maciejox Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Zamierzam sobie kupić jakiś silnik benzynowy do modelu Katany Mx na około 2 metry. Nie wiem jakieś pojemności silnik do takiego modelu zastosować, aby był pewien zapas mocy. Prosiłbym o pomoc w doborze. Mam także pytanie co sądzicie o silnikach: RCGF, DLA, FTL i Turnigy?? Chodzi mi czy nadają się do modeli akrobacyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Napewno RCGF, DLA (jak najbardziej) a FTL i Turnigy nie mam pojęcia(nie znam tych silników). 2m akrobat powiniem mieć... No właśnie teraz jaka masa modelu ?? Ale myśle że silnik około 40ccm byłby ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Oczywiście da się zrobić tak aby 2 metrowa Katana fajnie latała ale ...to taki nietypowy rozmiar,niewiele do 2.2 m i już 50 cm siada idealnie lub 1,8 m gdzie 30 cm siada optymalnie. Można wsadzić 50 cm do niej ,ale trochę zrobi się ciężaru ,trochę nadmiaru mocy ogólnie przewymiarowany silnik. Można i 30-35 cm ale może być słabawo w akrobacji. Pod takie silniki -musiałbyś zrobić "gazetę" . Po części zależy czego oczekujesz od modelu i jak ma latać a przede wszystkim istotna jest masa modelu. Firmy DLE, DLA czy RCGF to dość popularne,w dobrych cenach silniki i ogólnie chwalone przez użytkowników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r0n4ld1 Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Daruj sobie DLE, DLA i RCGF - ze względu na cenę (te 2 pierwsze to dobre silniki, co do RCGF nie mam zdania). TGY - ze względu na to, że to dupa a nie silnik Kup RCG 50cc w europejskim sklepie hobbyking.com, który jest wierną kopią DLE 55cc a z przesyłką zapłacisz ~850 pln ot taka moja rada... gdybyś nosił się z zamiarem kupna FTL-52cc to w tym miejscu wybijam Ci to z głowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejox Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Od modelu wymagam tyle, żeby w zawisie przypadkiem nie gasł, a jak dodam mu gazu żeby od razu poszedł w górę, nie dławił się itp, no i żeby pewien zapas mocy był. Znalazłem takie silniki: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__11973__5_5HP_53cc_Twin_Cylinder_Gas_Engine.html i ten mi sie najbardziej podoba http://hobbyking.com/hobbyking/store/__6479__52cc_Gas_engine_w_CD_Ignition_3_2kwplus_Overbore.html i ewntualnie takie coś Co byście o tym sądzili?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r0n4ld1 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Pierwszy ok, ale już napewno do 2,2m nie do 2m bo będzie za ciężki, a ten drugi (to jest FTL) to silnik na jeden sezon i ogólnie szmelc. Zobacz sobie RCG 50cc jak wczesniej mówiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Od modelu wymagam tyle, żeby ładnie wisiał a jak dodam mu gazu żeby od razu poszedł w górę. No i lot pionem żeby wykonywał tyle ile ja chcę. ...A ty myślisz, że to takie proste, włączasz silnik i sobie wisisz? Czy latałeś już czymś większym? Mniemam, że z racji młodego wieku i pewnie skromniutkiego doświadczenia odpowiedź brzmi - NIE. Może zatem warto nabrać go trochę mniejszym modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejox Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Nie pan do końca racji... Na spalinach latam od ponad roku, a obenie latam Extra 300l na 1,5m z silniczkiem żarowym. Wiem ze zawis to nielatwa sprawa ale od silnika duzo zalezy. Przy tym ktorym mam to nie jest latwe bo sipnik jest wysokoobrotowy i nie wchodzi z miejsca na pełne obroty. Dlatego na przyszly sezon zamierzam budowac jakiegos wiekszego z silnikiem benzynowym i stad wlasnie moje pytania w tej sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 ale od silnika duzo zalezy Duzo zalezy od pilota ale z taką pisownią to może zajmij się najpierw ortografią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejox Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Panie Irku, nie twierdzę że jestem jakimś świetnym pilotem bo modelarstwem zajmuję się dopiero 4 lata. A co do pańskiego twierdzenia to nawet dobry pilot nic nie zrobi jak silnik mu zgasnie przy zawisie (spotkałem się z taką sytację że zgasł silnik bardzo dobremu pilotowi przy zawisie jakies 3m nad ziemią i nie udało się już wyratować modelu). Także pilotaż swoją drogą ale sprzęt ma ogromne znaczenie. Otwierając ten temat prosiłem o pomoc w doborze silnika więc jak ma pan, panie Irku jakieś doświadczenie w tych sprawach to proszę podzielić się swoją wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi