snelek Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Witam wszystkich, Postanowiłem zacząć budowę nowego modelu gdyż na przyszły sezon fajnie by było mieć jakiś nowy modelik. Padło na Spacewaklera w wersji jedno osobowej, 2,2 m rozpiętości i do tego w malowaniu oryginalnego samolotu z numerem rejestracyjnym N107JA. Zbieram teraz każde dostępne zdjęcie tego samolotu w oryginale z takim nr rej. w internecie udało mi się wyszukać tylko to jedno. Dla tego jeżeli posiadacie jakieś inne zdjęcia takiego samolotu niż to prezentowane, bardzo bym był wdzięczny za ich udostępnienie. Niedługo postaram się pochwalić zdjęciami z kolejnych etapów budowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 Budowę zaczynam od gięcia wszystkich potrzebnych elementów: - plan kadłuba: -gięcie namoczonej listwy sosnowej na dół kadłuba: Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 Listwy kadłuba wygięte pora zacząć gięcie steru kierunku na wyciętym kopycie ze sklejki: Namoczona balsa zostawiona na noc: wygląda tak: Teraz klei na listwy i ułożyłem na kopycie i dociągnąłem pasem transportowym: Teraz klejenie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyrax_ojz Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 jaki motor przewidujesz do niego Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Przyjemny model - życzę powodzenia i będę podglądał relację ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
sauberx009 Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Zasiadam na widowni. Super model sie szykuje :> jaką wage przewidujesz? no i jaki motorek? ;> Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 Motor w zależności od ostatecznej wagi 12-15cm chciał bym się zmieścić w 5,5kg może być problem, ale czas pokarze. W planie mam zrobienie amortyzowanego zawieszenia kół, tylko u nas jest problem z dostaniem stalowej rury cienkościennej fi 10 , 8 i 6, może będę miał nierdzewne ale jeszcze nie wiem z jaka ścianką i to pewnie podniesie jego wagę. Na razie mam już ster wysokości: -gięcie listewek balsowych i w ten sam sposób są klejone razem -no i czas na klejenie w całość: Prace nad kadłubem właśnie trwają to co do tej pory już mam: Przenoszenie kształtu wręg na balsę i sklejkę: No i wycinanie: A teraz już tak szybko nie pójdzie bo będę relacjonował w miarę postępu prac, ale zapału na razie nie brakuje bo mam jeszcze do dokończenia SMITH-a który nie może się doczekać końca a już mu tak niewiele brakuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted September 22, 2013 Author Share Posted September 22, 2013 W górę kilka kółek podejście do lądowania i cmok w brzozę. Liście jeszcze są na skrzydle a kadłub nie nadaje się do odbudowy. ... nauka kosztuje. Prawie wylądował szkoda ze brzoza mu na drodze stanęła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 Troszkę mnie sprawy zawodowe zatrzymały ale coś tam w sobotę udało się coś zrobić. Po wielu próbach stwierdzam że do gięcia listew sosnowych najlepszy jest płyn do mycia okien, pierwsze wyginałem namoczone woda a teraz sklejone boki kadłuba w miejscu gięcia spryskałem płynem i po 5 minutach listwa 10/7 wyginała się jak plastelina. Balsę też tak wyginam bo szybciej wysycha i według mnie lepiej się formuje. Jakieś foto z sobotniego wieczoru: - wyginanie boków: W końcu zaczyna przypominać samolot :-) Jak myślicie z czego robić zawieszenie w planach jest z prętów stalowych, tylko ja chciał bym mieć amortyzowane i myślę o rurkach tylko pytanie aluminium czy stalowe cienkościenne. Z tymi drugimi problem gdzie je kupić. Jutro skończę dźwigary i zacznę składać kadłub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOGO Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Ładny będzie też się przymierzam do takiego tylko 230 cm rozpiętości i napęd DLA 32 albo DLE 30. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOGO Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Co nowego w projekcie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Witam, Po długiej przerwie prace czas zacząć. Wyciąłem dźwigary pod skrzydła, jako materiału użyłem płyty alucobond - (0,5 mm aluminium + rdzeń polietylenowy 3 mm + 0,5 mm aluminium) dwa dźwigary sklejone razem, waga 300g . Zastanawiam się czy drugiej też nie zrobić ażurowej co da kilka gram mniej. Kupiony też silnik ASP S 91 A II - 15 ccm Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 silnik asp do tego projektu to straszny ból kieszeni przy lataniu, gdyż tydzień lotów to stówka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 silnik asp do tego projektu to straszny ból kieszeni przy lataniu, gdyż tydzień lotów to stówka A elektryk kosztuje 6-8 zl za lot licząc amortyzację akumulatorów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miałczek Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 jak wiadomo benzyna 3 razy Droszcza ASP może być chociaż paliwo drogie Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Modelik już w ciepłym pomieszczeniu na stryszku, czyli prace mogą ruszyć do przodu. Dugi dźwigar też ma zrobiony ażur i waga z 300g. spadła na 280g. mam nadzieje że się nie pogną. Silnik będzie zamontowany bokiem głowica będzie delikatnie wystać z maski dorobie 3 takie same głowice na wzór tej z silnka i będzie jak w oryginale. Jeszcze zostanie tłumik do dorobienia nowy bo oryginał jest za wielki. Kadłub zaczyna nabierać kształtów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Tłumikiem w dół i ładnie schowasz go pod maską i trochę w kadłubie, właśnie zdemontowałem swojego asp to po południu wrzucę zdjęcie jak to schować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Dlaczego wybrałeś materiał reklamowo-dekoracyjny na dźwigary? Dugi dźwigar też ma zrobiony ażur i waga z 300g. spadła na 280g. mam nadzieje że się nie pogną. Chyba sam masz wątpliwości i moim zdaniem słuszne bo materiał jest konstrukcyjnie słaby a ażurowanie to już całkiem zły pomysł. ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted January 27, 2014 Author Share Posted January 27, 2014 Prace wolno ale cały czas do przodu. Co do tych dźwigarów to się zastanawiam ,ale wydaje mi się że powinny dać rade jak je skleję będę miał 2 mm aluminium plus 6 mm tworzywa wszystko skrzynka skrzydła wzmocni. To nie jest alucobond reklamowy tylko budowlany w planach jest tylko rdzeń drewniany. Postępy prac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snelek Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Witam, Cos się znowu udało zrobić mianowicie wręgę za kabiną pilota z klapą do schowka na bagaż w którym będzie schowany odbiornik. Basa 3mm jednostronne olejona fornirem pozostaje tylko jeszcze ja polakierować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts