TommyTom Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Jurek, czy w takim razie, jeżeli mam odbiornik na PPM 18 (Graupner R16 SCAN FM 35A/35B) to mogę bezpiecznie podpiąć do niego 6 serw KST DS 135/145 z zasilaniem przez osobny BEC 10A (castle) + regulator OPTO? Czy do takich serw wyłącznie musi być odbiornik z PPM 9 ? Ważna dla mnie informacja, ponieważ kompletuję osprzęt do dużego motoszybowca. pozdr Tomek
cZyNo Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 PPM18/PPM9 do tego nic nie ma. To tylko ustawienie typu modulacji i ilości kanałów wysyłanych na wyjście DSC. KST możesz podpinać bez problemu. Nawet na szybkie porty. Prędkość transmisji paczek (10ms lub 20ms) ustawia sie w menu odbiornika poprzez telemetrię.
TommyTom Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Dzięki. A pozostając w temacie zasilania przez odbiornik, to jeżeli odbiornik ma zakres napięcia input od 4,8V-6,0V i serwa także na wejściu pozwalają na tyle, BEC mogę ustawić dokładanie w takim samym zakresie, to jakie jest optymalne napięcie vs zużycie w takiej konfiguracji? raczej 4,8V czy np. 5,1 - 5,5V?
bart07 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 W naszych modelach mamy duże prądy i b.małe przekroje. Rezultatem są wysokie spadki napięć na odbiornikach (serwach). Najlepiej to wszystko razem policzyć. Generalnie lepiej mieć bliżej górnej granicy napięcia zasilania.
cZyNo Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 W środku. Ja bym ustawił 5.0-5.5V ze wskazaniem na 5,5V W naszych modelach mamy duże prądy i b.małe przekroje. Rezultatem są wysokie spadki napięć na odbiornikach (serwach). Najlepiej to wszystko razem policzyć. Generalnie lepiej mieć bliżej górnej granicy napięcia zasilania. oj przesadzasz z tymi dużymi prądami...chyba że w przypadku awarii
bart07 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 To taki przykład - kable 32 AWG (idziemy lekko), długość kabla 1,2m do serwa na lotce, serwo na maxa 2A - napięcie zasilania 5V - serwo pracuje na --- 3,7V... Spadek napięcia 1,3V Z tego co pamiętam poszedłeś dalej i stosujesz BEC e przy serwach. Omijasz problem spadków napięć.
cZyNo Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 a jakie serwo w szybowcu pobiera 2A w locie? bo tyle to mi 6 serw pobiera przez ułamki sekund choć najczęściej jest to mniej niz 2A
bart07 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Moje Corony MG939 (x6) jakoś nie chciały chodzić na BEC 3A... Pewnie BEC był uszkodzony. Tym niemniej sprawdzałem jaki jest pobór prądu przy zablokowaniu - i wyszło 1,5A
cZyNo Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Serwa w locie nie mogą sie blokować. A 1,5A to tez nie 2A. Więc pozostań przy tym co sprawdzone i nie siej paniki na forum . W spokojnym locie spory szybowiec pobiera średnio 0,6-0,7A na wszystkie 6 serw (przy cyfrowych serwach).
wapniak Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Prąd blokowania dla serwa dobrze jest znać, bo prócz wszystkiego z takim właśnie prądem serwo rozpoczyna swój ruch. Silnik jeszcze stoi, a prąd już płynie.Sam moment rozruchu silnika. Jeśli zrobią to np. 3 serwa każde po 1,5 A na raz to problem z becem 3A murowany. A im większe spadki napięć, tym łatwiej o sytuacje, gdy z powodu zakłócających impulsów siejących się po kabelkach chce wystartować kilka czasem nawet wszystkie serwa na raz.
pablos Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Opublikowano 20 Listopada 2013 CZyNo dlaczego twierdzisz że serwa wlocie się nie mogą zablokować.Mnie zablokowały się dwa razy co opisuję w tym temacie tylko nie wiadomo dlaczego
cZyNo Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 CZyNo dlaczego twierdzisz że serwa wlocie się nie mogą zablokować.Mnie zablokowały się dwa razy co opisuję w tym temacie tylko nie wiadomo dlaczego Jesli w locie blokują sie powierzchnie sterowe (czyli serwa tez) to znaczy ze masz źle ustawiony model lub nieprawidłowo zbudowany. A jesli palą sie serwa (z innego powodu)-to juz inna sprawa. Prąd blokowania dla serwa dobrze jest znać, bo prócz wszystkiego z takim właśnie prądem serwo rozpoczyna swój ruch. Silnik jeszcze stoi, a prąd już płynie.Sam moment rozruchu silnika. Jeśli zrobią to np. 3 serwa każde po 1,5 A na raz to problem z becem 3A murowany. A im większe spadki napięć, tym łatwiej o sytuacje, gdy z powodu zakłócających impulsów siejących się po kabelkach chce wystartować kilka czasem nawet wszystkie serwa na raz. No i nie wiem co napisać. Zamurowało mnie. Ja nagle ruszam 6serwani w szybkim locie i nic. Oczywiście zdarzało mi sie w małych modelach z kiepskimi serwami ze kiepski bec nie wyrabiał ale...takiego elaboratu bym nie wykombinował.
rewia2006 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 A może popychacze się blokują przy dużych wychyleniach? Może należy zastosować przeguby kulowe? Również mogły odkleić się dźwignie na powierzchniach sterowych do których mocowane są popychacze i w czasie lotu się przestawiają, powodując blokadę. Ja w swoim Su 29S 50E wymieniłem wszystkie zawiasy na nylonowe z metalowym sztyftem oraz wszystkie dźwignie, które miały być wklejone w powierzchnie sterowe. Te fabryczne wklejają się bardzo płytko i łatwo je odkleić.
wapniak Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Jesli w locie blokują sie powierzchnie sterowe (czyli serwa tez) to znaczy ze masz źle ustawiony model lub nieprawidłowo zbudowany. A jesli palą sie serwa (z innego powodu)-to juz inna sprawa. No i nie wiem co napisać. Zamurowało mnie. Ja nagle ruszam 6serwani w szybkim locie i nic. Oczywiście zdarzało mi sie w małych modelach z kiepskimi serwami ze kiepski bec nie wyrabiał ale...takiego elaboratu bym nie wykombinował. A widzisz, teraz będziesz już wiedział dlaczego się nie wyrabiał...
cZyNo Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Bo ampery beca to pobożne życzenie producenta i 0,4A na każdym z 4 serw go pokonało. Banał.
wapniak Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 I umarł w błogim przeświadczeniu, że jeszcze żyje... Nawet nie wiem, czy to cytat.
cZyNo Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Wapniak teoretycznie czy praktycznie pisze? Bo nie jesteś jedyną osoba co (może) wie jak działa silnik elektryczny. Ale serwo to nie sam silnik. I zapewne nie bez jednego powodu są tam dawane silniki wysokoobrotowe. Serwo nie pobiera prądów zbliżonych do prądu blokowania w czasie pracy. Chyba że jest zblokowane lub totalnie źle dobrane A na pewno nie przy rozpoczęciu ruchu. Największe prądy generowane przez serwo w czasie lotu, są pobierane przy nagłej zmianie kierunku ruchu serw i dużej zmianie wychyleń. I z tego powodu największe prądy chwilowe płyną w obwodach wszelkiej maści akrobatów, a szczególnie w modelach 3D gdzie dodatkowo powierzchnie sterowe maja bardzo duże wymiary. W przypadku szybowców (takich do 4m) - o których pisałem - prądy maksymalne są w porównaniu z modelami 3D malutkie. Dlatego w modelach akrobatów warto puszczać zasilanie grubszymi kablami i z pominięciem odbiornika, a złącza powinny być dobrej jakości i dobrze zrobione. Najlepiej zalutowane. W większych modelach należy stosować PowerBoxy. Choć też bez szaleństw bo piki trwają ułamki sekundy.
rewia2006 Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Czy sytuacja się wyjaśniła? Czy może pomogła wymiana odbiorników na oryginalne Futaby? Coś zastanawiająca jest ta cisza w temacie.
pablos Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Opublikowano 28 Listopada 2013 Witam,niestety do świąt nie mam dostępu do omawianych modeli bo jestem za granicą.Tu też latam ale innymi modelami dopiero jak wrucę to będę dalej eksperymentował. Następny krok to będzie właśnie wymiana odbiorników na Futaby zobaczymy czy to coś da.Pozdrawiam Paweł
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 24 Grudnia 2013 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Ja bym stawiał na tryb HS i FS wielu producentów pisze szybie cyfrowe serwa ale ma na myśli część wykonawczą a nie sygnał sterujący a w tym przypadku sygnał ten jest powtarzany zamiast co ok 50ms to co 10ms czyli 5 razy szybciej ! To praca podobna do serwa współpracującego z żyroskopem niektórzy producenci podają np. 333Hz (MKS) w przypadku takiej dolegliwości serwo zachowuje się dziwnie nie robi całego ruchu , zatrzymuje się , gubi centro i po chwili kończy żywot .
Rekomendowane odpowiedzi