Quant Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 W tylnym stateczniku poziomym Extry 260 udało mi się odwrotnie wkleić dźwignię do serwa. Pytanie co z tym zrobić: 1. Zostawić 2. Próbować wyciąć i wkleić odwrotnie 3. Inne pomysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Jeżeli wkleiłeś dźwignię żywicą to demontaż raczej bym sobie darował. Wytnij z płytki laminatowej dźwignię o właściwym kształcie (bez części zatopionej w stateczniku), przyklej żywicą lub distalem po zmatowieniu, zrób dwa otwory w najszerszym miejscu i skręć na śrubki. Otwór na wałek snapa oczywiście nad osią obrotu steru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 A nie prościej wyciąć identyczny kształt , obciąć stary i wkleić obok już dobrze (na żywice )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 25 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Niestety wklejony solidnie na żywicę - będzie ciężko... Można próbować wyciąć stary ale trzeba by nowy otwór na dźwignię jakoś wydłubać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Proponuję jednak nie ingerować w konstrukcję steru i zamocować właściwą dźwignię do starej, resztę ze względów estetycznych obciąć tarczą na wiertarce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 25 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Faktycznie, może tak będzie najlepiej - pozostaje mi zapytać czy ktoś ma kawałek płytki węglowej około 20 x 20 mm grubość 1.3mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Wojtek, polecam dobry elektryczny sklep (raczej nie w markecie) i kupno laminatowej płytki do układów drukowanych. Najczęściej sprzedają też magiczny proszek dzięki któremu po kąpieli w ciepłej wodzie pozbędziesz się miedzi. Na pewno się przyda, jak nie teraz to w kolejnych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Wojtek, polecam dobry elektryczny sklep (raczej nie w markecie) i kupno laminatowej płytki do układów drukowanych. Najczęściej sprzedają też magiczny proszek dzięki któremu po kąpieli w ciepłej wodzie pozbędziesz się miedzi. Na pewno się przyda, jak nie teraz to w kolejnych modelach. Nie prościej kupić laminat bez miedzi? Taniej i wystarczy jedynie wyciąć. Bywa nawet czarny szklany laminat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Nie prościej kupić laminat bez miedzi? Taniej i wystarczy jedynie wyciąć. Jeżeli kupi płytkę laminatową o takiej sztywności jak do układów drukowanych, ale bez miedzi to oczywiście tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 OK Dzięki za rady mam laminat z miedzią więc trzeba będzie wyciąć i wytrawić niepotrzebną miedź. Mam nadzieję że zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 I po naprawie. Już nie będzie taki piękny... A swoją drogą dlaczego otwór na wałek snapa ma być nad osią obrotu steru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 I po naprawie. Już nie będzie taki piękny... A swoją drogą dlaczego otwór na wałek snapa ma być nad osią obrotu steru? po to żeby wychylenia steru były jednakowe w obie strony.wtedy zostaje zachowany kąt 90 st. pomiędzy zawiasem punktem i mocowania popychacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Andrzej, nie jest tak do końca z tym położeniem otworów w jednej osi, może być przesunięty do tyłu otwór popychacza (do przodu zresztą też) Przed chwilą zrobiłem symulację w CAD bo musiałem przesunąć do tyłu otwór dźwigni lotki o 6mm. Nie ma zadnej różnicy w wychyleniach (co było do przewidzenia) Zupełnie inna sprawa to dźwignia w napędzie SK na linkach. Tam musi być w osi, mało tego to orczyk na serwie musi mieć otwory przesunięte w stronę steru o kilka mm (1-3, w tych granicach) względem osi obrotu po to żeby linki były cały czas naprężone. Zrobiłem odpowiednie symulacje i zoptymalizowałem sobie układ napędu steru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 faktycznie Sławku masz rację,ma to znaczenie przy sterze kierunku zwłaszcza wtedy gdy zastosowany jest napęd linkowy typu PULL-PULL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r0n4ld1 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Jak to nie ma różnicy w wychyleniu przy przesuwaniu dźwigni? Uwzględniłeś w tej symulacji popychacz i sam statecznik? jeżeli zostawilibyśmy wklejoną dźwignię jak u kolegi na zdjęciu (otwór przesunięty do tyłu) to ster wychylałby się super do dołu ale już do góry nie wychyliłby się w pełni dlatego, że popychacz bardzo szybko oparłby się o ster uniemożliwiając dalsze wychylenie steru... W akrobatach, gdzie korzystamy z często maksymalnych wychyleń jest to podstawa. Jeżeli ktoś z kolei używa 15 stopniowych wychyleń to może sobie montować dźwignie jak mu się podoba Najbardziej optymalnym rozwiązaniem w przypadku dźwigni sterów jest opcja kiedy otwór jest nad osią zawiasu. Otrzymujemy wtedy maksymalne, identyczne wychylenie sterów góra-dół i nie ma co tu dyskutować za bardzo . Co innego pull-pull... Reasumując: przesuwając otwór dźwigni lotki do przodu dla tego typu dźwigni jak na zdjęciu, oprze się ona szybciej o statecznik uniemożliwiając jego pełne wychylenie w dół, z kolei przesuwając otwór dźwigni do tyłu popychacz szybciej oprze się o statecznik przy wychyleniu steru w górę, również uniemożliwiając pełne wychylenie steru w tym kierunku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZARZU Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Zupełnie inna sprawa to dźwignia w napędzie SK na linkach. Tam musi być w osi, mało tego to orczyk na serwie musi mieć otwory przesunięte w stronę steru o kilka mm (1-3, w tych granicach) względem osi obrotu po to żeby linki były cały czas naprężone. Tak, owszem ale tylko w przypadku kiedy linki w kadłubie są skrzyżowane. Nie inaczej... Najbardziej optymalnym rozwiązaniem w przypadku dźwigni sterów jest opcja kiedy otwór jest nad osią zawiasu. Otrzymujemy wtedy maksymalne, identyczne wychylenie sterów góra-dół i nie ma co tu dyskutować za bardzo . Co innego pull-pull... Dokładnie TAK 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Jak to nie ma różnicy w wychyleniu przy przesuwaniu dźwigni? Uwzględniłeś w tej symulacji popychacz i sam statecznik? jeżeli zostawilibyśmy wklejoną dźwignię jak u kolegi na zdjęciu (otwór przesunięty do tyłu) to ster wychylałby się super do dołu ale już do góry nie wychyliłby się w pełni dlatego, że popychacz bardzo szybko oparłby się o ster uniemożliwiając dalsze wychylenie steru... W akrobatach, gdzie korzystamy z często maksymalnych wychyleń jest to podstawa. Jeżeli ktoś z kolei używa 15 stopniowych wychyleń to może sobie montować dźwignie jak mu się podoba Najbardziej optymalnym rozwiązaniem w przypadku dźwigni sterów jest opcja kiedy otwór jest nad osią zawiasu. Otrzymujemy wtedy maksymalne, identyczne wychylenie sterów góra-dół i nie ma co tu dyskutować za bardzo . Co innego pull-pull... Reasumując: przesuwając otwór dźwigni lotki do przodu dla tego typu dźwigni jak na zdjęciu, oprze się ona szybciej o statecznik uniemożliwiając jego pełne wychylenie w dół, z kolei przesuwając otwór dźwigni do tyłu popychacz szybciej oprze się o statecznik przy wychyleniu steru w górę, również uniemożliwiając pełne wychylenie steru w tym kierunku. Kolego, proszę Cię , przeczytaj jeszcze raz baaaardzo uważnie mój post a potem pisz odpowiedź. Pisząc o 6mm dałem do zrozumienia że chodzi o kilka mm a nie kilkadziesiąt. Przeanalizuj poniższy rysunek wraz z zaznaczonym okręgiem którego środkiem jest oś obrotu lotki. Dodam do rysunku tyle że gdybym nie cofnął otworu dźwigni do tyłu o 6mm nie dało by się zrobić wychyleń po 35 st bo :1- dxwignia oparła by się o płat, 2- cały układ mógłby się zablokować a z jakich przyczyn to powinno wyjść już z analizy rysunku. Aaa, jeszcze jedno: przeanalizuj jeszcze wychylenia z rysunku i zobacz czy będą różnice wychyleń bo wg, mnie i symulacji nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 W tylnym stateczniku poziomym Extry 260 udało mi się odwrotnie wkleić dźwignię do serwa. Pytanie co z tym zrobić: 1. Zostawić 2. Próbować wyciąć i wkleić odwrotnie 3. Inne pomysły Zalóż popychacz i sprawdź jak ster działa. Jak będzie źle to wytnij nową gźwignię i doklej do tamtej tak: potem nawierć ze dwa razy i przekołkój. Resztę starej dźwigni odetnij. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r0n4ld1 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Kolego, proszę Cię , przeczytaj jeszcze raz baaaardzo uważnie mój post a potem pisz odpowiedź. Pisząc o 6mm dałem do zrozumienia że chodzi o kilka mm a nie kilkadziesiąt. Przeanalizuj poniższy rysunek wraz z zaznaczonym okręgiem którego środkiem jest oś obrotu lotki. Dodam do rysunku tyle że gdybym nie cofnął otworu dźwigni do tyłu o 6mm nie dało by się zrobić wychyleń po 35 st bo :1- dxwignia oparła by się o płat, 2- cały układ mógłby się zablokować a z jakich przyczyn to powinno wyjść już z analizy rysunku. Aaa, jeszcze jedno: przeanalizuj jeszcze wychylenia z rysunku i zobacz czy będą różnice wychyleń bo wg, mnie i symulacji nie. Wszystkiego najlepszego w nowym roku Pozdrawiam, Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r0n4ld1 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Zalóż popychacz i sprawdź jak ster działa. Jak będzie źle to wytnij nową gźwignię i doklej do tamtej tak: potem nawierć ze dwa razy i przekołkój. Resztę starej dźwigni odetnij. Zrób tak jak radzi Stefan. Bedzie optymalnie i estetycznie... Życzę wszystkim szczęścia w nowym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi