robloz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Kilka danych: rozp. 190 cm. waga ok 3 kg napęd 4-takt ASP 91 malowanie ( a właściwie oklejanie ) w/w Prace nad kadłubem i wklejone usterzenie, konstrukcja klasyczna oklejona balsą 1mm Zbliża się etap budowy skrzydła i mam mały dylemat jak je zrobić. Oczywiście ze względu transportowych musi być dzielone, tylko jak i którym miejscu? 1. na dwie połówki z podziałem na środku między oszkleniem górnej części centropłata, kołki z przodu+dwie śruby 2. stała część na kadłubie i dokładane skrzydła Tylko przy drugim sposobie jak zabezpieczyć skrzydła, aby się nie rozsunęły w locie? W obu przypadkach łącznik z rurki duralowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 190cm i waga 3kg? Niezle zadane sobie postawiles ... Sam asp wazy okolo 650g z tlumikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Wagę podałem (jak się okazało trochę za małą , miało być 3.5kg.) w/g danych zestawu fabrycznego. http://abc-rc.pl/Black-Horse-Bird-Dog Mój P-11 o takich wymiarach waży do lotu 4.3kg, i podejrzewam, że wyjdzie coś koło tego. Na dzień dzisiejszy to co już zrobiłem, czyli: kadłub ze statecznikami + silnik, 3 serwa standart, akumulatory z okablowaniem do RC waży 1650g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Przy tej skali to czy będzie on wazyl 3,5 czy 4,5 kg to i tak super waga, jednym slowem zapowiada sie super. pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Prac ciąg dalszy. Ze względu na zmianę koncepcji montażu skrzydeł dorobiłem środkową część, która będzie doklejona do kadłuba. Łącznikiem płatów będą dwa płaskowniki stalowe 10x1, dla których musiałem zrobić skrzynki do płatów ruszyła też budowa płatów No i w końcu z kupki balsy powstało coś podobne do samolotu. Teraz trzeba ustawić zwichrzenie płatów i okleić skrzydła od góry. Cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 nie stosujesz listwy natarcia czy tylko nie widać jej na zdjęciu? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Na fotce jeszcze tego nie ma, ale wraz z górnym pokryciem wklejona jest z twardej balsy listwa z której powstanie po oszlifowaniu krawędź natarcia o odpowiednim profilu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Skrzydełka otrzymały pokrycie i zakończenia z twardej balsy (końcówki najlepiej szlifowało się siatką od docierania gładzi gipsowych) zamontowane też jest nowe tylne podwozie Sprężynki będą podłączone do dzwigni na st. pionowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Moim skromnym zdaniem bardzo ładny model ale waga wyjdzie tak z 6-7 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Może nie będzie aż tak żle: Na dzień dzisiejszy to co już zrobiłem, czyli:kadłub ze statecznikami + silnik, 3 serwa standart, akumulatory z okablowaniem do RC waży 1650g. +skrzydła (bez klap) - 510g daje na dzień dzisiejszy 2160g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Latam Extrą o rozpiętości 198 zrobioną na tzw lekko i do lotu mam 6.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Może ktoś ma pomysła jak wykonać takie poszycie na klapach i sterach w modelu oklejonym folią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 a może tak jak Wojtek http://pfmrc.eu/index.php?/topic/35888-cessna-195-15/page__st__80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Dzięki, właśnie zrobiłem małą próbkę, trzeba się bardziej przyłożyć i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Model jednak będzie malowany np. akrylami. Czy taki lakier będzie dobry do zabezpieczenia powierzchni przed paliwem? (Lakier poliuretanowy) http://www.dragon.bi...bcatitem_id=479 zamiast np. tego http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=21_583_592&products_id=8531 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Mam i sprawdzałem lakier Dragon-a. Jeżeli latasz niewiele to się sprawdzi ale jeżeli latasz często to lakier niestety z czasem schodzi. Dużo lepsze sa lakiery dwuskładnikowe, czyli żywcie chemoutwardzalne. Na modele airkombat którymi latam praktycznie co tydzień stosuje taki lakier (żywicę z utwardzaczem) zakupiony w sklepie z lakierami samochodowymi. Nic go nie rusza ale niestety jest błyszczący. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 ale niestety jest błyszczący występują też jako matowe i satyna, ale można też samemu dobrać "matowość" lakieru dodając odpowiedni specyfik tzw "pastę matującą" choć to co ja kupiłem jest bezbarwną cieczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Mała przymiarka silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Przybył następny element - klapy Było trochę zabawy, aby wszystko pasowało, ale efekt chyba dobry? trzeba jeszcze wszystko poszpachlować i dotrzeć, ale to póżniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Tak dla ciekawości poważyłem to co zrobione na dzisiaj: -kadłub z oszkleniem i łożem -1170g -kompletne skrzydła - 650g -silnik,śmigło,zb.paliwa,maska- 830g -serwa 6szt. - 260g -akumulatory RC - 300g -paliwo - 500g razem -3710g Teraz ciekawe ile będzie ważyło malowanie, ale chyba w 5kg (wymóg przepisów F4HP) się zmieszczę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi