pasek888 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Dziś na własnej skórze przekonałem się czym grozi zablokowanie silnika. Jako początkujący "pilot", zakupiłem model ASW-17 Pelikana w wersji RTF. Z każdym lotem idzie mi coraz lepiej, dziś walczyłem w powietrzu z dosyć silnym wiatrem i jakoś daję sobie radę bezpiecznie wylądować. Ponieważ miałem fabrycznie popieprzone kierunki, gaz z prawej strony, lotki razem z gazem itd., postanowiłem dziś to pozmieniać. Po dokonaniu wszystkiego podłączyłem wszystkie serwa, pakiet w celu odpowiedniego ustawienia (rewersów) w nadajniku. W pewnym momencie załączył się gaz, kadłub wyleciał mi z ręki. Zanim zdążyłem się zorientować, że należy dać gaz na minimum, było już za późno. Dym, zaraz płomień. Zdążyłem tylko polecieć do drugiego pokoju i na balkon. Tam regulator wypadł... sam. Wszystkie luty od przewodów po prostu się wytopiły. Regulator wygląda teraz tak jak na foto w załączniku. Przyczyna - po prostu zablokowany silnik. Całe szczęście uszkodzony wyłącznie regulator, reszta podzespołów żyje i nawet się nie nadtopiła. 1
arkozi Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 No i moim zdaniem to jest foto miesiąca. Przebiłeś nawet bf109 Przema. Jak będziesz w okolicach Płocka to masz u mnie czteropak ;-)
Marcin K. Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Tandetny regulator. Nawet mag8 odcina przy przeciazeniu. I nawet za bardzo sie nie grzeje. jak na razie zaden z regli TP mnie nie zawiodl. A takie rzeczy jak ustawianie modelu pod siebie to powinieneś robić przed pierwszym lotem. kiedyś podobnie zalatwilem regulator ale w locie. Kupiłem zestaw combo w jakimś sklepie, latalo to w Toto1. Dobrze że to motoszybowiec i spalony rygiel nie odciął zasilania na serwa. Jakimś cudem w zestawie combo silnik brał więcej A niż ma max regulator. I miałem podobnego tosta jak ty. Poza regulatorem obyło sie bez strat.
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 I kaset za bardak sie nie grzeje. jak na raşid zaden z regli TP mnie nie zawiodl.... rygiel .... ?? po jakiemu to??
pasek888 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 Ojciec mi wyliczył, że w tym momencie było zapotrzebowanie na ok. 17A. A skoro fabryka daje regiel 10A, to o czym tu gadać... Dziwię się tylko, że model nie zapalił się w powietrzu.
Marcin K. Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Sławek po turecki to było:) nie zauważyłem że język sie przelaczyl... Szkoda że regulatory z rtf'ów są tak tandetne...
PK999 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 ... Dziwię się tylko, że model nie zapalił się w powietrzu. W powietrzu nic nie blokuje napędu.
pasek888 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 W powietrzu nic nie blokuje napędu. Zgadza się. Jednak z lektury niemieckiego forum wynika, iż ASW-17 firmy Hype zapalały się w powietrzu. Regulatory, które dają w standardzie są za słabe, a silnik ma większe zapotrzebowanie na prąd.
szpachla Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Hehe. Dobre Dam ci dobrą radę sprzedaj to jeżeli jest coś jeszcze warte i kup normalny model bo to co masz teraz rozpadnie się szybciej niż myślisz. RTF-y od Pelikana słyną z "jakości" spalony regiel to dopiero początek twoich przygód...
idfx Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Dlatego buduje KITy ...RTF to dla mnie najgorsza opcja.
galaxy Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 ...Ponieważ miałem fabrycznie popieprzone kierunki, gaz z prawej strony, lotki razem z gazem itd., postanowiłem dziś to pozmieniać. ... jak to miłeś popieprzone fabrycznie , był to poprostu mode 1, jedyny słuszny mod w nadajniku btw regiel nieźle się zjarał , dobrze że tylko takie straty , że się chałupa nie zapaliła twu twu twu
pasek888 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zakupiony regiel Turnigy Plush 30A i programator. Myślę, że teraz da radę. Nauczę się latać na tym co mam, a później zmienię sprzęt na coś innego Po kolei. Jazdę na motocyklu zaczynałem też od chińskiego skutera, a skończyłem na 4-cylindrowej v-ce 1
Krzycho61 Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Dobra rada na kolejne modele ( z własnego doświadczenia) jeden pstryczek programuj na wyłączenie silnika. Od czasu jak wkładając model do samochodu celem wymiany baterii, przypadkiem uruchomiony silnik zdewastował dwa modele będące w samochodzie i poszatkował inną aparaturę - dedykuję. Co prawda dochodzi jeden punkt do check listy ale straty zdecydowanie mniejsze.
Zefirek Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 jak to miłeś popieprzone fabrycznie , był to poprostu mode 1, jedyny słuszny mod w nadajniku Nie pleć głupot. Michale, takiej "grzaneczki" już dawno nie widziałem. Dobrze, że tak to się skończyło i nie poniosłeś większych strat. Niech to będzie przestrogą dla innych.
Rekomendowane odpowiedzi