snelek Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Witam wszystkich, Postanowiłem zacząć budowę nowego modelu gdyż na przyszły sezon fajnie by było mieć jakiś nowy modelik. Padło na Spacewaklera w wersji jedno osobowej, 2,2 m rozpiętości i do tego w malowaniu oryginalnego samolotu z numerem rejestracyjnym N107JA. Zbieram teraz każde dostępne zdjęcie tego samolotu w oryginale z takim nr rej. w internecie udało mi się wyszukać tylko to jedno. Dla tego jeżeli posiadacie jakieś inne zdjęcia takiego samolotu niż to prezentowane, bardzo bym był wdzięczny za ich udostępnienie. Niedługo postaram się pochwalić zdjęciami z kolejnych etapów budowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 16 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Budowę zaczynam od gięcia wszystkich potrzebnych elementów: - plan kadłuba: -gięcie namoczonej listwy sosnowej na dół kadłuba: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Listwy kadłuba wygięte pora zacząć gięcie steru kierunku na wyciętym kopycie ze sklejki: Namoczona balsa zostawiona na noc: wygląda tak: Teraz klei na listwy i ułożyłem na kopycie i dociągnąłem pasem transportowym: Teraz klejenie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrax_ojz Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 jaki motor przewidujesz do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Przyjemny model - życzę powodzenia i będę podglądał relację ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sauberx009 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Zasiadam na widowni. Super model sie szykuje :> jaką wage przewidujesz? no i jaki motorek? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Motor w zależności od ostatecznej wagi 12-15cm chciał bym się zmieścić w 5,5kg może być problem, ale czas pokarze. W planie mam zrobienie amortyzowanego zawieszenia kół, tylko u nas jest problem z dostaniem stalowej rury cienkościennej fi 10 , 8 i 6, może będę miał nierdzewne ale jeszcze nie wiem z jaka ścianką i to pewnie podniesie jego wagę. Na razie mam już ster wysokości: -gięcie listewek balsowych i w ten sam sposób są klejone razem -no i czas na klejenie w całość: Prace nad kadłubem właśnie trwają to co do tej pory już mam: Przenoszenie kształtu wręg na balsę i sklejkę: No i wycinanie: A teraz już tak szybko nie pójdzie bo będę relacjonował w miarę postępu prac, ale zapału na razie nie brakuje bo mam jeszcze do dokończenia SMITH-a który nie może się doczekać końca a już mu tak niewiele brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 W górę kilka kółek podejście do lądowania i cmok w brzozę. Liście jeszcze są na skrzydle a kadłub nie nadaje się do odbudowy. ... nauka kosztuje. Prawie wylądował szkoda ze brzoza mu na drodze stanęła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Troszkę mnie sprawy zawodowe zatrzymały ale coś tam w sobotę udało się coś zrobić. Po wielu próbach stwierdzam że do gięcia listew sosnowych najlepszy jest płyn do mycia okien, pierwsze wyginałem namoczone woda a teraz sklejone boki kadłuba w miejscu gięcia spryskałem płynem i po 5 minutach listwa 10/7 wyginała się jak plastelina. Balsę też tak wyginam bo szybciej wysycha i według mnie lepiej się formuje. Jakieś foto z sobotniego wieczoru: - wyginanie boków: W końcu zaczyna przypominać samolot :-) Jak myślicie z czego robić zawieszenie w planach jest z prętów stalowych, tylko ja chciał bym mieć amortyzowane i myślę o rurkach tylko pytanie aluminium czy stalowe cienkościenne. Z tymi drugimi problem gdzie je kupić. Jutro skończę dźwigary i zacznę składać kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Ładny będzie też się przymierzam do takiego tylko 230 cm rozpiętości i napęd DLA 32 albo DLE 30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Co nowego w projekcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam, Po długiej przerwie prace czas zacząć. Wyciąłem dźwigary pod skrzydła, jako materiału użyłem płyty alucobond - (0,5 mm aluminium + rdzeń polietylenowy 3 mm + 0,5 mm aluminium) dwa dźwigary sklejone razem, waga 300g . Zastanawiam się czy drugiej też nie zrobić ażurowej co da kilka gram mniej. Kupiony też silnik ASP S 91 A II - 15 ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 silnik asp do tego projektu to straszny ból kieszeni przy lataniu, gdyż tydzień lotów to stówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 silnik asp do tego projektu to straszny ból kieszeni przy lataniu, gdyż tydzień lotów to stówka A elektryk kosztuje 6-8 zl za lot licząc amortyzację akumulatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałczek Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 jak wiadomo benzyna 3 razy Droszcza ASP może być chociaż paliwo drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Modelik już w ciepłym pomieszczeniu na stryszku, czyli prace mogą ruszyć do przodu. Dugi dźwigar też ma zrobiony ażur i waga z 300g. spadła na 280g. mam nadzieje że się nie pogną. Silnik będzie zamontowany bokiem głowica będzie delikatnie wystać z maski dorobie 3 takie same głowice na wzór tej z silnka i będzie jak w oryginale. Jeszcze zostanie tłumik do dorobienia nowy bo oryginał jest za wielki. Kadłub zaczyna nabierać kształtów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Tłumikiem w dół i ładnie schowasz go pod maską i trochę w kadłubie, właśnie zdemontowałem swojego asp to po południu wrzucę zdjęcie jak to schować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Dlaczego wybrałeś materiał reklamowo-dekoracyjny na dźwigary? Dugi dźwigar też ma zrobiony ażur i waga z 300g. spadła na 280g. mam nadzieje że się nie pogną. Chyba sam masz wątpliwości i moim zdaniem słuszne bo materiał jest konstrukcyjnie słaby a ażurowanie to już całkiem zły pomysł. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Prace wolno ale cały czas do przodu. Co do tych dźwigarów to się zastanawiam ,ale wydaje mi się że powinny dać rade jak je skleję będę miał 2 mm aluminium plus 6 mm tworzywa wszystko skrzynka skrzydła wzmocni. To nie jest alucobond reklamowy tylko budowlany w planach jest tylko rdzeń drewniany. Postępy prac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snelek Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Witam, Cos się znowu udało zrobić mianowicie wręgę za kabiną pilota z klapą do schowka na bagaż w którym będzie schowany odbiornik. Basa 3mm jednostronne olejona fornirem pozostaje tylko jeszcze ja polakierować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi