Skocz do zawartości

SPACEWAKLER N107JA wersja jedno kabinowa.


snelek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Postanowiłem zacząć budowę nowego modelu gdyż na przyszły sezon fajnie by było mieć jakiś nowy modelik.

Padło na Spacewaklera w wersji jedno osobowej, 2,2 m rozpiętości i do tego w malowaniu oryginalnego samolotu z numerem rejestracyjnym N107JA.

 

post-1724-0-90240400-1379283027.jpg

 

Zbieram teraz każde dostępne zdjęcie tego samolotu w oryginale z takim nr rej. w internecie udało mi się wyszukać tylko to jedno.

Dla tego jeżeli posiadacie jakieś inne zdjęcia takiego samolotu niż to prezentowane, bardzo bym był wdzięczny za ich udostępnienie.

Niedługo postaram się pochwalić zdjęciami z kolejnych etapów budowy.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwy kadłuba wygięte pora zacząć gięcie steru kierunku na wyciętym kopycie ze sklejki:

 

post-1724-0-17744000-1379395447_thumb.jpg

 

Namoczona balsa zostawiona na noc:

 

post-1724-0-34678500-1379395561_thumb.jpg

 

wygląda tak:

 

post-1724-0-05328500-1379395628_thumb.jpg

 

Teraz klei na listwy i ułożyłem na kopycie i dociągnąłem pasem transportowym:

 

post-1724-0-68343900-1379395805_thumb.jpg

 

Teraz klejenie:

 

post-1724-0-28203200-1379395926_thumb.jpg

 

post-1724-0-08604400-1379396105_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor w zależności od ostatecznej wagi 12-15cm chciał bym się zmieścić w 5,5kg może być problem, ale czas pokarze.

W planie mam zrobienie amortyzowanego zawieszenia kół, tylko u nas jest problem z dostaniem stalowej rury cienkościennej fi 10 , 8 i 6, może będę miał nierdzewne ale jeszcze nie wiem z jaka ścianką i to pewnie podniesie jego wagę.

Na razie mam już ster wysokości:

 

-gięcie listewek balsowych i w ten sam sposób są klejone razem

 

 

post-1724-0-12346800-1379456389_thumb.jpg

 

post-1724-0-33381300-1379456547_thumb.jpg

 

-no i czas na klejenie w całość:

 

post-1724-0-43884200-1379456703_thumb.jpg

 

post-1724-0-61895800-1379456753_thumb.jpg

 

post-1724-0-44663700-1379458012_thumb.jpg

 

Prace nad kadłubem właśnie trwają to co do tej pory już mam:

 

post-1724-0-57588000-1379456966_thumb.jpg

 

post-1724-0-52618700-1379457009_thumb.jpg

 

post-1724-0-66709300-1379457050_thumb.jpg

 

Przenoszenie kształtu wręg na balsę i sklejkę:

 

post-1724-0-69152200-1379457086_thumb.jpg

 

post-1724-0-20403900-1379457171_thumb.jpg

 

No i wycinanie:

 

post-1724-0-17892500-1379457127_thumb.jpg

 

A teraz już tak szybko nie pójdzie bo będę relacjonował w miarę postępu prac, ale zapału na razie nie brakuje bo mam jeszcze do dokończenia SMITH-a który nie może się doczekać końca a już mu tak niewiele brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mnie sprawy zawodowe zatrzymały ale coś tam w sobotę udało się coś zrobić.

Po wielu próbach stwierdzam że do gięcia listew sosnowych najlepszy jest płyn do mycia okien, pierwsze wyginałem namoczone woda a teraz sklejone boki kadłuba w miejscu gięcia spryskałem płynem i po 5 minutach listwa 10/7 wyginała się jak plastelina. Balsę też tak wyginam bo szybciej wysycha i według mnie lepiej się formuje.

Jakieś foto z sobotniego wieczoru:

 

- wyginanie boków:

 

post-1724-0-54459000-1380486547_thumb.jpg

 

W końcu zaczyna przypominać samolot :-)

 

post-1724-0-55202600-1380486574_thumb.jpg

 

Jak myślicie z czego robić zawieszenie w planach jest z prętów stalowych, tylko ja chciał bym mieć amortyzowane i myślę o rurkach tylko pytanie aluminium czy stalowe cienkościenne.

Z tymi drugimi problem gdzie je kupić.

 

Jutro skończę dźwigary i zacznę składać kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam,

Po długiej przerwie prace czas zacząć.

Wyciąłem dźwigary pod skrzydła, jako materiału użyłem płyty alucobond - (0,5 mm aluminium + rdzeń polietylenowy 3 mm + 0,5 mm aluminium) dwa dźwigary sklejone razem, waga 300g . Zastanawiam się czy drugiej też nie zrobić ażurowej co da kilka gram mniej.

Kupiony też silnik ASP S 91 A II - 15 ccm

post-1724-0-64908900-1389987920_thumb.jpg

post-1724-0-99011800-1389987945_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelik już w ciepłym pomieszczeniu na stryszku, czyli prace mogą ruszyć do przodu.

Dugi dźwigar też ma zrobiony ażur i waga z 300g. spadła na 280g. mam nadzieje że się nie pogną.

Silnik będzie zamontowany bokiem głowica będzie delikatnie wystać z maski dorobie 3 takie same głowice na wzór tej z silnka i będzie jak w oryginale.

Jeszcze zostanie tłumik do dorobienia nowy bo oryginał jest za wielki.

Kadłub zaczyna nabierać kształtów.

post-1724-0-39462400-1390166306_thumb.jpg

post-1724-0-95019900-1390166333_thumb.jpg

post-1724-0-29492900-1390166361_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wybrałeś materiał reklamowo-dekoracyjny na dźwigary?

 

Dugi dźwigar też ma zrobiony ażur i waga z 300g. spadła na 280g. mam nadzieje że się nie pogną.

 

Chyba sam masz wątpliwości i moim zdaniem słuszne bo materiał jest konstrukcyjnie słaby a ażurowanie to już całkiem zły pomysł.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace wolno ale cały czas do przodu.

Co do tych dźwigarów to się zastanawiam ,ale wydaje mi się że powinny dać rade jak je skleję będę miał 2 mm aluminium plus 6 mm tworzywa wszystko skrzynka skrzydła wzmocni. To nie jest alucobond reklamowy tylko budowlany w planach jest tylko rdzeń drewniany.

Postępy prac.

post-1724-0-33522600-1390856036_thumb.jpg

post-1724-0-50696800-1390856071_thumb.jpg

post-1724-0-90521200-1390856102_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.