Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tylnym stateczniku poziomym Extry 260 udało mi się odwrotnie wkleić dźwignię do serwa. Pytanie co z tym zrobić:

1. Zostawić

2. Próbować wyciąć i wkleić odwrotnie

3. Inne pomysły

 

post-5019-0-20840600-1387968634.jpg

Opublikowano

Jeżeli wkleiłeś dźwignię żywicą to demontaż raczej bym sobie darował. Wytnij z płytki laminatowej dźwignię o właściwym kształcie (bez części zatopionej w stateczniku), przyklej żywicą lub distalem po zmatowieniu, zrób dwa otwory w najszerszym miejscu i skręć na śrubki. Otwór na wałek snapa oczywiście nad osią obrotu steru.

Opublikowano

Niestety wklejony solidnie na żywicę - będzie ciężko...

 

Można próbować wyciąć stary ale trzeba by nowy otwór na dźwignię jakoś wydłubać.

Opublikowano

Proponuję jednak nie ingerować w konstrukcję steru i zamocować właściwą dźwignię do starej, resztę ze względów estetycznych obciąć tarczą na wiertarce.

Opublikowano

Faktycznie, może tak będzie najlepiej - pozostaje mi zapytać czy ktoś ma kawałek płytki węglowej około 20 x 20 mm grubość 1.3mm ?

Opublikowano

Wojtek, polecam dobry elektryczny sklep (raczej nie w markecie) i kupno laminatowej płytki do układów drukowanych. Najczęściej sprzedają też magiczny ;) proszek dzięki któremu po kąpieli w ciepłej wodzie pozbędziesz się miedzi. Na pewno się przyda, jak nie teraz to w kolejnych modelach.

Opublikowano

Wojtek, polecam dobry elektryczny sklep (raczej nie w markecie) i kupno laminatowej płytki do układów drukowanych. Najczęściej sprzedają też magiczny ;) proszek dzięki któremu po kąpieli w ciepłej wodzie pozbędziesz się miedzi. Na pewno się przyda, jak nie teraz to w kolejnych modelach.

 

Nie prościej kupić laminat bez miedzi? Taniej i wystarczy jedynie wyciąć.

Bywa nawet czarny szklany laminat.

Opublikowano

Nie prościej kupić laminat bez miedzi? Taniej i wystarczy jedynie wyciąć.

Jeżeli kupi płytkę laminatową o takiej sztywności jak do układów drukowanych, ale bez miedzi to oczywiście tak.

Opublikowano

OK Dzięki za rady mam laminat z miedzią więc trzeba będzie wyciąć i wytrawić niepotrzebną miedź. Mam nadzieję że zadziała.

Opublikowano

I po naprawie. Już nie będzie taki piękny... A swoją drogą dlaczego otwór na wałek snapa ma być nad osią obrotu steru?

Opublikowano

I po naprawie. Już nie będzie taki piękny... A swoją drogą dlaczego otwór na wałek snapa ma być nad osią obrotu steru?

 

po to żeby wychylenia steru były jednakowe w obie strony.wtedy zostaje zachowany kąt 90 st. pomiędzy zawiasem punktem i mocowania popychacza.

Opublikowano

Andrzej, nie jest tak do końca z tym położeniem otworów w jednej osi, może być przesunięty do tyłu otwór popychacza (do przodu zresztą też) Przed chwilą zrobiłem symulację w CAD bo musiałem przesunąć do tyłu otwór dźwigni lotki o 6mm. Nie ma zadnej różnicy w wychyleniach (co było do przewidzenia) Zupełnie inna sprawa to dźwignia w napędzie SK na linkach. Tam musi być w osi, mało tego to orczyk na serwie musi mieć otwory przesunięte w stronę steru o kilka mm (1-3, w tych granicach) względem osi obrotu po to żeby linki były cały czas naprężone. Zrobiłem odpowiednie symulacje i zoptymalizowałem sobie układ napędu steru.

Opublikowano

Jak to nie ma różnicy w wychyleniu przy przesuwaniu dźwigni? Uwzględniłeś w tej symulacji popychacz i sam statecznik? jeżeli zostawilibyśmy wklejoną dźwignię jak u kolegi na zdjęciu (otwór przesunięty do tyłu) to ster wychylałby się super do dołu ale już do góry nie wychyliłby się w pełni dlatego, że popychacz bardzo szybko oparłby się o ster uniemożliwiając dalsze wychylenie steru... :) W akrobatach, gdzie korzystamy z często maksymalnych wychyleń jest to podstawa. Jeżeli ktoś z kolei używa 15 stopniowych wychyleń to może sobie montować dźwignie jak mu się podoba ;) Najbardziej optymalnym rozwiązaniem w przypadku dźwigni sterów jest opcja kiedy otwór jest nad osią zawiasu. Otrzymujemy wtedy maksymalne, identyczne wychylenie sterów góra-dół i nie ma co tu dyskutować za bardzo :) . Co innego pull-pull...

 

Reasumując: przesuwając otwór dźwigni lotki do przodu dla tego typu dźwigni jak na zdjęciu, oprze się ona szybciej o statecznik uniemożliwiając jego pełne wychylenie w dół, z kolei przesuwając otwór dźwigni do tyłu popychacz szybciej oprze się o statecznik przy wychyleniu steru w górę, również uniemożliwiając pełne wychylenie steru w tym kierunku.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zupełnie inna sprawa to dźwignia w napędzie SK na linkach. Tam musi być w osi, mało tego to orczyk na serwie musi mieć otwory przesunięte w stronę steru o kilka mm (1-3, w tych granicach) względem osi obrotu po to żeby linki były cały czas naprężone.

Tak, owszem ale tylko w przypadku kiedy linki w kadłubie są skrzyżowane. Nie inaczej...

 

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem w przypadku dźwigni sterów jest opcja kiedy otwór jest nad osią zawiasu. Otrzymujemy wtedy maksymalne, identyczne wychylenie sterów góra-dół i nie ma co tu dyskutować za bardzo :) . Co innego pull-pull...

Dokładnie TAK :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak to nie ma różnicy w wychyleniu przy przesuwaniu dźwigni? Uwzględniłeś w tej symulacji popychacz i sam statecznik? jeżeli zostawilibyśmy wklejoną dźwignię jak u kolegi na zdjęciu (otwór przesunięty do tyłu) to ster wychylałby się super do dołu ale już do góry nie wychyliłby się w pełni dlatego, że popychacz bardzo szybko oparłby się o ster uniemożliwiając dalsze wychylenie steru... :) W akrobatach, gdzie korzystamy z często maksymalnych wychyleń jest to podstawa. Jeżeli ktoś z kolei używa 15 stopniowych wychyleń to może sobie montować dźwignie jak mu się podoba ;) Najbardziej optymalnym rozwiązaniem w przypadku dźwigni sterów jest opcja kiedy otwór jest nad osią zawiasu. Otrzymujemy wtedy maksymalne, identyczne wychylenie sterów góra-dół i nie ma co tu dyskutować za bardzo :) . Co innego pull-pull...

 

Reasumując: przesuwając otwór dźwigni lotki do przodu dla tego typu dźwigni jak na zdjęciu, oprze się ona szybciej o statecznik uniemożliwiając jego pełne wychylenie w dół, z kolei przesuwając otwór dźwigni do tyłu popychacz szybciej oprze się o statecznik przy wychyleniu steru w górę, również uniemożliwiając pełne wychylenie steru w tym kierunku.

 

Kolego, proszę Cię , przeczytaj jeszcze raz baaaardzo uważnie mój post a potem pisz odpowiedź. Pisząc o 6mm dałem do zrozumienia że chodzi o kilka mm a nie kilkadziesiąt. Przeanalizuj poniższy rysunek wraz z zaznaczonym okręgiem którego środkiem jest oś obrotu lotki. Dodam do rysunku tyle że gdybym nie cofnął otworu dźwigni do tyłu o 6mm nie dało by się zrobić wychyleń po 35 st bo :1- dxwignia oparła by się o płat, 2- cały układ mógłby się zablokować a z jakich przyczyn to powinno wyjść już z analizy rysunku.

 

Aaa, jeszcze jedno: przeanalizuj jeszcze wychylenia z rysunku i zobacz czy będą różnice wychyleń bo wg, mnie i symulacji nie.

Opublikowano

W tylnym stateczniku poziomym Extry 260 udało mi się odwrotnie wkleić dźwignię do serwa. Pytanie co z tym zrobić:

1. Zostawić

2. Próbować wyciąć i wkleić odwrotnie

3. Inne pomysły

Zalóż popychacz i sprawdź jak ster działa. Jak będzie źle to wytnij nową gźwignię i doklej do tamtej tak:

post-8532-0-26890500-1388513638_thumb.jpg

potem nawierć ze dwa razy i przekołkój. Resztę starej dźwigni odetnij.

  • Lubię to 1
Opublikowano

 

 

Kolego, proszę Cię , przeczytaj jeszcze raz baaaardzo uważnie mój post a potem pisz odpowiedź. Pisząc o 6mm dałem do zrozumienia że chodzi o kilka mm a nie kilkadziesiąt. Przeanalizuj poniższy rysunek wraz z zaznaczonym okręgiem którego środkiem jest oś obrotu lotki. Dodam do rysunku tyle że gdybym nie cofnął otworu dźwigni do tyłu o 6mm nie dało by się zrobić wychyleń po 35 st bo :1- dxwignia oparła by się o płat, 2- cały układ mógłby się zablokować a z jakich przyczyn to powinno wyjść już z analizy rysunku.

 

Aaa, jeszcze jedno: przeanalizuj jeszcze wychylenia z rysunku i zobacz czy będą różnice wychyleń bo wg, mnie i symulacji nie.

Wszystkiego najlepszego w nowym roku :) Pozdrawiam, Piotrek

Opublikowano

 

Zalóż popychacz i sprawdź jak ster działa. Jak będzie źle to wytnij nową gźwignię i doklej do tamtej tak:

post-8532-0-26890500-1388513638_thumb.jpg

potem nawierć ze dwa razy i przekołkój. Resztę starej dźwigni odetnij.

Zrób tak jak radzi Stefan. Bedzie optymalnie i estetycznie... Życzę wszystkim szczęścia w nowym roku :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.