakiet 3000mAh.. - Śmigło 12x6 z zestawu jest warte tyle, co jego waga Nie da się go wyważyć, gdyż rożnica masy łopat jest ogromna.. Ratowałem się przyklejaniem izolacji, gdyż nie miałem innego śmigła a skręcało mnie żeby model oblatać.. - Model ma tendencję do zadzierania do góry przy dodaniu gazu - i tutaj koniecznie musze pokombinować ze skłonem silnika. - Niestety - duży moment od smigła powoduje, że model ucieka w lewo i tutaj także trzeba pokombinować z wykłonem, ale już na porządnym śmigle - aby nie cudować więcej. - Po kilu lotach wiem, że model lubi być doważony.. Mocno. SC u mnie przypada około 1 cm przed krawędzią natarcia dolnego skrzydła. - Po ujęciu gazu - baaajka.. Leci idealnie.. To jeden z tych modeli, co nie czujesz strachu przed oblotem, bo w myśl utartej zasady - co ładnie wygląda - to i ładnie lata.. - Lądawanie - dziecinnie proste.. Na ujętym całkowicie gazie szybuje sobie dość fajnie, a sama faza wytrzymania i przyziemienia za każdym razem wychodzi idealnie. Model nie ma tendencji do kangurzenia, uciekania po lądowaniu, itp.. Nie ma też napadów w stylu przechylania na skrzydlo, co kończy się często przytarciem końcówki skrzydła.. - Model do spokojnego latania wymaga małych wychyleń.. Bardzo malych.. Poniżej zdjęcia. Wykonane są przez kolegę, który jak widać nie bardzo opanował sztukę posługiwania się aparatem.. Za jakość zdjęć przepraszam.. Ogólnie - wykonam jeszcze próby ze sklonem i wykłonem silnika z nowym smigłem (Mastera Airscrew 12x6, albo APC 12x6). To fajny samolocik dla kogoś, kto już troszkę latał.
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Model nie dość, że fajny, bo dwupłat, to jeszcze bardzo ładny. Bartek, czyżbyście latali w Masłowie? Poszukuję właśnie takiego miejsca do oblotów Corsaira: długo, szeroko, płasko, równo. Bajka. Jeśli tak jest to napisz jak jest ze wstępem na płytę lotniska. Przyjechałbym na oblot specjalnie z Radomia, tym bardziej, że Kielce to moje rodzinne miasto. I rodzinkę się odwiedzi.
waldi1973 Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Aaa..! no to pięknie..! - Tak. To lotnisko w Masłowie. Piękny betonowy pas z nawrotniami - można latac w dowolnych kierunkach Można powiedzieć - że jako modelarz mam cały pas wyłącznie dla siebie.. Zostałem niestety sam.. U nas już praktycznie nikt nie lata.. jeszcze dwóch kolegów, ale oni raczej nie korzystają z lotniska.. U mnie dominują modele EDF więc pas jest konieczny.. Oczywiście zapraszam Cię na lotnisko do nas.. Pracuję w Aeroklubie i z wjazdem na pas nie będzie najmniejszego problemu.. Prześlij na prv nr telefonu. Zdzwonimy się.. Pozdrawiam.
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Aaa..! no to pięknie..! - Tak. To lotnisko w Masłowie. Piękny betonowy pas z nawrotniami - można latac w dowolnych kierunkach Można powiedzieć - że jako modelarz mam cały pas wyłącznie dla siebie.. Kapitalnie! Rozpoczynam zatem budowę C-5 Galaxy w skali 1:5. Zostałem niestety sam.. U nas już praktycznie nikt nie lata.. jeszcze dwóch kolegów, ale oni raczej nie korzystają z lotniska.. U mnie dominują modele EDF więc pas jest konieczny.. Oczywiście zapraszam Cię na lotnisko do nas.. Pracuję w Aeroklubie i z wjazdem na pas nie będzie najmniejszego problemu.. Prześlij na prv nr telefonu. Zdzwonimy się.. Pozdrawiam. No ja bardzo chętny do wspólnego polatania. Wielkie dzięki za zaproszenie. Poszło na priv.
waldi1973 Opublikowano 16 Października 2013 Autor Opublikowano 16 Października 2013 Kapitalnie! Rozpoczynam zatem budowę C-5 Galaxy w skali 1:5. ... wystarczy zbudować J-10 Chengdu z GWS'a i byś zobaczył, jaki ten pas krótki.. - No to jesteśmy umówieni.. Jutro dzwonię..
Rekomendowane odpowiedzi