maciejox Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Zamierzam sobie kupić jakiś silnik benzynowy do modelu Katany Mx na około 2 metry. Nie wiem jakieś pojemności silnik do takiego modelu zastosować, aby był pewien zapas mocy. Prosiłbym o pomoc w doborze. Mam także pytanie co sądzicie o silnikach: RCGF, DLA, FTL i Turnigy?? Chodzi mi czy nadają się do modeli akrobacyjnych.
Johny88 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Napewno RCGF, DLA (jak najbardziej) a FTL i Turnigy nie mam pojęcia(nie znam tych silników). 2m akrobat powiniem mieć... No właśnie teraz jaka masa modelu ?? Ale myśle że silnik około 40ccm byłby ok
Shock Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Oczywiście da się zrobić tak aby 2 metrowa Katana fajnie latała ale ...to taki nietypowy rozmiar,niewiele do 2.2 m i już 50 cm siada idealnie lub 1,8 m gdzie 30 cm siada optymalnie. Można wsadzić 50 cm do niej ,ale trochę zrobi się ciężaru ,trochę nadmiaru mocy ogólnie przewymiarowany silnik. Można i 30-35 cm ale może być słabawo w akrobacji. Pod takie silniki -musiałbyś zrobić "gazetę" . Po części zależy czego oczekujesz od modelu i jak ma latać a przede wszystkim istotna jest masa modelu. Firmy DLE, DLA czy RCGF to dość popularne,w dobrych cenach silniki i ogólnie chwalone przez użytkowników.
r0n4ld1 Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Daruj sobie DLE, DLA i RCGF - ze względu na cenę (te 2 pierwsze to dobre silniki, co do RCGF nie mam zdania). TGY - ze względu na to, że to dupa a nie silnik Kup RCG 50cc w europejskim sklepie hobbyking.com, który jest wierną kopią DLE 55cc a z przesyłką zapłacisz ~850 pln ot taka moja rada... gdybyś nosił się z zamiarem kupna FTL-52cc to w tym miejscu wybijam Ci to z głowy...
maciejox Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 Od modelu wymagam tyle, żeby w zawisie przypadkiem nie gasł, a jak dodam mu gazu żeby od razu poszedł w górę, nie dławił się itp, no i żeby pewien zapas mocy był. Znalazłem takie silniki: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__11973__5_5HP_53cc_Twin_Cylinder_Gas_Engine.html i ten mi sie najbardziej podoba http://hobbyking.com/hobbyking/store/__6479__52cc_Gas_engine_w_CD_Ignition_3_2kwplus_Overbore.html i ewntualnie takie coś Co byście o tym sądzili??
r0n4ld1 Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Pierwszy ok, ale już napewno do 2,2m nie do 2m bo będzie za ciężki, a ten drugi (to jest FTL) to silnik na jeden sezon i ogólnie szmelc. Zobacz sobie RCG 50cc jak wczesniej mówiłem.
Irek M Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Od modelu wymagam tyle, żeby ładnie wisiał a jak dodam mu gazu żeby od razu poszedł w górę. No i lot pionem żeby wykonywał tyle ile ja chcę. ...A ty myślisz, że to takie proste, włączasz silnik i sobie wisisz? Czy latałeś już czymś większym? Mniemam, że z racji młodego wieku i pewnie skromniutkiego doświadczenia odpowiedź brzmi - NIE. Może zatem warto nabrać go trochę mniejszym modelem.
maciejox Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 Nie pan do końca racji... Na spalinach latam od ponad roku, a obenie latam Extra 300l na 1,5m z silniczkiem żarowym. Wiem ze zawis to nielatwa sprawa ale od silnika duzo zalezy. Przy tym ktorym mam to nie jest latwe bo sipnik jest wysokoobrotowy i nie wchodzi z miejsca na pełne obroty. Dlatego na przyszly sezon zamierzam budowac jakiegos wiekszego z silnikiem benzynowym i stad wlasnie moje pytania w tej sprawie.
Irek M Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 ale od silnika duzo zalezy Duzo zalezy od pilota ale z taką pisownią to może zajmij się najpierw ortografią.
maciejox Opublikowano 5 Października 2013 Autor Opublikowano 5 Października 2013 Panie Irku, nie twierdzę że jestem jakimś świetnym pilotem bo modelarstwem zajmuję się dopiero 4 lata. A co do pańskiego twierdzenia to nawet dobry pilot nic nie zrobi jak silnik mu zgasnie przy zawisie (spotkałem się z taką sytację że zgasł silnik bardzo dobremu pilotowi przy zawisie jakies 3m nad ziemią i nie udało się już wyratować modelu). Także pilotaż swoją drogą ale sprzęt ma ogromne znaczenie. Otwierając ten temat prosiłem o pomoc w doborze silnika więc jak ma pan, panie Irku jakieś doświadczenie w tych sprawach to proszę podzielić się swoją wiedzą.
Rekomendowane odpowiedzi