Skocz do zawartości

Phoenix 2000 p&f


idfx

Rekomendowane odpowiedzi

Wciąż się zastanawiam nad mixem SW z gazem i cos mi tu nie gra .. Przyznaje, ze mam spore braki teoretyczne. Zrozumiałem, ze będą generowane większe opory, zużycie pakietu itd. Jednak logika mi podpowiada cos innego .. Mianowicie, jakie to ma znaczenie jak i tak używając silnik muszę ostro ręcznie dusić SW a silnik używam przez max. 20% lotu bo głównie tylko do wznoszenia ?? Mixujac aparatura będzie robiła dokładnie to samo co teraz robię ręcznie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm bo z motoszybowcami chyba właśnie tak ma być, a przynajmniej do takich wniosków doszedłem w temacie EGPro. Jak Ci nie pasuje że zadziera, to koryguj na skłonie albo mixuj sobie gaz z SW.

 

Z jednej strony jest kwestia tego typu że to zadzieranie nie przeszkadza przy wynoszeniu modelu na wysokość, jest wręcz przydatne. Ale jak chcemy sobie polatać na silniku trochę szybciej, nisko nad ziemią jest upierdliwe.

 

W każdym bądź razie w EGPro mam na przełączniku 3 pozycyjnym ustawione to tak, pozycja 1 bez mixów, na 2 mix THRO i SW, na 3 klapolotki i tyle. Przy starcie lekkie zadzieranie jest jak znalazł, tym bardziej że rzucam prawą ręką przy mode2 :)

 

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąż się zastanawiam nad mixem SW z gazem i cos mi tu nie gra .. Przyznaje, ze mam spore braki teoretyczne. Zrozumiałem, ze będą generowane większe opory, zużycie pakietu itd. Jednak logika mi podpowiada cos innego .. Mianowicie, jakie to ma znaczenie jak i tak używając silnik muszę ostro ręcznie dusić SW a silnik używam przez max. 20% lotu bo głównie tylko do wznoszenia ?? Mixujac aparatura będzie robiła dokładnie to samo co teraz robię ręcznie ..

 

Masz rację, że opory będą takie same (albo bardzo zbliżone) niezależnie od tego czy zmiksujesz SW do silnika, czy będziesz ręcznie ten SW dusił przy wznoszeniu. Różnica będzie dopiero wtedy, kiedy ustawisz skłon silnika tak, żeby model leciał prosto bez potrzeby wychylania steru, wtedy w oczywisty sposób opór maleje bo nie ma wystającej powierzchni sterowej która powoduje częściowe wyhamowanie prędkości.

 

Nie bardzo rozumiem dlaczego tak się nad tym długo rozwodzisz, ustawienie skłonu polega na odkręceniu czterech śrubek mocujących silnik, podłożeniu pod jedną albo dwie z nich podkładek i przykręceniu ich z powrotem. Nic prostszego, a efekty są widoczne od razu.

 

P.S. Phoenix do wykonania pętli, nawet wielokrotnej, czy ranwersu nie wymaga używania silnika, potrzebny jest tylko zapas wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez poprawienia skłonu nic nie zrobisz, robota prosta podkładki pod śrubki i gotowe, ja osobiście uważam, że mixowanie w tym przypadku to zasypanie syfa pudrem, ustawiam skłon i wykłon w ten sposób żeby na 1/2 gazu szedł jak po sznurku a na maxa szedł w górę, ale nie zadzierał bo pod wiatr bedziesz robił petle. Do takiego ustawienia trzeba jeszcze dobrać śmigło, jest z tym trochę zabawy ale model lata tak jak Ty chcesz.

 

Krzysztof był szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny silnik wyciagnalem do zdjęć a potem się sporo umordowalem, żeby go tam wcisnąć .. Nie chce mi się tego powtarzać a silnik ma tylko jedno zastosowanie w konkretnej fazie lotu. Pętle robilem bez silnika, ale zamierzone. Teraz chce wyeliminowac te samoczynne na silniku jak zapomnę o SW po kilku lotach akrobatem i powrocie do Phoenixa. Dzięki za podpowiedzi jeszcze raz. Wszelkie wątpliwości zostały rozwiane.

... ale to nie będzie model do latania na silniku ... Do tego mam inne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt a z kamerka dalej walcze, doszedlem do tego, ze wyłącza się od wstrząsu tylko w czasie nagrywania (i gubi film) a nie w innych trybach. Sprawdzam po kolei każda sciezke w sumie to mój zawod, ale widzę brutalnie, ze mam coraz większe tyły ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co i rusz natrafiam gdzieś na info, że ktoś przerobił na 2.6m rozpiętość płatów .. Czy same płaty o tej rozpiętości można dokupić opcjonalnie do tego samego kadłuba czy jednak wiąże się to z większymi przeróbkami ? Wiem, że jest Phoenix Evolution z tą rozpiętością, ale zanim zakupię nowy to wolę zapytać jakie są opcje z obecnym. 

 

Silnik sprawuje się idealnie, nie jest tak, jak to ktoś opisywał, że po dołożeniu minimalnej wagi, choćby kamerki model ledwo idzie w górę. Nie nagrzewa się też na tyle, że trzeba robić dodatkowe otwory wentylacyjne. Widocznie trafiłem dobry egzemplarz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem skrzydło 2,6m od wersji evo online w którymś z krakowskich sklepów, tylko już nie pamiętam w którym. Do kompletu były stateczniki pionowy i poziomy. Pionowy wymieniłem, bo ten od evo jest większy, natomiast poziomego nie ruszałem bo jest taki sam. Inne przeróbki nie były wymagane, oprócz uzbrojenia skrzydła w serwa i wykonania klap, później dorobiłem jeszcze złącza multiplex między centropłatem a końcówkami żeby wygodnie to montować bez zabawy z kabelkami od serw. Centropłat jest mocowany do kadłuba normalnie czterema śrubami jak w wersji 2m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam gorącą prośbę ... czy ktoś mógłby wykręcić jedną ze śrub mocujących płaty i napisać mi jaka jest długość ? myślę, że to było M3 albo M4. Kurde ... zacząłem kolejny urlop, złapałem graty pod pachę i poszedłem w pola a na miejscu ... d....pa :( Nie mam śrub. Zawsze trzymałem w walizce z aparaturą, ale widocznie przełożyłem w inne "bezpieczne" przed zagubieniem miejsce. Przekopałem wszystkie pudła i pudełeczka i nie znalazłem. Skleroza mi się daje we znaki.

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh .. zgubiłem Phoenixa .. totalny brak kontroli nad modelem. Samoistne pętle i loty na plecach. Nie mam pojęcia co się stało. Znalazłem go 1.5 km od miejsca wylotu dzięki sygnałowi RSSI. Jak będę miał normalny internet (za 10 dni) wrzucę film z lotu, może ktoś podpowie co się stało. Szkody bym ocenił na 10%. Rozkleiły się płaty, ale już naprawione. Na ziemi wszystko działa ok i mam poważne obawy by go znowu ulotnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś tak straciłem FOX-a. Latałem, latałem, aż tu nagle podczas wykręcania pętli olał kolejne komendy i wybrał wolność. Kręcił sobie te pętle, jedna za drugą, każda trochę niżej miała koniec, aż wreszcie wpadł do Narwi. 

Nie reagował na stery, nic. W pobliżu była wieża GSM - myślę, że to ona była odpowiedzialna za zakłócenia sygnału. Nigdy wcześniej ani później w innym miejscu nie miałem już takich problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.