Jump to content

Kilka pytań o EasyGlider


Recommended Posts

Znający mnie.... wiedzą , że ja nic nie wiem więc pytam, bo biorę się za modernizowanie i składanie mego pierwszego EasyGlidera

 

- Czy łopatki śmigła typowe, jakie zakupiłem wraz z modelem można wykorzystać do silnika bezszczotkowego, oraz czy można zdjąc sam kołpak,( czy nie bo, jest on integrałną częścią przekładni)??? :(

- Czy jest możliwe przy silniku bezszczotkowym ( nazywacie go chyba "dzwonek" ), że jeżeli bateria jest słabo naładowana to można ruszac statecznikami (serwa działają, a silnik nie )?? :(

- Czy klej Graupner STYROPOR jest dobry do klejenia modelu i przyklejania do niego wezystkich części plastikowych ?? :(

- Posiadam także aktywator do tego kleju, lecz nie wiem , czy najpierw miejsca spryskać i sklejac, czy na odwrót ?? :(

 

Dzięki za pomoc Stary Jasiek

P.S. nie myślcie ,że to koniec pytań !!!

Link to comment
Share on other sites

Co do łopatek to podaj dokładnie jak masz silnik i pakiet bo wtedy będzie można znaleźć jego parametry i dokładnie określić co i jak (ale obawiam się że raczej trzeba będzie kupić nowe)

 

Ja do klejenia eg użyłem średniego CA a na kadłub soudala (klei pouliteranowy).

Link to comment
Share on other sites

Do przyklejania części plastkowych uzyj kleju typu cjanoakryl albo zywica epoksydowa 10 minutowa.

Co do montażu kołpaka nie wiem, ale może być problem, inna średnica osi .

Co do pryskania to pryskasz tylko jedną stronę drugą pokrywasz klejem i złączasz ze sobą .

Co do baterii to mozesz zmierzyć napięcie jakie ma bez obciążenia , podaj typ baterii .

Silnik jesli jest bez śmigła powinien chociaż ruszyć, ważne pytanie czy po podłaczeniu zasilania silnik wydaje jakieś "pipkania" ?

Link to comment
Share on other sites

Jasiu!

Nie wstyd pytać jak zrobić? Wstyd źle zrobić.

Wracając do Twoich pytań to:

można zdjąć sam kołpak odkręcając wkręt na samym dziobie kołpaka. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz miał problem z włożeniem/wyjęciem silnika w sklejonym już kadłubie. Pray silniku bezszczotkowym regulator odcina zasilenie silnika na bezpiecznym dla baterii poziomie, mimo to zasilenie odbiornika i serw jest. Jeśli w powietrzu zabraknie prądu dla silnika, musisz jakoś wylądować. Więc serwa działają mimo że silnik już nie, choć pochwili masz jeszcze możliwość uruchomienia awaryjnie silnika na kilka kilkanaście sekund.

Na Twoim miejscu nie spieszyłbym się z wymianą silnika a zwłaszcza na "dzwonek", chyba, że nie masz regulatora do silnika szczotkowego. Wtedy, jeszcze przed sklejeniem kadłuba przymierz posiadany silnik do łoża w EG i pomyśl, jak go (silnik) umocować. Poza tym wydaje mi sie, że "dzwonek" jest za słaby do tego szybowca.

Kupując silnik zweróć uwagę na jego moc wyrażoną w Watach i ciąg (zwykle piszą zalecany do modeli o wadze np. 600-1000g.)

Nie znam kleju Graupner Styropor ale myślę że jeśli polecił Ci go sprzedawca w sklepie to powinien być dobry. Natomiast ostrożnie używaj aktywatora, przyspiesza sklejanie. Jeśli coś krzywo przyłożysz, nie zdążysz już poprawić. O ile pamiętam pryskasz aktywatorem jedną połówkę podczas gdy druga jest już posmarowana klejem. Wtedy skladasz i masz. :lol:

Nie wiem co masz na myśli pisząc

przyklejania do niego wezystkich części plasti

z plastiku to chyba tylko te "badziewne" zatrzaski kabiny.

Wydaje mi się że dobrze wybrałeś kupując EG, sam go mam ( już w trzeciej wersji) i jestem zadowolony z latania nim.

edit

Długo pisałem, więc inni trochę mnie wyprzedzili :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

- Czy łopatki śmigła typowe, jakie zakupiłem wraz z modelem można wykorzystać do silnika bezszczotkowego, oraz czy można zdjąc sam kołpak,( czy nie bo, jest on integrałną częścią przekładni)??? :(

 

Nie bardzo to śmigło jest trochę tandetne (ja zastosowałem aeronaut carbon 9x5)

 

Założenie tego typu silnika nie wiele zmieni moim zdaniem jest za słaby

 

Co do kleju to chyba typowy klej do styropianu i jeżeli jest do niego aktywator to robisz to na zasadzie takiej ze jedna połówkę kadłuba dokładnie smarujesz klejem a drugą spryskujesz aktywatorem ale pamiętaj o tym że raz złożone elementy nie dadzą sie już modyfikować, w moim wypadku kleiłem CA średnim .

 

Moją przeróbkę na bezszczotkę znajdziesz tutaj

 

http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=2053&postdays=0&postorder=asc&start=30

Link to comment
Share on other sites

Czy klej Graupner STYROPOR jest dobry do klejenia modelu i przyklejania do niego wezystkich części plastikowych ??

Do klejenia elementów z elaporu użyj lepiej kleju "UHU POR" dostępny w sklepach budowlanych. Klej na kontakt tz. posmaruj klejem obydwa elementy, odczekaj około 10min aż klej wyschnie i składaj. Po przyłożeniu nie dasz rady rozkleić i musisz to zrobić dokładnie za pierwszym razem. Klej Graupnera jest typowo do styropianu i nie jest zbyt dobry. Natomiast do wklejania elementów z tworzywa w elapor używaj żywicy lub Distal do szybkiego łączenia (jest bezbarwny) wiąże po 10 min. Distal dostępny w sklepach budowlanych, po stwardnięciu nadaje sie do szlifowania i wiercenia.

UHU POR daje elastyczne połączenie co dobrze współpracuje z miękim materiałem jakim jest elapor z którego jest EasyGlider.

Duże powierznie elaporu możesz też kleić klejem polimerowym (w pomarańczowych buteleczkach), tylko że musisz czekać długo na wyschnięcie.

Narazie pozostań przy standardowym napędzie.

Link to comment
Share on other sites

Ten dzwonek to jest w innym modelu .......do EG kupiłem

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=299121033

oraz regulator

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=299111006

 

Co prawda nie wiem jeszcze jak to połączyć bo wszystkie kable mają jeden kolor,ale myśle, że mi pomożecie.

Musze dokupić śmigło i kołpak, a "stary - nowy" zdemontowany z EG (śmigło ,kołpak, silnik ) sprzedam. Może jest ktoś chętny?? :roll: :?:

Czekam jeszcze na dwa serwa i biorę sie do pracy ......pamiętać z WASZĄ pomocą !!!! :* :*

 

Pozdrawiam Staey Jasiek

Link to comment
Share on other sites

Kupując śmigło i kołpak zwróć uwagę na dwie rzeczy, a mianowicie średnica osi silnika i srednica kołpaka. Ta pierwsz jest zależna od silnika jaki posiadasz, druga... no idealna jest 40 mm, jak będzie mniejsza, to też może być. Natomiast większa, będzie "głupio wyglądać". A może warto spróbować stary kołpak, powinien pasować.

Link to comment
Share on other sites

W trójfazach kable między silnikiem a reglem podłącza się dowolnie, a jak silnik kręci się w złą stronę to zamienia dwa dowolne kabelki, kable do pakietu są czarne(-) i czerwone(+), do do odbiornika tak, jak serwa :)

Link to comment
Share on other sites

Tylko nie zrób błędu, jaki ja popełniłem gdy wklejałem listwę maskującą i utrzymującą dźwigar w skrzydłach - mianowicie, stosując klej UHU Por, odczekałem parę minut, jak nakazuje instrukcja, i dopiero próbowałem ją wcisnąć - porażka! To trzeba kleić na "mokro" - czyli, w przypadku UHU Por, nie czekać aż wyschnie, lub stosować klej, który nie chwyta od razu. W przeciwnym razie listwy nie wciśniesz. Na szczęście udało mi się ją wyrwać w miarę bezboleśnie i wkleić ponownie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.