Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika w SuperTigre 15cm


majula7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Żebyśmy się dobrze zrozumieli znam budowę i zasadę działania silnika żarowego z ustawieniem max obrotów przy otwartej przepustnicy nie ma problemu, zabawa zaczyna się przy otwieraniu przepustnicy lub przy zdejmowaniu gazu.

Kręce dyszą w rurce na której jest dzwignia gazu.

Są momenty ze wszystko wydaje się ok, ale np cofam samolot na pas, daje gazu i gaśnie choc wcześniej po 5-6 razy ładnie się wkręcał i miał przejście w obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz jest w miarę jasność.Jest przelany na dole.Jak przegazujesz kilka razy odczekaj chwilę niech pochodzi na wolnych i daj gaz.Jak zgaśnie lub się będzie dławił to wkręcaj iglicę mieszanki po 1 do 2mm (myślę o obrocie nie głębokości) aż przestanie się dławić.Wolne obroty wyregulujesz trymerem przepustnicy na nadajniku.Wraz z wkręcaniem będą rosły .

Poza tym przy nagłym dodaniu gazu ma zakopcić ale płynnie wejść na obroty.Na maksymalnych tez ma kopcić.Jak nie kopci to już jest źle.

Niestety takie porady na odległość mają jedną wadę.To jak "lizanie loda przez szybę". Jak nie słyszę silnika to ciężko mieć 100% pewności.Gdybym był na miejscu to trwało by 10 min.

Powiedz jeszcze ile ma wypalonego paliwa i czy te objawy były wcześniej?Czy nie zmienił się dźwięk pracy silnika z tym co było wcześniej,jakieś szumy ,stuki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest dość stary kupiłem go wraz z samolotem, był mocno pordzewiały został rozebrany i wyczyszczony, u mnie wypalił ponad 10l paliwa wcześniej nie mam pojęcia ale pewnie też sporo.

Dzwięki - w tłumiku urwana jest taka jakby podkładka, jak się leci to strasznie tłucze i słychać metaliczny dzwięk, nie da jej się wyjąc bo jest większa od średnicy wlotu spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniałem, tłumika nie mogę rozebrać ale chętnie bym zobaczył jakiś przekrój, ta cała przegroda to mi się wydaje że odpadła od ścianki po lewej stronie gdyż tam jest wyczuwalny wypust na który da się założyć ten pierścień niestety nie ma jak tego zaklepać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, a kiedy rozbieałeś silnik do czyszczenia nie stwierdziłeś występowania progu w górnej części gładzi cylindra wewnątrz, tak ok 2mm od góry? U mnie w ST-51 kiedy zaczął szwankować i go rozebrałem do rewizji okazało się że przyczyna leży w technicznym wyeksploatowaniu maszynki. Pierwszym obiawem były właśnie trudności w utrzymaniu wolnych obrotów niezależnie od zastosowanych świec i regulacji. Wcześniej można było palcem silnik uruchomić i na kawę sobie pójść a on pracował. Po wymianie cylindra i pierścienia tłokowego na nowe znów mogę delektować się równą i pewną pracą. Najważniejsza sprawa to świece z zakresu średnia- ciepła, OS nr5 to zimna świeca do dużych pojemności rzędu 30cm i silników wysokoobrotowych. Najlepiej w tych silnikach sprawują się świece nr 8 i A3. Wiem bo regulowałem wszystkie modele silników ST z zakresu od .40 po 3250. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.