kbugatii Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Oprofilowanie amortyzatora oparte o NACA 0020.
kbugatii Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Oszklenie kabiny. Niestety plik ma już 130 MB i komputer wiesza się przy renderowaniu całości.
kbugatii Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Maska boczna gotowa. Z dopasowaniem balsowego wypełnienia przedniej części kadłuba to będzie zabawa.
TeBe Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Bardzo ładnie to wszystko wygląda. Zaczyna mnie kusić, jeśli dojedziesz do końca :-) Ale w elektryku :-)
kbugatii Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 OK! Jak skończę poszycie balsowe przodu to przyjdzie czas na napęd elektryczny.
kbugatii Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Poszycie bardziej dopracowane.
TeBe Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Jaką przewidujesz wagę konstrukcji? Bez napędu i serwomechanizmów?
kbugatii Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Małe doświadczenie w budowie modeli "w realu" nie pozwala na wiarygodną odpowiedź. Mam nadzieję, że zmieści się w 5KG aby można go było zakwalifikować do klasy F4C H-P. Na razie straszną frajdę sprawia mi poznawanie możliwości TurboCada'a. Sądzisz, że patent na ruchomy statecznik w Wicherku 25 z Twojego wątku sprawdzi się w modelu o rozpiętości 2.1m ?. Jeżeli tak to za pozwoleniem Waści go rozrysuję. A w sumie dlaczego model nie miałby być napędzany tym:
TeBe Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Małe doświadczenie w budowie modeli "w realu" nie pozwala na wiarygodną odpowiedź. Mam nadzieję, że zmieści się w 5KG aby można go było zakwalifikować do klasy F4C H-P. Na razie straszną frajdę sprawia mi poznawanie możliwości TurboCada'a. Sądzisz, że patent na ruchomy statecznik w Wicherku 25 z Twojego wątku sprawdzi się w modelu o rozpiętości 2.1m ?. Nie widzę przeciwwskazań. Ważna jest tylko sztywność całego układu przeniesienia napędu, co wygeneruje dodatkowe gramy na ogonie i wybranie odpowiednio odpornego na ścieranie elementu na wodzik. Należy też pamiętać, że kinematyka napędu w zastosowanym przeze mnie układzie ma sama z siebie "odwrotne expo" i trzeba będzie mocno korygować na aparaturze. A motorek wygląda mi trochę jak Turnigy Aerodrive :-)
kbugatii Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Nie widzę przeciwwskazań. A motorek wygląda mi trochę jak Turnigy Aerodrive :-) OK! Sam chciałem i szykują się extra godziny przy PC. Żeby nie było niedomówień to motorek został zassany ze strony https://grabcad.com/library/turnigy-d2826-6-2200kv-rc-motor i faktycznie jest to ten , o którym piszesz.
TeBe Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Ale ten jest stanowczo za mały. Jak chcesz, to coś dobiorę, mam wykupiony płatny http://www.ecalc.ch/ . Podaj tylko średnicę śmigła, ilość łopat i planowaną wagę modelu bez pakietu i silnika.
kbugatii Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Opublikowano 13 Maja 2014 Przymiarka do formatek. Pytanie dotyczy wyboru sklejki. Czy jest duża różnica w wytrzymałości sklejki lotniczej (drogiej w ofertach sklepów) w porównaniu do sklejki brzozowej PANAMA (sporo tańszej)?
kbugatii Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Opublikowano 26 Maja 2014 Walczę z żebrami skrzydła. Nie jestem w stanie uzyskać linii prostej łączącej punkty dźwigarów na górnej i dolnej powierzchni. Każdego żebra z osobna nie jestem w stanie wygenerować, ponieważ mają one różną grubość procentową (nasadowe - 18%, końcowe - 9% i nie są ułożone w prostokącie). Pozostaje wyciąć ze sklejki skrajne szablony a żebra pośrednie wykonać tradycyjnie w bloczku. Może przesadzam ale czy ugięcie tej linii wynoszące 1,17 mm ma wielkie znaczenie? Pomyślałem, że będzie je można wyrównać i tak koniecznymi nakładkami pomiędzy kesonem przednim a tylnym dźwigarem. Co o tym sądzicie?
Rekomendowane odpowiedzi