Skocz do zawartości

Cessna L-19 "Bird Dog"


robloz

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka danych:

rozp. 190 cm.

waga ok 3 kg

napęd 4-takt ASP 91

malowanie ( a właściwie oklejanie ) w/w

 

7.jpg

 

Prace nad kadłubem

 

1.jpg

 

2.jpg

 

4.jpg

 

i wklejone usterzenie, konstrukcja klasyczna oklejona balsą 1mm

 

6.jpg

 

Zbliża się etap budowy skrzydła i mam mały dylemat jak je zrobić.

Oczywiście ze względu transportowych musi być dzielone, tylko jak i którym miejscu?

1. na dwie połówki z podziałem na środku między oszkleniem górnej części centropłata,

kołki z przodu+dwie śruby

 

moc1.png

2. stała część na kadłubie i dokładane skrzydła

moc2.png

Tylko przy drugim sposobie jak zabezpieczyć skrzydła, aby się nie rozsunęły w locie?

 

W obu przypadkach łącznik z rurki duralowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wagę podałem (jak się okazało trochę za małą , miało być 3.5kg.) w/g danych zestawu fabrycznego.

http://abc-rc.pl/Black-Horse-Bird-Dog

Mój P-11 o takich wymiarach waży do lotu 4.3kg, i podejrzewam, że wyjdzie coś koło tego.

 

Na dzień dzisiejszy to co już zrobiłem, czyli:

kadłub ze statecznikami + silnik, 3 serwa standart, akumulatory z okablowaniem do RC waży 1650g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prac ciąg dalszy.

Ze względu na zmianę koncepcji montażu skrzydeł dorobiłem środkową część, która będzie doklejona do kadłuba.

 

8.jpg

 

Łącznikiem płatów będą dwa płaskowniki stalowe 10x1, dla których musiałem zrobić skrzynki do płatów

 

11.jpg

 

ruszyła też budowa płatów

 

10.jpg

 

No i w końcu z kupki balsy powstało coś podobne do samolotu.

 

13.jpg

 

Teraz trzeba ustawić zwichrzenie płatów i okleić skrzydła od góry.

 

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydełka otrzymały pokrycie i zakończenia z twardej balsy

(końcówki najlepiej szlifowało się siatką od docierania gładzi gipsowych)

 

17.jpg

 

zamontowane też jest nowe tylne podwozie

 

16.jpg

15.jpg

 

Sprężynki będą podłączone do dzwigni na st. pionowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie będzie aż tak żle:

Na dzień dzisiejszy to co już zrobiłem, czyli:

kadłub ze statecznikami + silnik, 3 serwa standart, akumulatory z okablowaniem do RC waży 1650g.

 

+skrzydła (bez klap) - 510g daje na dzień dzisiejszy 2160g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jednak będzie malowany np. akrylami.

Czy taki lakier będzie dobry do zabezpieczenia powierzchni przed paliwem?

(Lakier poliuretanowy)

 

http://www.dragon.bi...bcatitem_id=479

 

zamiast np. tego

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=21_583_592&products_id=8531

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i sprawdzałem lakier Dragon-a.

Jeżeli latasz niewiele to się sprawdzi ale jeżeli latasz często to lakier niestety z czasem schodzi.

 

Dużo lepsze sa lakiery dwuskładnikowe, czyli żywcie chemoutwardzalne. Na modele airkombat którymi latam praktycznie co tydzień stosuje taki lakier (żywicę z utwardzaczem) zakupiony w sklepie z lakierami samochodowymi. Nic go nie rusza ale niestety jest błyszczący.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ciekawości poważyłem to co zrobione na dzisiaj:

 

-kadłub z oszkleniem i łożem -1170g

-kompletne skrzydła - 650g

-silnik,śmigło,zb.paliwa,maska- 830g

-serwa 6szt. - 260g

-akumulatory RC - 300g

-paliwo - 500g

razem -3710g

 

Teraz ciekawe ile będzie ważyło malowanie, ale chyba w 5kg (wymóg przepisów F4HP) się zmieszczę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.