Adi92 Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Aha dzieki za pomoc a mam takie pytanko odnosnie modeli znacie jakies fajne stronki z planami pozdrawiam Adrian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi92 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Witam. Zrobilem model na uwiezi z śilnikiem elektryczny cos fajnego nawet nie pomyslalbym ze tak to poleci.Uzylem silnik do niego klasy ''400''. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 A tu ciekawy artykuł nt. modeli na uwięzi z napędem elektrycznym: http://www.clacro.de/Seite_electrics.htm Pzdr - AC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaromir Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 W modelach F2B nie stosuje się sterowania silnikiem. To samo dotyczy napędów elektrycznych. Wynika to z zapisu regulaminu, który nie dopuszcza innych sposobów sterowania modelu poza linkami uwięzi (dodatkowe linki np. do sterowania silnikiem, znane z makiet, byłyby nie do pomyślenia w F2B). A czy praktykuje się jakieś bezwładnościowe sterowanie? Bo pamiętam, że silniki regulowało się tak, że (zależnie od podejścia pilota) były lekko lub mocniej „zalane” i podczas ewolucji mniej lub bardziej „przyśpieszały” z powodu trudniejszego dopływu paliwa (ale to było w latach 80). Elektryka tak się nie wyreguluje ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Elektryki w modelach na uwięzi posiadają regulatory zapewniające przez cały czas lotu stałe obroty, wyłączenie się programuje, podobnie jest ze startem, można tak ustawić rozruch motorka, że samemu (bez pomocnika) jest czas po załączeniu sprzętu na podejście do uchwytu sterowniczego i spokojny start. Jednakże elektryki na uwięzi są jeszcze w powijakach, sam widziałem na mistrzostwach świata a.d. 2008 jak silnik i regulator zawodnika z Nowej Zelandii poszedł z dymem - technologia jeszcze nie jest doskonała. Myślę, że za dwa trzy lata będzie już dopracowana i takie rzeczy nie będą się zdarzały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witam, wreszcie trafiłem na odpowiednie dla mnie forum. Chciałbym dorzucić trochę ingformacji a może sprostowań na temat napędu elektrucznego w modelach akrobacyjnych. Oczywiście zaczęto stosować z powodzeniem silniki elektryczne w modelach akrobacyjnych latających na uwięzi ale są to dopiero początki . Na ostatnich Mistrzostwach Świata takiego napędu używało kilku zawodników. Zdecydowanie przeważały silniki spalinowe klasyczne. kilku modelarzy urzywało siników 4 suwowych oraz z rurami stabilizującymi pracę sinika. Linki do modeli elektrycznych są klasyczne . Silnik zasilany jest z akumulatora umieszczonego w modelu. Czołowka Mistrzostw Świata latała na silnikach spalinowych z Amerykanami włącznie. W miarę wolnego czasu postaram sie podzielić swoimi doświadczeniami z latania modelami akrobacyjnymi na uwięzi. A tak przy okazji zapraszam wszystkich chętnych do udziału w zawodach ,które odbędą się w Żyrardowie w dniach 16-17 maja. Pozdrawiam Sylwester Kubik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 kilku modelarzy urzywało siników 4 suwowych oraz z rurami stabilizującymi pracę sinika. pytanie co to jest rura stabilizująca pracę silnika ? bo rezonansowa służy do czegoś zupełnie innego a nawet potrafi popsuć wszystko w pewnym zakresie obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witam, rura stabilizująca pracę silnika to coś w rodzaju długiego tlumika wymiarami zbliżonyego do rury rezonansowej. Powoduje ona utrzymanie stałych obrotów silnika przez cały lot modelu. Pozdarwiam S.Kubik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Cześć - Z wielką radością witam w gronie uczestników forum jednego z najlepszych akrobatów - Sylwestra Kubika! Pozdrawiam - Artur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Witam, Dzięki i również pozdrawiam. Sylwek Kubik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Witam Dwa artykuły(Electric Stunters, An Electric C/L Model) poświęcone elektrykom na uwięzi: http://www.iroquois.free-online.co.uk/cl.htm PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.