Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika w SuperTigre 15cm


majula7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam silnik ST 8,3ccm. Jak go regulowałem to iglica odkręcona na około 2,5 obrotu (50 ząbków). A wolne ustawiałem tą śrubą, która jest przy orczyku od gazu. Wykręciłem ją żeby była na równo z końcem "rurki" w której się znajduje i po odpaleniu dokręcałem pomału aż do momentu gdy silnik przy zero gazu chodził na niskich obrotach i nie gasł. Nie wiem czy wszystko jest tak samo przy silniku 15ccm jak w moim, ale liczę że w pewien sposób ci pomogłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z samą regulacją nie mam problemu, ale po ustawieniu wysokich obrotów i zdjęciu drążka do zera czasami gaśnie. Problem ten nie występuje przy zastosowaniu wspomagania żarzenia.

Jest jeszcze jeden wkręt ze sprężynką od góry i to najbardziej mnie interesuje ile powinien być wykręcony.

A właśnie, co Wy na to aby zastosować żarzenie podczas lotu, ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śrubka od góry ze spreżynka to wolne obroty musisz tak ustawić aby silnik na wolnych obrotach nie gasł również dobór śmigła ma wpływ jeżeli będzie to cieszkie śmigło będzie działać na wolnych obrotach trochę jak koło zamachowe i silnik nie będzie gasł tak szybko a co do podtrzymania żażenia stosowałem to fajna sprawa ale trzeba odpowiednio ustawić , można nawet uruchamiąć silnik jak jest ciepły bez podgrzewania grzałką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Wojtka. Zwłaszcza śrubka ze sprężynką ,która to ma być do regulacji niskich obrotów, :wacko: .. Ale Ad Rem:

Po swoich doświadczeniach proponuję założyć cieplejszą świecę. W przypadku tego silnika sprawdziło się to doskonale. Znam z autopsji albowiem miałem takowego kilka lat i na wszystkie sposoby położenia z nim walczyłem. Ogólnie jest to dobry silnik, niezawodny ale wymaga dość precyzyjnej regulacji i właściwie dobranej ciepłoty świecy. Mam jeszcze supertigre 23 cm i tam był ten sam zonk. Wymiana świecy załatwiła sprawę.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do proponowanych przez kolegów przyczyn dorzucę jeszcze zbyt wysoko zamontowany zbiornik paliwa, ew. kiepskie paliwo (jakie?). Ciepłota świecy raczej nic do rzeczy nie ma. Chyba wszystkie zalecane świece do popularnych silników RC dostępnych na rynku są z zakresu ciepłe - średnie. Zmiana ciepłoty świecy w tym zakresie nie spowoduje takich problemów, zmienią się (o 100-200 RPM) odczyty obrotomierza obrotów minimalnych i maksymalnych. Wymiana świecy na nową przynosi efekty, jeśli świeca jest w jakiś sposób uszkodzona lub po prostu stara, co zresztą jest dość częste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zamontowany bokiem, tłumik w dół, instalacja raczej ok, paliwo rózne czasem contest czasem zielone z rcskorpiona czasem metanol i rycyna, świece 5, 6 ale zamierzam kupic gorącą. Jeszcze się pobawię z regulacją ale wczoraj polutowałem wspomaganie żarzenia, co zapewne rozwiąże sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że raczej nie masz racji ale to jest moje zdanie ja reguluje zawsze silniki na hamowni bez aparatury jak chodzi prawidłowo to dopiero do modelu a co do silnika Patryka to jest już moim zdaniem wypracowany, dość często luzuje się gaźnik , odbija i pracuje w drugą stronę,regulowany był na różne sposoby a wolnych obrotów to on nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparatura to Turningy, ściągam drążek do min i obroty spadają do jakiejs tam wartości pracuje 0,5 min jest ok daje gaz i gaśnie (nie zawsze czasem 10 prób wydaje sie że ok wycofam samolot do startu i gaśnie). Obserwuję oczywwiście wydech i jak zbyt duża chmura dymu to przykręcam dysze wolnych obrotów itd.

Drugi tydzień już nie mogę wyregulować badziewia.

Czasem jak przykręcę zbyt mocno dysze wolnych obrotów to gaśnie odrazu.

Narazie zgodnie z sugestiami zamienię świece na gorącą, zaleję contesta 5% i spróbuje raz jeszcze, jak nie pomoże to doraźnie bedzie latać na wspomaganiu, a następnie i tak zamierzałem wsadzić tam jakąś benzynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.