f-150 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Co rozumiesz pod pojęciem dysza wolnych obrotów.?Taka nie istnieje .Co to znaczy zbyt duża chmura dymu?W jakim momencie ?Na wolnych,przy przejściu czy na wysokich? Prawdopodobnie kręcisz iglicą składu mieszanki ,a tam ruch 1-2mm powoduje drastyczne zmiany . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Żebyśmy się dobrze zrozumieli znam budowę i zasadę działania silnika żarowego z ustawieniem max obrotów przy otwartej przepustnicy nie ma problemu, zabawa zaczyna się przy otwieraniu przepustnicy lub przy zdejmowaniu gazu. Kręce dyszą w rurce na której jest dzwignia gazu. Są momenty ze wszystko wydaje się ok, ale np cofam samolot na pas, daje gazu i gaśnie choc wcześniej po 5-6 razy ładnie się wkręcał i miał przejście w obie strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 No i teraz jest w miarę jasność.Jest przelany na dole.Jak przegazujesz kilka razy odczekaj chwilę niech pochodzi na wolnych i daj gaz.Jak zgaśnie lub się będzie dławił to wkręcaj iglicę mieszanki po 1 do 2mm (myślę o obrocie nie głębokości) aż przestanie się dławić.Wolne obroty wyregulujesz trymerem przepustnicy na nadajniku.Wraz z wkręcaniem będą rosły . Poza tym przy nagłym dodaniu gazu ma zakopcić ale płynnie wejść na obroty.Na maksymalnych tez ma kopcić.Jak nie kopci to już jest źle. Niestety takie porady na odległość mają jedną wadę.To jak "lizanie loda przez szybę". Jak nie słyszę silnika to ciężko mieć 100% pewności.Gdybym był na miejscu to trwało by 10 min. Powiedz jeszcze ile ma wypalonego paliwa i czy te objawy były wcześniej?Czy nie zmienił się dźwięk pracy silnika z tym co było wcześniej,jakieś szumy ,stuki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Silnik jest dość stary kupiłem go wraz z samolotem, był mocno pordzewiały został rozebrany i wyczyszczony, u mnie wypalił ponad 10l paliwa wcześniej nie mam pojęcia ale pewnie też sporo. Dzwięki - w tłumiku urwana jest taka jakby podkładka, jak się leci to strasznie tłucze i słychać metaliczny dzwięk, nie da jej się wyjąc bo jest większa od średnicy wlotu spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Czyli przegroda podciśnieniowa jest przepalona lub oderwana pod wpływem drgań. Czyli generalnie kondycja silnika słaba.Może się okazać że to już powolny koniec.Łożysk nie wymieniałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Nie wymieniałem, tłumika nie mogę rozebrać ale chętnie bym zobaczył jakiś przekrój, ta cała przegroda to mi się wydaje że odpadła od ścianki po lewej stronie gdyż tam jest wyczuwalny wypust na który da się założyć ten pierścień niestety nie ma jak tego zaklepać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 (edytowane) system żarzenia dzisiaj próby Edytowane 19 Października 2013 przez majula7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 stałe żarzenie załatwiło sprawę, zmieniłem też świece na gorącą i to też pomogło i ostatni lot zrobiłem już klasycznie bo się końcówka od świecy odlutowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario17701 Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Witam, a kiedy rozbieałeś silnik do czyszczenia nie stwierdziłeś występowania progu w górnej części gładzi cylindra wewnątrz, tak ok 2mm od góry? U mnie w ST-51 kiedy zaczął szwankować i go rozebrałem do rewizji okazało się że przyczyna leży w technicznym wyeksploatowaniu maszynki. Pierwszym obiawem były właśnie trudności w utrzymaniu wolnych obrotów niezależnie od zastosowanych świec i regulacji. Wcześniej można było palcem silnik uruchomić i na kawę sobie pójść a on pracował. Po wymianie cylindra i pierścienia tłokowego na nowe znów mogę delektować się równą i pewną pracą. Najważniejsza sprawa to świece z zakresu średnia- ciepła, OS nr5 to zimna świeca do dużych pojemności rzędu 30cm i silników wysokoobrotowych. Najlepiej w tych silnikach sprawują się świece nr 8 i A3. Wiem bo regulowałem wszystkie modele silników ST z zakresu od .40 po 3250. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi